Ondřej Plšek - eWRC.cz
24. 6. 2012 09:33 − 2604× − 12

Další poklidné vítězství Sebastiena Loeba

Nedělní etapa se obešla bez větších událostí, pouze Ott Tanak poslal svou Fiestu přes střechu a odstoupil.

Poslední soutěž před letní přestávkou mistrovství světa v rally vyhrál Sebastien Loeb. Základ k vítězství položil v prvních dvou etapách, v neděli pak jen v poklidu dojel do cíle. Týmový kolega Hirvonen měl zákaz útočit a tak se Francouz mohl o vítězství připravit jen sám. V cestě ho ale nezastavil ani silný déšť, který v místě konání v neděli panoval.

Sebastien Loeb tak letos vyhrál již pátou soutěž ze sedmi, neuspěl jen ve Švédsku a Portugalsku. Mistrovství světa v rally tak je znovu vcelku jednotvárné, narozdíl od formule jedna, kde v letošních sedmi velkých cenách pokaždé vyhrál jiný jezdec.

Třetí Petter Solberg v sobotu večer uznal, že odstup na vedoucí duo je příliš velký a koncentroval se tak jen na dojetí do cíle. Velmi dobrý výkon podal i čtvrtý Jevgenij Novikov a tuto sezonu již popáté bodoval. O jedinou změnu pořadí v první desítce se během neděle postaral jen Ott Tanak. Ten na dvacáté rychlostní zkoušce poslal svou Fiestu WRC přes střechu a cíl soutěže nespatřil.

Na páté místo tak postoupil Thierry Neuville, když při premiéře na Novém Zélandu vyhrál během poslední etapy tři rychlostní zkoušky a zajistil katarskému týmu cenných deset bodů. O dvacet sekund za Belgičanem dojel Dani Sordo, kterému se po páteční chybě již nedokázal přiblížit sedmý Jari-Matti Latvala. Ten si alespoň zajistil bonusové body za vítězství v závěrečné Powerstage.

Armindo Araujo byl pak posledním jezdcem, jehož ztráta na vítěze činila méně než deset minut. Své umístění z Mexika zopakoval Ken Block a dojel devátý, jeden bod získal při jednorázovém startu v MS i Manfred Stohl.

V SWRC neměl domácí Hayden Paddon konkurenci, když jako jediný jezdec nevyužil Rally2. Slavit mohl i Marcos Ligato, když po 33 startech v PWRC poprvé v této kategorii vyhrál.

Výsledky Rally New Zealand 2012
1. Sebastien Loeb/Daniel Elena Citroen DS3 WRC 4:04:51,2
2. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen Citroen DS3 WRC +29,6
3. Petter Solberg/Chris Patterson Ford Fiesta RS WRC +1:36,4
4. Evgeny Novikov/Denis Giraudet Ford Fiesta RS WRC +2:13,6
5. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul Citroen DS3 WRC +2:42,4
6. Dani Sordo/Carlos Del Barrio Mini Cooper WRC +3:03,1
7. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila Ford Fiesta RS WRC +4:52,9
8. Armindo Araujo/Miguel Ramalho Mini Cooper WRC +9:36,4
9. Ken Block/Alex Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +10:30,3
10. Manfred Stohl/Ilka Minor Ford Fiesta RS WRC +11:26,3

