Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
7. 6. 2012 12:24 − 2646× − 2

Pohár ČR ve své třetině

Jelikož Rally Krkonoše započne o víkendu druhou třetinu letošní sezóny Poháru ČR, nastává ideální čas na malou rekapitulaci dosavadního dění.

Jelikož Rally Krkonoše započne o víkendu druhou třetinu letošní sezóny Poháru ČR, nastává ideální čas na malou rekapitulaci dosavadního dění.

O vskutku pořádný úvod sezóny se postarala Valašská rally, na níž se startovní pole Poháru ČR objevilo premiérově a znamenala pokračování trendu z loňské Rally Příbram, kdy startovní pole PČR jede na tratích velkého mistráku. Na startu se sešla pěkná konkurence 29 posádek, avšak chyběly posádky z kompletních stupňů vítězů za loňskou sezónu. Při pohledu do seznamu přihlášených se dalo očekávat, že o prvenství se porvou zejména Šmíd – pilotující jediný Lancer v poli a Šimurda s pekelně rychlou Škodou 130 LR. Zapomenout nešlo ani na Vopatřila, loňského suveréna třídy SA1. Po první etapě se čelo vyprofilovalo v pořadí Šmíd, Šimurda, Macháček, kdy zejména mezi jezdci na druhé a třetí příčce byl minimální rozdíl 11 sekund. S minimální ztrátou 6 sekund na Macháčkovu 130 LR jel na 4. místě Láník s Cliem Sport, který byl průběžně nejrychlejším pilotem vozu s přední poháněnou nápravou.

Druhá etapa probíhala v podobném duchu, Šmíd přidával další nejrychlejší časy v RZ, kdy vyhrál všechny testy s výjimkou RZ7, kde ztratil 23 sekund na Šimurdu. V cíli bylo tedy absolutní pořadí následovné: první místo získal s půlminutovým náskokem Šmíd následován Šimurdou, na bronzový stupínek se díky druhému času na poslední RZ vyhoupnul Jirsa s kitovou Felicií a porazil tak Macháčka, na nějž „zbyla“ nepopulární čtvrtá příčka. Všichni jmenovaní zároveň vyhráli své třídy a abychom měli výčet kompletní, nesmíme zapomenou zmínit ani SA1, kde zvítězil Pavel Vedra pilotující Fabii. Těžkou soutěž dokončilo 19 posádek započítávaných do klasifikace PČR, pozitivním faktem byly jen dvě havárie, které zavinily odstoupení, jinak zbytek odstoupivších zavinily technické závady.

O dva týdny později se konal druhý podnik započítávaný do klasifikace PČR, a to úvodní sprint sezóny – Rally Vrchovina. Na start se postavilo o tři posádky méně než na Valašsku, mohli jsme tedy napočítat 26 dvojic. Proti Valašské rally přibyly dvě čtyřkolky, Šmídovu Evo VI doplnily Lancery Hendricha a Myslivce. Rychlé časy se daly opět očekávat od Macháčka a Jirsy a také od Jiřího Kašpara, jenž se svou Octavií letos přešel do PČR z Volného poháru. Ten se také hned po prvním měřeném úseku ujal vedení v soutěži a už jej až do cíle nepustil. Spolu s Jirsou, který vyhrál RZ5 a RZ6 se podělili o všechny nejrychlejší časy a zajistily první a druhou příčku pro vozy Škoda. Kromě absolutního pořadí obsadila tato dvojice čelo třídy SA2, kde je doplnil debutant v PČR Lunga za volantem Civicu na třetím místě. Třetí příčku absolutně získal nejrychlejší Lancer v rukou Hendricha, následovaný čtvrtým Šmídem. Pátou pozici obsadil Pavel Steiner se Suzuki Swift, jenž vyhrál třídu SA1. Šestý absolutně byl Vladimír Myslivec s Lancerem, následovaný Michalem Pokorným jenž se svojí Felicií zvítězil v klasifikaci třidy V. Abychom měli první desítku pořadí kompletní, tak je potřeba doplnit osmého Vedru, již zmíněného Lunga na místě devátém a elitní desítku uzavíral Milan Šindelář pilotující krásnou Fiestu S1600.

Na Vrchovině postihla velká smůla posádky vozidel započítavaných do klasifikace HA1 a HA2, neboť ani jeden vůz nespatřil cíl. Nejdéle vydržel v soutěži Macháček, jenž držel 4. příčku po RZ5 avšak v následující RZtě se motor jeho stotřicítky rozhodl vypovědět službu a Macháček musel odstoupit.

Prozatím posledním setkáním jezdců Poháru ČR bylo „Valašské mistrovství“ neboli Rallysprint Kopná. Na startu se objevilo rekordních 44(!) posádek a ve startovní listině jsme mohli naleznout několik premiér či prvních startů v sezóně. Poprvné v letošním roce startovali například Svoboda s kitovou Octavií, Řeháček s C2R2 Max či Tichý s BMW M3. Jelikož se na Kopné neobjevila ani jedna posádka s Lancerem, byl tento závod čistě přeborem vozů s jednou poháděnou nápravou. Největší očekávání na vítězství byla vkládána do pilotů Škodovek Kašpara, Svobody a Jirsy, avšak ve startovní listině bylo i množství rychlých domácích pilotů.

Hned úvodní RZty napověděly, že o čelo se povede tuhý boj, avšak bez zmíněných pilotů Octavií, neboť Kašpara vyřadila v úvodní RZ poloosa a o pouhou zkoušku dál vydržel v závodě Svoboda. Do prvního servisu přijel v pozici vedoucího jezdce Lunga, následovaný Vladykou a Řeháčkem. Ten se s druhou příčkou spokojit nechtěl a v prostřední sekci soutěže zatroubil k útoku a do druhého servisu přijížděl pro změnu jako vedoucí jezdec on. Třetí příčku si kontroloval Mechl s Felicií. Poslední sekce již Řeháčka o čelo nepřipravila a v cíli tak mohl slavit cenné vítězství z Kopné. Na druhou příčku se posunul Mechl, když předstihl Lunga, jehož zdržel Blažek, který měl technické problémy s vozem. Jak je z výsledků patrné, stupně vítězů si rozdělili piloti vozidel zařazených do třídy SA2, na nejrychlejší SA1 v podobě Steinerova Swiftu zbyla čtvrtá příčka, kdy jej na páté pozici následoval Vedra, jakožto druhý v SA1.

Nejrychlejším vozem ve třídě V byl Hrabec, jenž dovedl svého Civica na 6. místo absolutně. Na následujících příčkách se seřadili další piloti ze třídy SA1 a to v pořadí Zahrádka, Mach, Studénka, všichni s Feliciemi. Elitní desítku uzavíral Civic Krutila, započítávaný do třídy V. Nejrychlejšímu vozidlu třídy HA2 zůstaly dveře do desítky zavřeny, neboť Tomáš Reger se Škodou 110 RC dokončil jako 11. v klasifikaci PČR. Ze třídy HA3 se nepoštěstilo dokončit nikomu, neboť jak Randýsek, tak Hlavička byli nuceni ze soutěže odstoupit.

Komentářů celkem: 2
7. 6. 2012 13:20
0 0
kuře to byl fofr.smajlík
7. 6. 2012 13:49
0 0
To tedasmajlík Super článek jen tak dál...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!