Redakce - eWRC.cz
21. 10. 2005 00:00 − 4053× − 81

Korsika – průběh první etapy

Update – 21:31. Vedle výsledků a komentářů přinášíme i další zajímavé informace z I. etapy Tour de Corse.

Vedle výsledků a komentářů přinášíme i další zajímavé informace z I. etapy Tour de Corse.

Před začátkem první etapy se ještě vrátím ke startovnímu číslu Romana Kresty. Ačkoliv původně mělo být číslo 4 skutečně vynecháno (info), nakonec Roman Kresta startuje s tímto číslem. Ostatně na oficiálních stránkách je podle aktualizované startovní listiny (update 12. října) už u čísla 4 uveden. Pokud ještě někdo nevěří, tak tady je další důkaz.


Další důkaz, že Roman Kresta startuje s číslem 4 – včera večer na slavnostním startu
Foto: http://maisoncorse.com/rallye/

Jinak znovu připomínám, že pomocí webkamery stále můžete sledovat, co se děje přímo v servisu

Těsně před startem se ozval i Filip Schovánek s aktuálními informacemi.

Pátek, 6:48, info SMS od Filipa Schovánka: Venku je ještě tma, ale jinak sucho. RZ ale budou mít minimálně vlhká místa. Začátek pojedeme opatrně a postupně se chceme zlepšovat. Vouilloz před hotelem zkouší starty.

Jak vidno, Vouillozovi nakonec Fabie dorazila, i když na poslední chvíli. Bývalý cyklista tak nakonec nemusí vyjet na kole:)

Jinak dnes jsou v rámci I. etapy na programu pouze 4 rychlostní zkoušky, ovšem velmi dlouhé a náročné.

1.AMPAZA – COL ST EUSTACHE 132.89 km09:18
2.AULLENE – ARBELLARA 127.78 km10:11
3.AMPAZA – COL ST EUSTACHE 232.89 km14:24
4.AULLENE – ARBELLARA 127.78 km15:17

Pátek, 8:46, info SMS od Xenergy: Jsem asi 2 km před cílem RZ1, v místě, kde není moc fans. Ostrá pravá zatáčka přes mostek. RZ začíná 500 m.n.m., behěm 12 km klesne na 300 m, pak až do cíle stoupá až do 1000 m.n.m. Je sucho a 13 stupňů.

Pátek, 9:51, info SMS od Xenergy: Přesunul jsem se 500 m do pravého vracáku. Loeb, Solberg, Rovanpera a Kresta na ručku, ostatní čistou stopu. Roman tady měl nej ovace od diváků.

Pátek, 9:53, info SMS od Pepa ZL: Slunečné počasí. Bengue zatím nejdivočejší průjezd, musel korigovat smyk. Roman OK, Honza opatrně.

Pátek, 10:12, info SMS od Xenergy: Bernardi to tady přetočil a chcíplo mu to, ztratil tak 15 s.

RZ1 AMPAZA – COL ST EUSTACHE 1 – 32.89 km
První rychlostní zkoušku vyhrál suverénně Sebastien Loeb a potvrdil tak, že na Korsice má motivaci jako hrom. Třináct vteřin za ním skončil Marcus Gronholm, trcohu překvapivá je třetí pozice Toni Gardemeistera. Dalším překvapením je šesté místo Soly, naopak od Panizziho se čekalo více než jen osmé místo. Pravdou ale je, že jezdci Mitsubishi si stěžují na problémy s diferenciály.
Alex Bengue začal pomaleji, ale v závěru zrychlil, takže se nakonec dostal i před Romana Krestu. Oba však hned na začátek nabrali poměrně velkou ztrátu. Jen o málo více ztratil Armin Schwarz, dobře nezačal ani Bernardi, kterému v jednom z vracáků dokonce zhasnul motor. Obrovskou ztrátu nabral i Honza Kopecký, těžko teď říci, zda je za tím nějaký problém nebo začali tak opatrně. Dokonce se před něj dostal i Sordo s S1600.
Jinak co se týče JWRC, tam se podle očekávání dostalo do vedení duo Citroenu, špatně nezačal ani Valda, kterému se přes noc podařilo opravit nabouraný vůz. Martin Prokop ztratil více.