Kompletní výsledky z Rally New Zealand 2012 najdete jako vždy na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 12
24. 6. 2012 16:061
0 0
Trapárna a děsná nuda.Tak by se dalo ohodnit poslední dobou MS...smajlík
24. 6. 2012 16:152
0 0
Něco mě říká, že ve Finsku za příznivého postavení hvězd může být první a druhý stand opačněsmajlík
24. 6. 2012 17:323
0 0
jako že by dali Mikkovi čuchnout jo????smajlíksmajlíksmajlík
24. 6. 2012 17:494
0 0
Je to nuda, škoda, že Loeb ani Citroen tak dlouho nemá konkurenci...
24. 6. 2012 20:045
0 0
Mikko ukazuje o jaký kus je citroen vepředu před fordem.Škoda,že není více továrních týmů.Gooo Petter!!!!!!!!!!!!! smajlík
24. 6. 2012 20:136
0 0
jen at si loeb uziva posledni rok kdy vytezi smajlík pristi rok uz to tak nebude na 100%smajlík
24. 6. 2012 20:477
0 0
Nevím, jestli se dá přesvědčivě tvrdit, že DS3 je o tolik lepší než Fiesta. Možná o tom ví své Novikov, který jel s oběma-i když netovárními-auty. Já v tom vidím především Loebovu výjimečnost a v případě Mikka to, že se příchodem do Citroenu a získáním angažmá zklidnil. A navíc na něho jako na jezdce za Loebem není takový tlak, jako byl u Fordu, kde on musel dělat výsledky. Psychika u sportovců je mnohdy tím rozhodujícím faktorem, bez ohledu na jejich skutečnou výkonnost. To je možná i příčinou výpadků JML-je tovární jedničkou a tíha "dělání výsledků" je pro něho možná až příliš velká. Někdo ovšem má názor takový, že příčinou problémů JML je to, že se snaží dohánět technický náskok Citroenu svou riskantní jízdou. Možná je to mix mnoha faktorů dohromady.
Co se týče příští sezóny, doufejme, že pojede v plné síle Citroen i Ford a VW bude rovněž skvěle připraven. Možná to bude nejlepší sezóna, která tu dlouho nebyla a nejspíš už ani nebude. Osobně mě zajímá, jak roli týmové jedničky, na kterou si tolik věřil a tolik se těšil, bude zvládat Ogier. Souboje Citroen vs. VW, resp. Loeb vs. Ogier by měly nejspíše vejít do historie(snad!).
24. 6. 2012 21:318
0 0
Milín 60:Na rozdíl od tebe si bohužel myslím,že Loeb už nepojede,protože mu extrémně záleží na tom,aby odešel neporažen.Jeho až hysterické výstupy z loňska,kdy ho zlobil Ogier,hovoří za vše.Navíc má svůj tým v MS sportovních vozů...
Co se týče Hirva,jsou pro mě jeho výkony i komenty po vložkách důkazem,že Citroen má lepší auto a dokonce si myslím,že kdyby mohl jet naplno,měl by asi Loeb starosti.Na druhou stranu souhlasím,že ta psychika je mnohdy rozhodující.
24. 6. 2012 23:379
0 0
bavorak, hadapa: Mikko naprosto neukazuje, jak je na tom Citroen, ale ukazuje, ze letos jede rychle a spolehlivě. To, že tvrdíte, že Ford zaostává a důkazem je JML, to myslim není relevantní. To spíš svědčí o tom, jak jede JML. Nakonec on i Wilson říkají, že letos mají nejvíce konkurenceschopné auto. Tak třeba vy víte více...
Daf
25. 6. 2012 07:5510
0 0
Myslím, že letos je krásně vidět, jak na tom každý je díky kvalifikační RZ. Vemte si, že např. Latvala dřív vzhledem ke svým výpadkům na nejlepší útočil z pohodné startovní pozice, zatím co Loeb pravidelně vymetal. Díky tomuto pravidlu bude letos porážet loeba velmi těžké.
25. 6. 2012 16:1811
0 0
Buzekpar:Vycházím z toho,že v motorsportu vždy rozhoduje především auto,až potom jezdec.A díky tomu,že přestupem Hirva došlo poprvé k výměně mezi Fordem a Citroenem,máme konečně možnost nějakého reálného porovnání.Nevím o co opíráš názor,že Hirvo jede rychle a spolehlivě zřejmě bez vlivu auta.Taky nevím,kde vidíš něco o Latvalovi.A Wilson samozřejmě nebude tvrdit,že jeho auto zaostává.Jsem zvědav,jestli Ford bude chtít nadále pokračovat v nekonečné sérii porážek a následných výmluv.
25. 6. 2012 16:4812
0 0
hadapa: názor na Hirva opírám o jeho výsledky, tj. rychlost - taktiku - umístění - body. A netvrdím, že se na tom nepodílí i auto. Ale o co ty opíráš názor, že má Citroen lepší auto? o to, že to JML není schopen dovezt do cíle bezpečně na čelních pozicích? To je jistě chyba auta, když rozhoduje podle tebe především auto...
..ten příspěvek nereagoval jen na tebe, ale i na zde rozšířený názor, že JML musí jet za hranou, aby stíhal...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!