POP Pankki Ralli – komentář

Finský šampionát se probudil z jarního spánku, do kterého ulehl po úspěšném zvládnutí zimního úvodu sezóny.

Finský šampionát se probudil z jarního spánku, do kterého ulehl po úspěšném zvládnutí zimního úvodu sezóny. Této části jednoznačně vládl mladíček za volantem Fordu Fiesta Super 2000 Esapekka Lappi, který vyhrál všechny tři odjeté soutěže. Juha Salo do sezóny odstartoval s ověřeným Mitsubishi Lancer EVO X. Dříve mu tato technika k zisku domácího titulu stačila, letos se však objevil nový soupeř a ten už je očividně nad jeho síly. Jak bylo zvykem i v minulých sezónách, v popředí výsledkových listin se objevuje rovněž Subaru Impreza Sti N15 z dílen Tommiho Mäkinena. Letos zatím ke třem bronzům dovezlo Mikka Pajunena.

Tentokrát se ovšem soutěž mladíkovi za volantem Imprezy vůbec nepovedla. Po skvělých pódiových umístěních totiž přišla studená sprcha v podobě kotrmelců už v půlce úvodní rychlostní zkoušky. Nejrychleji si na její trati naopak vedl Jarkko Nikara, který si na domácí půdu odskočil na pouhou jednorázovou akci. Za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX nadělil hned v prvním testu Lappimu 11,2 sekundy. V druhé zkoušce se situace obrátila, Nikara nejprve probrzdil jednu křižovatku a pak se ještě musel vyhnout odstavenému vozu Ariho Vihavainena, jehož zadní část trčela do tratě.

Lappi tak druhou zkoušku vyhrál o 15,5 vteřiny a vyhoupl se tím na pozici, která je mu letos vlastní. Salo od začátku setrvával na třetí pozici a v cíli přiznal, že se ke konci soutěže už ani nepokoušel na svého úhlavního rivala s Fordem útočit. A neútočil ani na druhého Nikaru, který není registrován do finského mistrovství a nebere tak body. O body tedy nešlo, ale o celkové vítězství ano a na to měl zálusk jak Nikara, tak Lappi. Výsledky předposledního testu to jen a jen potvrzovaly, vedoucí jezdec tam byl totiž rychlejší o pouhou jednu desetinu sekundy. Nikara se v závěrečné zkoušce ještě pokusil o zvrat, když zajel o 2,6 sekundy rychleji než jeho soupeř. Lappi ovšem i přes tuto dílčí prohru vedoucí příčku udržel a ani na čtvrtý pokus nebyl v letošní sezóně nikým překonán.

Pořadí v cíli Talotekniikka Ralli:
1. Esapekka Lappi/Janne Färm (FIN) Ford Fiesta S2000 42.06,8
2. Jarkko Nikara/Petri Nikara (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +1,8
3. Juha Salo/Marko Salminen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +40,0
4. Antti Lahtinen/Matti Kangas (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.22,4
5. Riku Tahko/Markus Soininen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +1.25,4
6. Mikko Lehessaari/Lassi Hartikainen (FIN) Subaru Impreza WRX STI R4 +1.59,3
7. Veli-Matti Havelin/Jouni Näsman (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.03,5
8. Jari Latvala/Kari Mustalahti (FIN) Mitsubishi Lancer Evo III +2.16,3
9. Jarkko Hosike/Mikko Kaikkonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.23,2
10. Jari Kihlman/Jaakko Jäntti (FIN) Subaru Impreza WRX STI +2.27,5

Konečné výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Stav šampionátu: 1. Lappi 99, 2. Salo 81, 3. Pajunen 52,5, 4. Tahko 40, 5. Vihavainen 36, 6. Tiippana 20

Komentářů celkem: 1
14. 6. 2012 20:101
0 0
V nasich krajinach volame po WRCckach a v zemi kde sa rally jazdí v jasliach aj v domove dochodcov,... jeden "vysavac" a "nudne" enká :-D. Mnohym kritikom by padla sánka az na prízemie stát tak pri krajnici finskej "hradskej".
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!