V Krkonoších Ascona vybojovala vítězství

Pražská posádka Jirka Káňa – Pavel Šubrt se poprvé svezli v modro bílém Opelu Ascona Jirky Petráška, jako posádka.

Start na Rally Krkonoše byl plný očekávání, neboť oba dva pánové Jiří Káňa i Pavel Šubrt jsou známější vždy v rolích navigátorů. Výsledek byl proto velkým překvapením pro všechny, jelikož to byl pro Jirku Káňu první závod v životě za volantem závodního vozu.


Foto: Jiří Navrátil

Jirka Káňa usedal jako spolujezdec nejdříve vedle Jiřího Navrátila a následně i vedle Jiřího Petráška, se kterým získal titul mistra republiky v závodech historických vozidel rally. V poznání, co je to opravdová rychlost ale Jirkovi Káňovi jistě pomohla i zkušenost, kterou získal na sedadle spolujezdce vedla mistra, Václava Arazima letos při Valašské Rally.

Jirka Káňa po vítězné Rally Krkonoše říká: „Bylo to moc pěkné svezení. V Krkonoších jsem byl celkem třikrát. Dvakrát jako spolujezdec a nyní za volantem. Vždy se mi tady moc líbilo, ale za volantem to bylo určitě nejlepší. Jsou tady krásné rychlostní zkoušky, hezká příroda a výborná organizace. Výsledek jsem nečekal ani v nejmenším. Mám velkou radost a děkuji všem, kteří se na tom podíleli. Zejména však Jirkovi Petráškovi, Pavlu Šubrtovi, brachovi Pavlu Káňovi a teamu p. Semeráda, který nám poskytl zázemí v servisu.“

Komentářů celkem: 30
14. 6. 2012 21:4021
0 0
Novej: Tak máme dovoleno,tak jenom malé doplnění.Pořady jsem viděl i záznam posádky a je dle mne jasné, že řidič zahnul, kam neměl.Nerozebíral bych teď ,zda je to pak vina jenom pořadatele,protože tomu se dá zabránit snad jenom v případě rychlostky v korytu bobové dráhy, či zda je tam spoluodpovědnost i jezdce či je hloupost se střídat v průběhu soutěže či vždy v soutěži mít na palubě jednoznačně rozděleny úlohy,na to mám svůj názor a myslím, že to na rozdíl od mnohých dokáži posoudit, neb jsem pár sezon dělal jezdce i spolujezdce .
Ale hlavní je to,jak už jsem k tomuto tématu psal, že by měl převzít spoluodpovědnost vždy i FAS a na takové případy měl svého vyškoleného specialistu, který by dokázal takové nemilé záležitosti bez emocí a v zájmu sportu likvidovat, ve spolupráci s pojišťovnou,ve spolupráci s pořadatelem a hlavně tak, aby byly spokojeni hlavně ti místní poškození.
Chudák pořadatel,většinou totálně vyčerpán po organizaci závodu a jistě ne specialista na mediálně kulantní řešení takových lapálií i proto, že třeba takovou záležitost může řešit poprvé ,se může dopustit i nechtěných chyb, které pak spustí místní averzi proti rally.
A to je pak škoda pro náš všechny, co mají tento sport rádi.
Kdo si prostuduje rozpočet FASu či jeho hlavy ČAK,rychle pochopí, že na řešení podobných událostí je prostředků habaděj....jenom na repre v autech jde přes 20 mil.Kč ročně,to nedokážeme uspokojit byť možná přemrštěné požadavky na odškodnění jedné rodiny???
14. 6. 2012 21:4922
0 0
Původně napsal Vrátníček

bobac: myslím, že na takovou chybu moc jezdec právo nemá,alespoń podle mne,může nezvládnout zatáčku,tam s tím pořadatel přeci počítá, ale zajet někam mimo původní trať, tedy zabloudit na rychlostce,to se přeci stávat nemá,no a pokud se mu to stane,nemůže přeci...