Pořadí po RZ1

1.Loeb 21:02,4
2.Gronholm +13,1
3.Gardemeis. +15,4
4.Duval +17,1
5.Solberg +20,2
6.Sola +32,9
7.Sarrazin +34,2
8.Panizzi +43,2
9.Bengue +45,6
10.Kresta +48,4
11.Galli +54,4
12.Warmbold +56,6
13.Schwarz +56,9
14.Pons +57,5
15.Rovanpera +58,6
16.Atkinson +1:03,7
17.Bernardi +1:05,6
18.Vouilloz +1:13,5
19.Sordo +1:55,0
20.Kopecký +1:56,4

mezičasy RZ1
převzato z wrc.com

INFO: Atkinson – na přejezdu mezi RZ1 a RZ2 odstupuje z první etapy pro poruchu spojky


Stephane Sarrazin

RZ2 AULLENE – ARBELLARA 1 – 27.78 km
Také druhou rychlostní zkoušku vyhrál Séb Loeb a svůj náskok v průběžném hodnocení tak zvýšil na bezmála půl minuty. O dvanáct až patnáct vteřin pomalejší pak byla smečka jeho pronásledovatelů, kterou tvořili Duval, Gardemeister, Solberg, Gronholm, Sarrazin a Solá kteří okupují pozice za Sébem i v celkovém pořadí.
Krásný souboj předvádí zejména Sarrazin a Solá, kteří se o sedmé místo tahají v rozmezí 0,3s.
Pomalu vzhůru stoupá i Roman Kresta, který je díky osmému času ve zkoušce v těsném závěsu za bodovanými pozicemi.
Právě tu poslední – osmou drží Alex Bengué s nejrychlejší Fabií. Armin Schwarz je čtrnáctý, těsně za Pannizim, jenž výrazně zpomalil. Jan Kopecký uzavírá pole vozů WRC jako osmnáctý v pořadí.

Pořadí po RZ2

1.Loeb 37:09,3
2.Gronholm +26,7
3.Gardemeis. +27,7
4.Duval +29,2
5.Solberg +33,6
6.Sarrazin +49,4
7.Sola+49,7
8.Bengue+1:16,3
9.Kresta +1:18,6
10.Pons+1:36,4
11.Galli+1:38,0
12.Rovanpera+1:40,2
13.Panizzi+1:43,7
14.Schwarz+1:45,6
15.Bernardi+1:49,3
16.Warmbold+1:50,7
17.Vouilloz+2:06,8
18.Kopecký +3:01,9

mezičasy RZ2
převzato z wrc.com

Pátek, 12:48, info SMS od Xenergy: Náskok Loeba chápu – nebrzdí tam, kde ostatní ano. Fakt neskutečný. Roman jede pěkně, ale asi by měl dát přednost čistější stopě před efektem. Nevím, jestli má Honza nějaký problém, ale v našem místě jel strašně trhaně a rozhozeně. Brzdil ze všech nejdřív. Zatáčka nadvakrát a pomalý výjezd. Alex v pohodě. Armin brzdil tvrdě do zablokovanej kol, průjezd vracákem tragédie. Je pěkný počasí, kolem 21 stupňů.

Pátek, 13:11, info telefonát od Mikuldy: Zdá, že Kopejdovi to auto nejede, ze zatáček mu to vůbec neodjíždí. Loeb jede totální hranu. Kromě WRCů a JWRCů je to totální tužka. Kresta měl na RZ1 chvíli otevřené dveře u spolujezdce. Vouilloz jede docela pěkně.


Gigi Galli

Ohlasy po RZ2
Gigi Galli: "Na RZ1 jsem jel jako moje máma! Měli jsme problémy s autem a díky vibracím bylo skoro nemožné auto řídit. Nejedu v pohodě, potřebuji najít cit pro jízdu. Doufám, že v druhých průjezdech to bude lepší. Nové pneumatiky Pirelli se zdají být dobré, ale ještě jsme je pořádně neprověřili."

Harri Rovanpera na RZ2 musel manuálně řadit: "Není to jednoduché jednou rukou řadit a druhou řídit na takhle rychlých a klikatých silnicích. Odpolední průjezdy budou náročnější, protože na trati už je spousta vytahaného bordelu."

Gilles Panizzi: "Na první erzetě se nám poškodil jeden zadní tlumič."

Sebastien Loeb: "Jedu naplno, ale neriskuji. Tým mě informuje o mezičasech Gronholma a Solberga, takže podle nich se řídím. Pneumatiky se teď osvědčily více než na RZ1, ale mohli jsme zvolit ještě tvrdší."

Petter Solberg: "Mezi erzetami jsme trochu měnili nastavení, jedu naplno, ale Michelin je Michelin…"

Toni Gardemeister: "Doplácíme na to, že jsme netestovali. Nejsem spokojen s řízením, ale s mými časy docela ano."

