20. 10. 2005 00:00 − 2376× − 0

Profiko: Úspěchy převažují

Dvoudenní soutěže, sprinty, maďarský i švýcarský šampionát, nebo ČMPR, všech těchto podniků se zúčastnily posádky na vozech připravovaných Profiko Rally Teamem a většinou nechyběly ani na stupních vít

TISKOVÁ ZPRÁVA PROFIKO RALLY TEAMU

Dvoudenní soutěže, sprinty, maďarský i švýcarský šampionát, nebo ČMPR, všech těchto podniků se zúčastnily posádky na vozech připravovaných Profiko Rally Teamem a většinou nechyběly ani na stupních vítězů.


Foto: Petr Frýba

Trněný třetí ve sprintech
Největší tíha reprezentace týmu se sídlem nedaleko chodských Domažlic leží pochopitelně na Karlu Trněném. On také absolvoval největší počet startů s octavií WRC a po Labské rallye si již zajistil konečné třetí místo v MČR v rallysprintech. Podařilo se mu rovněž protrhnout serii pěti bronzových příček v řadě a z Žamberku si odvezl pohár za druhé místo. Radost byla o to větší, že jej na bednu doprovodil i Leoš Flídr, premiérově startující s druhou Škodou Octavia WRC z Profika. Loňský vítěz ČMPR za svůj výkon a také styl průjezdů zatáčkami sklidil na trati spoustu uznalého potlesku.

Švýcarské trápení
Ne každá soutěž však Karlovi vyšla tak, jako sprint v Orlických horách. Poté, co kvůli příliš silnému stroji nemohl startovat na Barumce, zvolil místo Vyškovské rallye start ve švýcarském Locarnu na di Internazionale Rally del Tizino. Smůla však stála při posádce Trněný Kafka již od počátku seznamovacích jízd. Stanislavu Kafkovi se obnovily potíže s krkem, které jej trápily již předloni na Kopné a ještě v průběhu seznamovacích jízd jej musel vystřídat Václav Pritzl. Smůla pak pokračovala i v samotné soutěži, když krátce po startu první vložky praskla hadice intercooleru a přes provizorní opravu se problém opakoval i na dalším testu. Octavia tak několikrát zažila potupu v podobě předjetí za ní startujícím vozem. Časová ztráta několika minut nakonec vedla k rozhodnutí ze soutěže odstoupit. „Ráno bychom startovali hluboko v poli a na každé vložce bychom dojížděli hned několik pomalejších aut. Jejich předjíždění na úzkých silničkách v horském terénu by sebou neslo obrovské riziko, pokud by se vůbec místo k předjetí našlo. Nebyla tedy ani šance na zajetí nějakého pěkného času, proto jsme ze soutěže odstoupili,“ řekl po návratu nikterak spokojený Karel.

Stejně jako loni
Moc důvodů k radosti nebylo ani v Příbrami, kde jednu chvíli drželi spolu s Václavem Pritzlem i třetí příčku a nakonec skončili čtvrtí, čímž se navzdory pozdnímu startu do MMČR dostali na dosah nejlepší pětici v tabulce dvoudenních soutěží. Prakticky po celou soutěž se potýkali s technikou. Nejprve zlobily diferenciály, pak zůstával viset plyn, což sebou přineslo i výlet do polí, naštěstí bez následků. Díky tomu však nedokázali zopakovat svůj skvělý souboj s Trinerem, který se odehrál na Kopné a nakonec jen bezmocně sledovali, jak se přes ně přehnal i penalizací zdržený Pech. Pro čtvrté místo nakonec dojeli podobně jako v minulém roce se zapnutými varovnými blikači a tempem, které mělo do toho závodního hodně daleko. Plusem však byl bodový zisk a zajištění národní priority i pro příští rok.


