Toyota Gauteng Dealer Rally – komentář

Proražené gumy tentokrát vůbec úřadovaly v daleko větší míře než obvykle a naprostým unikátem byl kamenitý první test.

Jihoafrický šampionát měl před uplynulým víkendem za sebou dva odjeté podniky. Pokud se podíváme na obsazení dvou nejlepších pozic, pak tam vidíme dva identické výsledky. Dvakrát druhé místo, takovou bilanci má na svém kontě pilot oficiální stáje Toyoty Johnny Gemmell. V obou případech pilot Aurisu Super 2000 nestačil na Marka Cronjeho, který usedá do kokpitu Fordu Fiesta Super 2000. Ani jednou zatím pódium nespatřila žádná z posádek Volkswagenu, jehož oficiální stáj hrála ještě v nedávné minulosti prim.


Foto: www.rallyworld.net

Ani ve třetí letošní soutěži se jezdcům VW Polo Super 2000 vůbec nedařilo a do bojů o pódiové příčky se vůbec nezapojili. Hergen Fekken zdolal pouze úvodní test a do hry se vrátil až druhý den v SupeRally. Enzo Kuun pro změnu nezdolal náročnou druhou etapu a nejlepší výsledek ze sestavy VW tak zaznamenal Hans Weijs jun., který ale do cíle dojel na slabé páté příčce. Jen o příčku výše se umístil vítěz první etapy Jan Habig s Fordem Fiesta Super 2000. Někdejší pilot VW sice zvládnul první etapu nejrychleji s náskokem přes půl minuty na nejbližší soupeře, ale druhý den jej postihl defekt.


Foto: www.rallyworld.net

Proražené gumy tentokrát vůbec úřadovaly v daleko větší míře než obvykle a naprostým unikátem byl kamenitý první test. Na jeho trati se defektu nevyhnulo hned celých 14 posádek. V jejich řadách bychom pak nalezli i druhého muže průběžného hodnocení šampionátu Gemmella, který se při výměně kola nevyhnul problémům s heverem a ztratil tak čtyři minuty a do cíle si dojel pro body za pouhou šestou příčku. Jeho úhlavní rival Cronje ovšem rovněž doplatil na RZ 1. V případě jezdce Fordu nešlo o defekt, ale o poškozené zadní zavěšení po vlastní chybě. Ve druhém dnu se Cronje do rally vrátil v rámci SupeRally, ale nikterak výrazně si tím nepomohl.


Foto: www.rallyworld.net

Trable největších hvězd mistrovství dopomohly k úspěchu jezdcům, jací se obvykle na pódiových příčkách nevyskytují. Králem druhé etapy se bezesporu stal Heinrich Lategan, kterému po sobotní části patřila čtvrtá příčka. V neděli se dopředu posunul nejprve po potížích Habiga a v poslední superspeciálce ještě přeskočil Jean-Pierra Damseauxe, jehož bronzový post byl i tak nejlepší z posádek Toyoty v tomto podniku. Lategan v poslední zkoušce využil svých okruhových zkušeností a dovezl svůj Peugeot 207 Super 2000 do cíle na skvělé druhé příčce. Po dlouhé řadě soutěží, kde se stáji Peugeotu na jihoafrických tratích vůbec nedařilo, přišel konečně kýžený úspěch. Pro svůj premiérový triumf v mistrovství JAR si ale do cíle dojel Jon Williams s Fordem Fiesta Super 2000, čímž prodloužil sérii triumfů této značky.


Foto: www.rallyworld.net

Pořadí v cíli
1. Jon Williams/Cobus Vrey (ZA) Ford Fiesta S2000 1:54.57,2
2. Heinrich Lategan/Johan van der Merwe (ZA) Peugeot 207 S2000 +6,9
3. Jean-Pierre Damseaux/Grant Martin (ZA) Toyota Auris S2000 +11,8
4. Jan Habig/Robert Paisley (ZA) Ford Fiesta S2000 +37,7
5. Hans Weijs jun./Bjorn Degandt (NL/B) Volkswagen Polo S2000 +2.03,9
6. Johnny Gemmell/Carolyn Swan (ZA) Toyota Auris S2000 +2.17,0
7. Sebastiaan Klaassen/Cindi Harding (ZA) Ford Fiesta S2000 +3.10,5
8. Gugu Zulu/Carl Peskin (ZA) Volkswagen Polo S2000 +5.01,8
9. Charl Wilken/Greg Godrich (ZA) Ford Fiesta S2000 +11.51,7
10. Nic van der Westhuizen/Henry Dearlove (ZA) Ford Fiesta +15.58,7

Stav šampionátu: 1. Cronje 60, 2. Gemmell 57, 3. Williams 53, 4. Habig 51, 5. Weijs jun. 50, 6. Damseaux 46

Výsledky této jihoafrické soutěže naleznete na výsledkovém servisu ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!