Francois Duval: Bez komentáře, jezdec byl velmi naštvaný. Ze zadní části vozu vycházel bílý dým, ale ne od výfuku.

Roman Kresta: "Auto, nastavení i pneumatiky jsou dobré, ale jedu tu s Fordem poprvé a stále se ještě hledám."

Stephane Sarrazin: "Tratě se mi líbí, ale mám problém s plynem, který se občas zasekává."

Alex Bengue: "Má jízda není dobrá a plynulá."

Jan Kopecký: "Jedu opatrně, nechci poškodit auto před Katalánskem. "

Martin Prokop: "Počáteční problémy s brzdami jsou pryč."

Pavel Valoušek: "Auto jede dobře a nejsou na něm poznat žádné následky včerejší havárie."


Francois Duval

RZ3 AMPAZA – COL ST EUSTACHE 2 – 32.89 km
Také ve třetí rychlostní zkoušce se Séb Loeb nenechal nikým zaskočit a dojel si pro další vítězství. Druhý speciál Xsara WRC přivezl do cle Duval o 4,8s později což znamenalo již druhé double týmu z Velizy ze tří odjetých testů. Duval se tímto výkonem dostal na průběžnou stříbrnou příčku a situace začíná připomínat tu v Německu.
Toni Gardemeister a Marcus Grönholm v této RZ ztratili 15,2 resp. 15,7s a poklesli v obráceném pořadí za Duvala. Za nimi se seřadilo duo Subaru v pořadí Sarrazin – Solberg a v opačném ranku figuruje na pátém, resp. šestém postu klasifikace.
Sedmou a osmou pozici okupují Focusy WRC. Solá v tomto testu dosáhl stejného času jako Solberg a na Romana Krestu najel dalších 12,5s.
Alex Bengué dosáhl v RZ až na dvanáctou příčku a právě na úkor Kresty opustil bodované pozice. Přesto byl z továrních Fabií nejrychlejší, neboť výkon Schwarze a Kopeckého stačil tentokrát pouze na 14. resp. 16. čas.
Ze 16. na 12. pozici si polepšil Antony Warmbold a pořadím stoupá také Nicolas Bernardi, který poskočil z 15. na 13. příčku.

Pořadí po RZ3

1.Loeb 58:15,7
2.Duval +34,0
3.Gronholm +42,4
4.Gardemeis. +42,9
5.Solberg +54,3
6.Sarrazin +1:07,3
7.Sola+1:10,4
8.Kresta +1:51,8
9.Bengue+1:59,2
10.Pons+2:10,4
11.Galli+2:17,5
12.Warmbold+2:29,5
13.Bernardi+2:33,6
14.Rovanpera+2:38,3
15.Schwarz+2:38,6
16.Panizzi+3:01,9
17.Vouilloz+3:33,5
18.Kopecký +4:07,6

mezičasy RZ3
převzato z wrc.com


Sebastien Loeb

RZ4 AULLENE – ARBELLARA 2 – 27.78 km
Ani čtvrtá RZ nepřinesla žádné překvapení ve jméně vítěze. Opět úřadovalo duo Citroenů a opět byl úspěšnější Loeb. Tentokrát nadělil Duvalovi 7,3s a jeho náskok po první etapě je již bezmála třičtvrtěminutový.
Třetí a čtvrtá příčka patřila vozům Subaru v pořadí Sarrazin a Solberg. Jejich časy byly o 12,1 resp. 12,7 pomalejší Loebova. Ani tento výsledek ovšem pro žádného z nich neznamenal postup v pořadí.
Pátá příčka patřila Danimu Solá (+14,1), který si tak nejen udržel svou průběžnou sedmou pozici, ale zvýšil znovu výrazně náskok na Romana Krestu. Jako šestý o 14,8s zpět proťal cílovou fotobuňku Gardemeister a vrátil se na průběžnou bronzovou pozici, jelikož s potížemi se potýkající Grönholm, dojel test až na sedmé pozici. Jeho problémy vygradovaly za cílem RZ4 když nemohl nastartovat agregát svého vozu.
Nejrychlejší Fabii přivezl do cíle zkoušky Bengué na osmé příčce a stáhl tak o 5,3s Romana Krestu, jenž dorazilo do cíle jako devátý +26,5s.
Jan Kopecký a Armin Schwarz dosáhli čtrnáctého, resp. patnáctého času a v celkovém pořadí jsou na čtrnáctém resp. šestnáctém místě.
Přesto se však Schwarz spolu s Harrim Rovanperä dostali v celkovém hodnocení před Bernardiho, jenž si evidentně s 307 WRC zcela nerozumí a po testu se propadl zpět na patnáctou pozici.
Nicolas Vouilloz s poslední Fabií uzavírá po první etapě pole vozů WRC se ztrátou skoro 6 minut, když před ním figuruje i nejrychlejší S1600 pilotována Danielem Sordó.