Foto: Petr Frýba

Kulhan se dočkal vítězství
Jestliže v Příbrami Karel moc důvodů k úsměvu neměl, Jiří Kulhan na tom byl o sto procent lépe. Již na Barumce prolomil letošní smůlu, když ve třídě N1400 po dlouhé době bodoval a skončil třetí. V Příbrami si smůla tentokrát zasedla na jeho soupeře a on naopak neměl se svým VW Polo sebemenší technický problém. V cíli pak měl obrovskou radost nejen z další dokončené soutěže, ale i z toho, že se na poslední vložce dokázal posunout do čela třídy a zvítězit. Jiří letos poprvé bodoval i ve skupině N. Mohl tak zapomenout na smolně nedojetý Krumlov, nebo Bohemii a před Třebíčí si uchoval, společně s Patrikem Hlachem a Josefem Dvořákem, šanci i na celkové vítězství ve třídě.

Hosté převážně úspěšní
Vedle Leoše Flídra na Labské rallye byl dalším jezdcem, který usedl do octavie WRC i Jiří Vlček. V rámci vyškovského sprintu si krátil čekání na opravu své Karkulky. Postupně přicházel na to, jak zcela odlišný stroj, oproti jeho S1600, ovládat. Než se však dostal k výraznému zrychlení, praskla příruba od turba. Stalo se tak na první vložce druhého kola a nemělo cenu riskovat jízdu a poškození zvláště, když prasklinou šlehaly do motorového prostoru nebezpečné plameny. Svůj úspěch z Ecce Homo v rámci ČMPR zopakoval i v Rosicích Antonín Tlusťák. V jeho případě vyvrcholila „infekce“ v servořízení, která potrápila jak Trněného tak i Turiho v Maďarsku. Tonda i přes tyto problémy opět vyhrál a tým problém s posilovačem definitivně vyřešil, což potvrdil bezproblémový start obou octavií v Žamberku, ale také Turiho výsledky na posledních dvou soutěžích maďarského mistrovství.

Turiho finiš na obhajobu nestačil
Právě finále v Maďarsku bylo neuvěřitelně napínavé, ostatně jako téměř všechny soutěže tohoto šampionátu. Na titul měli šanci dosáhnout ještě čtyři jezdci a vítězstvím v Meczeku na Hungaria Rally, se mezi ně řadil i Tamás Turi s octavií WRC. Musel by však na poslední Zemplén rally zvítězit a jeho soupeři jen minimálně bodovat. Nakonec skončil třetí. Celkové čtvrté místo obhájce loňského titulu jde na vrub havárii a dvou odstoupení po zdržení v servisu a zmiňovaných problémech se servem. Dokončení jedné z těchto soutěží na bodech, by téměř jistě zajistilo obhajobu, ale jak víme, po bitvě je každý generál.

Show na závěr sezony
Před posádkami Profika jsou tedy poslední dvě domácí soutěže v Třebíči a ve Vsetíně. Poté již tradiční loučení při Pražském sprintu a v Sosnové. Na obě akce vyrazí všechny tři Škody Octavia WRC, kterými Profiko Rally Team disponuje. Při setkáni mistrů v Sosnové se, podobně jako v minulém roce, budou na autech opět střídat dva jezdci, takže diváci si budou moci dosyta užít těchto nejsilnějších a divácky nejvděčnějších speciálů.

Na závěr ještě pár slov manažera týmu Stanislava Kafky o budoucnosti: „V současné době netrpělivě očekáváme rozhodnutí FAS ohledně budoucnosti našich aut. Pevně doufáme, že bude vypsán samostatný šampionát pro vozy nesplňující podmínky pro start v soutěžích ME a EP FIA, tedy A8 včetně WRC, kitové A7 a další tak, jak bylo přislíbeno. Ceníme si přístupu pořadatelů Rallye Šumava, kteří se EP vzdali a otevřeli tak cestu těmto zcela jistě nejatraktivnějším autům na start. Možná je budou následovat i další.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!