13. 6. 2012 22:27 − 2722× − 1

Rally Bulgaria – komentář

Cesty účastníků evropského šampionátu, jejichž počet ale nebyl nikterak velký, vedly do bulharského Borovtze.

Evropský šampionát má za sebou zimní start a pak dva podniky na jihu Evropy a k tomu celkově čtvrtému museli jeho účastníci vyrazit pro změnu na východ starého kontinentu. Tentokrát cesty účastnících se týmů, jejichž počet ale nebyl nikterak velký, vedly do bulharského Borovtze. Tam můžou už jen se slzami v očích vzpomínat na sezónu 2010, kdy byla jejich soutěž zařazena do světového šampionátu. Letošní slabý počet zahraničních účastníků zeslábl ještě více už před startem soutěže. Na tratích byl při černém tréninku přistižen Luca Betti a sportovním komisařům nezbylo než jej ze soutěže vyloučit.

Jiný zahraniční host do rally odstartoval, ale na jejích tratích se moc nesvezl. Už na RZ 3 totiž Olekseje Tamrazova zradil motor jeho Škody Fabia Super 2000. Ve hře tak zůstaly už v podstatě pouze tři silné zahraniční posádky. S Mini Super 2000 odstartoval Abdulaziz Al-Kuwari, jenž se s tímto vozem turecké stáje účastnil nedávné Acropolis Rally. Tam ovšem pochopitelně jel v nejvyšší kategorii, takže si mechanici stáje před bulharskou soutěží pořádně zapracovali na voze, který museli předělat do specifikace Super 2000.

Od začátku se Katařan držel na šestém místě, ale podle jeho časů z průběhu první etapy bylo patrné, že se s touto pozicí nehodlá spokojit. Na konci sobotní etapy mu ovšem dvojice před ním přeci jen utekla na rozdíl skoro dvaceti sekund. V neděli ráno pak jezdec Mini ještě zkusil zaútočit, ovšem ve druhé zkoušce svou snahu přehnal a pověsil svůj speciál na svodidla. Zmiňovanou dvojici před Katařanem tvořili Antonín Tlusťák se Škodou Fabia Super 2000 a Maciej Rzeznik pilotující výjimečně Mitsubishi Lancer EVO X R4. Rychleji do rally nastoupil polský jezdec, v sobotu ráno jej na této pozici vystřídal náš reprezentant a příčky si během dne ještě několikrát prohodili.

Vítězství v tomto těsném duelu pro první etapu ukořistil Rzeznik. Posunem na čtvrtou příčku během poslední zkoušky první etapy polský pilot odstartoval sérii, během které v neděli Tlusťákovi odjel až na konečný rozdíl více než minuty a čtvrt. Tím se polský pilot Mitsubishi stal nejlepším zahraničním jezdcem bulharské rally. Do bojů na pódiových příčkách se totiž zapojili jen a pouze domácí piloti. Na bronzovém stupínku se od první zkoušky držel Krum Donchev, jehož Peugeot 207 Super 2000 v prologu potrápil kardan. Mechanici potíže vyřešili a pilot druhý den ráno na poslední chvíli přeci jen opustil servis a v soutěži pokračoval.

Během celého dne Donchev stíhal druhého Petara Gyosheva s dalším Peugeotem 207 Super 2000. Toho sice netrápily žádné technické problémy, větší starost mu dělal vlastní zdravotní stav. Do soutěže nastupoval Gyoshev s antibiotiky a těžko ze sebe mohl vydat své maximum. Každopádně druhou pozici si hlídal statečně a ze začátku etapy dorážel i na vedoucího pilota Dimitara Ilieva za volantem Škody Fabia Super 2000. Do druhého dne šel Gyoshev s odstupem skoro půl minuty, který v neděli ráno snížil na dvacet sekund. Iliev však nadále kontroloval situaci a po pěti letech znovu ovládnul domácí podnik ME.

Konečné výsledky Rally Bulgaria naleznete jako obvykle na ewrc-results.com

Stav ME: 1. Hänninen 89, 2. Iliev 44, 3. Basso 39, 4. Gyoshev 37, 5. Kopecký 35, 6. Gassner jun. 33, 7. Betti 30, 8. Andreucci 26, 9. Sołowow 25, 10. Donchev 24

Komentářů celkem: 1
14. 6. 2012 07:51
0 0
Opravdu kvalitní šampionát a tento závod . 34 přihlášených. To i na Šumavě jede o 8 aut více.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!