Pořadí po RZ4

1.Loeb 1:14:30,3
2.Duval +41,3
3.Gardemeis. +57,7
4.Gronholm +1:03,2
5.Solberg +1:07,0
6.Sarrazin +1:19,4
7.Sola+1:24,5
8.Kresta +2:18,3
9.Bengue+2:20,5
10.Pons+2:41,6
11.Galli+2:48,1
12.Warmbold+3:10,4
13.Rovanpera+3:23,6
14.Schwarz+3:31,6
15.Bernardi+3:59,3
16.Kopecký +4:49,4
17.Panizzi+5:35,1
19.Vouilloz+5:59,8

mezičasy RZ4
převzato z wrc.com

Pátek, 15:53, neoficiální informace z Korsiky nezávisle od Xenergy a Pepy ZL: Marcus Gronholm stojí za cílem RZ4 s nepojízdným autem.

Pátek, 16:46, info SMS od Xenergy: "Jsme na cestě do servisu. Druhé průjezdy – Loeb s Duvalem viditelně nejrychlejší, Roman s Alexem nejkrásnější průjezdy vracákem. Honza se zlepšil, ale pořád viditelně zaostává. Pons u nás udělal hodiny. Meeke a Sordo i na oko rychlejší než všechny ostatní JWRC. Valda s Prokopem v pohodě a čistě. "

Pátek, 16:50, info SMS od Pepa ZL: "Gronhlom out v cíli RZ4. Stojí a čeká na odtah. Mám s ním super foto. Za cílem komisaři vážili auta celé špičce."


Typická korsická trať

Ohlasy po RZ4
Petter Solberg: "S dneškem jsem spokojený. Jsme blíž ke špičce, než jsme byli na poslední asfaltové rally v Německu. Hodně jsme ztratili na kluzkém úseku první erzety, kde to bylo opravdu náročné. Ale v porovnání s loňskem jsme mnohem rychlejší – auto i pneumatiky jsou o hodně lepší než loni."

Malcolm Wilson: "Toni Gardemeister je na dobré pozici a myslím, že je tak nejlépe vidět, že Focus 04 je stále dobré auto. Koukal jsem do statistik a loni jsme tu kromě jedné vyhráli všechny erzety! Letos se to nestane, ale stále máme možnost dobrý výsledek pro oba vozy, zvláště pokud se Romanovi Krestovi vrátí sebevědomí."

Martin Muehlmeier: "Měli jsme opatrný vstup do soutěže, ale do cíle je ještě daleko. Všichni naši jezdci jsou limitováni omezeným testováním, takže bude trvat nějakou dobu, než se jim zvedne sebevědomí a budou moci jet naplno."

Sebastien Loeb: "Dnes to byl pro mě skvělý den. Jeli jsme rychlé tempo, ale v pohodě. Druhé průjezdy byly složitější, protože tratě už byly špinavé. Snažil jsem se využít startovní pozice, když silnice byly ještě čisté. Mohla to být docela zábava, kdyby byl Francois blíž, bohužel měl nějaké problémy. V každém případě nesmím usnout na vavřínech, musím jet stále naplno. Nejsem překvapen, že vedu, protože pro jezdce s Pirelli je to složitá soutěž. Důležité bude neztratit zítra koncentraci, takže musím pokračovat ve stejném tempu."

Francois Duval: "V zásadě jsme neměli problém. Mým cílem před soutěží bylo skončit na stupních vítězů, takže druhé místo je zatím dobrý výsledek. S pozicí jsem spokojen, nechci riskovat, především chci dojet do cíle bez problémů. Nejel jsem naplno, jen tempo, které mě vyhovovalo."

Toni Gardemeister: "Zítra se chystám ještě zrychlit, myslím, že můžeme vyzvat Duvala na souboj. Dobré by bylo, kdyby bylo stále sucho, ale Michelinkám věřím na suchu i na mokro. Jel jsem dnes s nastavením podobným k tomu loňskému (Markka Martina) a bylo to dobré. Jízdu na asfaltu mám rád, dnes jsem získal sebevědomí, a tak zítra ještě zrychlíme."