Nemyslím, že je třeba argumentovat. Jistě jste si pozorně přečetl, že můj možný názor je něčím podmíněn. Ale pro upřesnění. Jezdce, který udělal chybu (mj. může se v rámci boje stát každému), kterého osobně znám a vím, v jakém byl stavu po té nešťastné události, jste označil názvem "trouba". Pokud jste skutečně automobilovým závodníkem, pak je toto pojmenování přinejmenším nešťastné. Proto jsem napsal: "...pokud jste myslel ... vážně ..." (viz předchozí příspěvek). Chápu, že se musíte sám sebe zastat, ale v rámci určité sebereflexe bych spíše očekával nějaké dementi Vašeho výroku vůči chybujícímu jezdci. Třeba nejste trouba, ale rozhodně jste můj příspěvek nepochopil. Co se týče Jirky Káni, naprosto s Vámi souhlasím. Mám ho rád, vážím si jeho postojů a dovedností. Bohužel, toto vlákno diskuse nevyvolal pouze úspěch Jirky (pozitivní část vlákna), ale i zářící úsměv člověka, který svým přístupem a aktivitou krkonošské rally příliš neprospěl (negativní část vlákna). Sám jsem byl překvapen jeho účastí na tak špatně pořadatelsky zvládnuté soutěži. Věřím, že Vám mé upřesnění postačí a Vaše tolerance vůči chybujícím jezdci mne vyvede z pochybností o Vašem smýšlení .smajlík
14. 6. 2012 23:0423
0 0
PIvas kamaráde kdyby tu byl ten fejcbůvskej čudlík i like tak ti to lajknu.
14. 6. 2012 23:5824
0 0
Chci se omluvit Jirkovi Káňovi,že jsem mu nepogratuloval ke skvělému výsledku. V tom rozčilení jsem zapomněl. Takže tento příspěvek je přímo pro něj a gratuluji s velkou poklonou před jeho výkonem.smajlík
15. 6. 2012 07:5225
0 0
Omluva všem. Kdyby vyšel druhý velký příspěvek nositele bezchybnosti a neomylnosti pana Vrátníčka dříve, než jsem vytvořil odpověď na jeho příspěvek první, byl bych si tuto odpustil (byť bych přišel o kladné hodnocení Rostíka). Nemá cenu diskutovat s lidmi neochvějně přesvědčenými o svém moudru a dokonalosti. Proto vlákno diskuse s panem Vrátníčkem končím heslem "Vrátníček for president!"smajlík
15. 6. 2012 08:0926
0 0
Pivas: Moje toleranci k chybám je velká, sám jsem po 20 letech v Krkonoších hned na 1.rz jednu udělal,ale jak by jste sám nazval situaci, kdy si,jak tady Novej poznamenal,zkušený jezdec projede 3x trať a pak jede jinam? A bohužel spustí celou následnou nešťastnou událost? Je to na pochvalu? Kdyby to bylo ve tmě, mlhy, za deště...snad,ale takhle...
Tady trochu stále nechápu onu zarputilou obranu takové chyby...
Jezdci by si totiž měli uvědomit, v jaké spoluodpovědnosti se na trati rychlostky pohybujeme,škody do 5 tis. platíme,to se ještě dá zvládnout, ale nad 5 mil.Kč taky...stačí zbourat nějakou honosnější vilku za 10 mega a mám 5 mil. dluh...
A takto zodpovědně musíme k závodění přistupovat,s tím, že nemám po zaplacení startovného právo na vše,zatím v mnohých případech odnesou chyby jezdců odsouzením pořadatelé/Bohemka,Ostrava,Vsetín apod./.
Proto si myslím, že na mé dementi tu není moc prostor.
15. 6. 2012 11:1627
0 0
Za prve kdyz si vezmu,ze tu zatacku ,ktera byla spravne jsem jel na jednicku,nebo dvojku a on to tehle vletel rychleji mi nepripada,ze se spletl. To by odbocil na tu cestu. Mohl ho rozhodit cut,ktery tam byl neprijemny. Za druhe sprinty jsou prvni legalni stupen zavodeni a je tedy nutne pocitat s tim,ze tam budou jezdci delat chyby,ktere se ve velkem mistraku nestanou. A za treti na vsechny tyto chyby je pojistene auto i poradatel a nebyt lidske nenazranosti tak pojistovna davno vse vyrovnala.
15. 6. 2012 16:3728
0 0
No asi nema cenu resit proc jezdec udelal chybu.. Myslim ze ta diskuze nebyla puvodne o tom, kdo zranil chlapce a kdo za to muze, ale kdo spustil tu stvanici a teatr okolo.. a to je uplne jiny, nicmene take smutny pribeh o nekom jinem.
21. 6. 2012 18:4029
0 0
Nejdřív velká gratulace Jiřímu Káňovi i jeho spolujezdci.

Jinak musím podotknout, že pan Vrátníček také naletěl na lži v reportáži a převzal teorii o bloudění posádky. Ale asi si už nepamatuje, že ti co bloudili byli pánové Kroupa a Klíma.
Dále bych tu chtěla připomenout, že rodiče doposud nijak jinak než podáním žaloby neuplatnili náhradu škody. Ta je nahlášená u pojišťovny a pojišťovnou potvrzená již 14 dní po nehodě. Dodnes však ani pojišťovna ani pořadatel nedostali jediný doklad, podle kterého by se dalo plnit. Pouze žalobu a to se teď musí počkat, jak soud rozhodne.
A k bezpáteřnosti pana Šubrta se raději vyjadřovat nebudu.
23. 6. 2012 21:4730
0 0
katka: myslím, že jsem na nic nenaletěl,viděl jsem onboard posádky,pánům Kroupa a Klíma nemůžeme nadávat,živí se tím,co chce český lid...
Jinak znovu a znovu opakuji, že by měl být na Autoklubu specialista na řešení takových událostí,který by takové případy prostě vyřešil..potichu,rychle,ke spokojenosti všech,zdroje na to jsou.
Jinak bobac,nenažrané jsou pojišťovny,na povinném ručení se za běžný rok vybere cca 20 miliard korun, vyplatí se na plnění za škody za všechny havárky pouhých 10 miliard....jsou to oficiální údaje...to číslo,co zůstane pojišťovnám za nehty za jeden jediný rok,má 10 nul!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!