Janota v úvodu Ypres Rally zatím drží bronz

Páteční podvečer znamenal pro účastníky FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally úvod belgické Rally Ypres.

Hned v pátek brzy po ránu absolvovala posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu technické přejímky nedaleko centra soutěže v belgickém Ypres. Startovní číslo 212 na dveřích žlutého Opelu Kadett C/GT-E, 16V znamenalo, že Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem budou vyrážet na trať jako dvanáctí, což částečně předznamenalo jejich pozici v první etapě. Ta byla složena ze čtyř měřených úseků, které dohromady představovaly ale jen necelou třetinu z dlouhé soutěže.


Foto: Petr Frýba

Po čtyřech odjetých rychlostních zkouškách si Mirek Janota s Lukášem Vyoralem vydobyli celkově dvanáctou pozici, když se v potaz berou i vozy místních střelců, které ale nejsou zařazené do FIA mistrovství Evropy. Mezi „evropskými“ historiky, které mají přeci jen o něco přísnější technické předpisy, se žlutý Opel usadil na celkově skvělém třetím místě, kdy před ním zůstalo jen Porsche 911 průběžně vedoucího Švéda Myrsella a Lancia 037 italského střelce závodícího pod pseudonymem „Pedro“. V kategorii II patří Janotovi s Vyoralem druhé místo a ve třídě C3 opět vedou. To je umístění, které znamená slibný start do dlouhé soutěže, kterou Ypres Rally bezpochyby je.


Foto: Petr Frýba

V sobotní, druhé etapě čekají ale na účastníky ještě zhruba 2/3 z celkové délky tratě, takže karty ještě zdaleka nejsou definitivně rozdány.


Foto: Petr Frýba

Miroslav Janota, jezdec týmu: „Zatím je hodně předčasné dělat nějaké závěry, rally je ještě skoro celá před námi. Úvod soutěže ale nebyl úplně takový, jak bych si představoval. Zejména na druhé rychlostní zkoušce jsem nabral časovou ztrátu kolem 20vteřin, která byla způsobená možná až přehnaným respektem z této RZ. Před lety jsem tady havaroval a nepodařilo se mi asi od toho úplně oprostit. Na poslední rychlostní zkoušce jsem se snažil jet o dost plynuleji a méně agresivně a vyplatilo se to. Časová ztráta na místní, a nedostižné borce s Fordy Escort, se výrazně snížila. Na Myrsella ztrácíme skoro půl minuty. Funguje mu auto a i on neskutečně tahá. Pokud, ale napadne zítra sníh, tak ho máme…:)


Foto: Petr Frýba

Lukáš Vyoral, spolujezdec: „Rozpis nám sedí myslím dobře. Měl jsem trochu obavy z minima orientačních bodů na rychlostních zkouškách, ale nakonec se to kázalo být bez problémů. Nic není rozhodnuto, před námi je ještě jedna hodně dlouhá etapa, která představuje v českém měřítku ještě dva rallysprinty. Budeme bojovat.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!