Petter Solberg

Isao Torii (šéf Mitsubishi): "Očekávali jsme lepší výsledek, takže je to pro nás zklamání. Počasí nám zrovna nepomohlo. Příští týden nás čeká Katalánsko, takže musíme vyřešit naše problémy a začít znovu. Měli jsme nějaké technické problémy, ale stále se učíme a zítra to snad bude lepší. Korsika je zrádná soutěž a kdo ví, co se může stát v dalších dvou dnech. Dnes máme všechna auto v cíli a zítra budeme hledat cestu vpřed."

Gigi Galli: "Auto bylo trochu nedotáčivé, ale možná to bylo mým jezdeckým stylem. Zkusíme změnit nastavení na zadku a uvidíme. Odpoledne jsem jel lépe, ale celkově jsem od sebe čekal více. Nové Pirelli jsou dobré, jsem s nimi spokojen. Samozřejmě je ještě co zlepšovat, ale jde to správnou cestou. Nejvíce se budeme soustředit na nalezení vhodného nastavení pro budoucnost."

Gilles Panizzi: "Ráno jsme hodně ztratili díky zničenému tlumiči, odpoledne jsme zase měli problémy s brzdami, pedál se mi propadal až na podlahu. Auto se mi zdá neklidné, těžko si představit, že jedeme stejné nastavení jako včera na závěr shakedownu."

Informace k odstoupení Marcuse Gronholma
Gronholm dokončil RZ4 bez třetího rychlostního stupně, za cílem zkoušky mu auto zhaslo, pokoušel se ho nastartovat, ale marně. Auto se nepodařilo ani roztlačit kvůli zaseknuté převodovce.

INFO: Armin Schwarz dojel do cíle zcela vyčerpaný poté, co mu přestal fungovat posilovač řízení!

Alex Bengue: "Je to stále lepší a lepší, s autem se dobře sžívám. Změny, které jsme v servisu udělali, se nám vyplatili. Mohu teď později brzdit a cítím se lépe. Zdá se, že jsme rychlí v úsecích s kopce, kde je nízká přilnavost."

Nicolas Bernardi: "V poslední erzetě jsme přišli o třetí rychlostní stupeň." Pozn. – následně k nim přišel Timo Rautiainen, spolujezdec Gronholma, a varoval ho před vypínáním motoru. Šlo o stejný problém, jako měl Gronholm.

Nicolas Vouilloz: "Dojel jsem etapu pomalu kvůli problémům s převodovkou, patrně je nějaký problém s hydraulikou."


Kris Meeke

Průběžný stav JWRC po první etapě

1.Sordo1:20:03,0
2.Meeke+26,8
3.Baldacci+1:35,0
4.Katajamaki+3:06,3
5.Betti+3:11,4
6.Valoušek+3:51,2
7.Aava+4:37,7
8.Cecchettini+4:56,8
9.Prokop+5:44,7
10.Rautenbach+5:54,6
Zapomínat bychom neměli ani na soutěž JWRC, kde startují hned dvě naše želízka v ohni. Při hlášené neúčasti továrního týmu Suzuki se na čele usadili podle očekávání oba vozy Citroenu. Soutěži zatím dominuje Dani Sordo, kterým tak směřuje k titulu v JWRC. Jeho kolega Meeke mu kryje záda, třetí je taktéž podle očekávání Baldacci. Velmi dobře jede Pavel Valoušek, na kterém nejsou vidět následky ze včerejší nehody na shakedownu. V poslední erzetě dojel čtvrtý, celkově už je šestý. Martin Prokop se zpočátku opět trápil s brzdami a zatím je devátý.

Marcuse Gronholm zítra asi nenastoupí
Jak už jsme vás informovali, Marcus Gronholm zůstal stát v cíli RZ4 se zaseklou převodovkou. Dlouho nebylo jasné, zda Marcus zítra nastoupí. Nyní se zdá, že ne. Zde je komentář Jean-Pierre Nicolase z Peugeotu: "Je to zklamání, titul je pro nás ztracen. Existuje sice teoretická šance, ale to bychom museli obsadit první dvě místa v posledních soutěžích a Citroen vůbec nebodovat. To se zcela jistě nestane, takže není důvod, aby Marcus zítra nastoupil." Tým tak dává přednost přípravě vozu pro Katalánskou rally, kde musí nasadit stejný vůz i motor.

Komentářů celkem: 81
Anonym IP:85.70.245.173
22. 10. 2005 21:28
0 0
Trapné ohlasy anonymních znalcú, jenž rozumí jistě všem sportům mne opravdu rozčilují. Lehko někoho odsoudit a podložit to argumenty, jež nemůže akceptovat ani pravidelný sledovač zpráv na TV Nova. Je mi z vás smutno... Koldak
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!