25. 6. 2012 18:36 − 3012× − 26

Pech z Hustopečí přivezl body jen z prvního dne

Posádka Václav Pech s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 vstoupila do Rallye Hustopeče třetím nejrychlejším časem.

Posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 – 1,6 turbo vstoupila do Rallye Hustopeče třetím nejrychlejším časem na úvodní rychlostní zkoušce a po celou první etapu tuto pozici neopustila. "Na místní tratě jsme se těšili. Širší úseky střídají úzké a specifické silničky mezi vinicemi. Místy bývá naplaveno bláto nebo písek a vše musíte mít pečlivě zaznamenáno v rozpise. Právě naplaveniny na trati, můžou být nejzáludnější. V noci před startem byla na Jižní Moravě bouřka, a i proto vyrazili na trať těsně před prvním průjezdem naši "špióni“ táta s Jardou Palivcem, aby vše zkontrolovali. Miník podvozkově fungoval výborně a i když výkonem motoru je stále o něco pomalejší, byla radost s ním na těchto erzetách závodit,“ popisuje Václav Pech.

Ve druhé etapě se Pech s Uhlem soustředili na udržení třetí pozice, která byla za výkonnějšími Fabiemi S2000 továrního jezdce Kopeckého a Kresty maximem. Ztráta na druhého Krestu byla 19 sekund, ale víc než na útok museli Plzeňané myslet na obranu před zezadu dotírajícím Tarabusem a Valouškem.

"Tempo bylo opravdu vysoké, a i když jsme jeli na hranici možností, myslel jsem že mám vše pod kontrolou a nepouštím se do neúnosného rizika. Bohužel na třetí rychlostce od cíle soutěže jsem špatně odhadl před levotočivou zatáčkou klouzavý asfalt, a Miník se začal ve vysoké rychlosti přetáčet do hodin. Zkusil jsem ještě za pomoci ruční brzdy dotočit auto úplně, aby zůstalo na silnici, ale trefili jsme levým zadkem strom. I když to byl velký náraz šlo pokračovat a dojet do cíle vložky a do následného servisu. Po časové ztrátě a důkladné kontrole vozu jsme se ale rozhodli dále nepokračovat, abychom neničili ještě další komponenty. Strašně mě tato chyba mrzí, protože všichni v teamu se snažili udělat pro dobrý výsledek co nejvíc. Každý si asi dovedete představit kolikrát nám s Petrem ten zlomek vteřiny proběhl a ještě hlavou proběhne než ho trochu vytěsníme,“popisuje nehodu Václav Pech.

„Jsem rád, že se klukům nic nestalo. Václav není jezdec, který bourá na každé druhé soutěži a zde zjevně odvádíme daň za jízdu na samotném limitu. MINI je bohužel více poškozené než se na prvni pohled zdálo a do Bohemia Rallye je velmi málo času… Uvidíme, zda to budeme schopni stihnout, protože vůz bude muset s nějvětší pravděpodobností do Anglie," uvedl generální ředitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec.

Teď čekají EuroOil-invelt team dva hektické týdny ve kterých musí Mini Coopera opravit, protože již 12.-14. července se jede Bohemia Rallye v Mladé Boleslavi. Budeme držet palce a už se těšíme při Bohemii na posádku Pech-Uhel.

Komentářů celkem: 26
26. 6. 2012 13:4721 Upraveno 13:55
0 0
Původně napsal Zoltán

bobin:mini rozhodně nemá maximálku přes 187 km,mužu tě ujistitže je pod hranicí 180 kma zkuste si porovnat jaké byly rychlostní průměry na RZ kde sordo vyhrávál. je to zajímavé. jsou to RZ s menším rychlostním průměrem


Zoltán,zkus se podívat na toto video a na P.Snijerse s Miníkem jo,mám nejradši,když tady někdo někoho ujištuje a pak je to trochu jinak smajlík
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Yktl2-lVm_s
26. 6. 2012 15:2222
0 0
Rebbyman: J.Palivec je, pokud se nepletu, spolujezdecká legenda skoro jako Ášínův táta řidičská. Třeba jel s M.Dolákem. Ale spolujezdcuje i pan syn!
K těm maximálkám - stál jsem asi 2 Km před cílem Šitbořic a v úseku z kopce dolů se fabky dostaly do omezovače zhruba stejně, ale mini ani náhodou. Taky Roman říkal, že převody mají s Honzou stejné. Je ale pravda, že těch 5Km/hod nepoznám...
26. 6. 2012 16:5623
0 0
hobit: Já moc dobře vím, kdo je J.Palivec. V původním článku bylo napsáno "s Jardou Palivem". Nyní je to jméno již opraveno. Reagoval jsem tak na úvodní Shackiho připomínku, že už nemá sílu ty tiskovky pořád opravovat smajlík
27. 6. 2012 08:1524
0 0
Nerez: Naprosto jiny charakter trati Korziky (vyhovujicim i 1.6T vice) a Hustopeci jsi vubec neresil, ze?
27. 6. 2012 17:1825
0 0
(mé) matérské měření např. od startu RZ 2 do pravé kosy: o 1,4 sec. pomalejší než fabie, ale co z toho vyplývá nevím smajlík
27. 6. 2012 22:0826
0 0
http://www.youtube.com/watch?v=Yktl2-lVm_s, v tomto videu si můžete porovnat rychlostní průměry. Škodovky jedou 180Km/h (myslím, že Juho a Andreas volili delší převodovku), Peugeot, Ford, ti mají krátké převodovky. Je to sice z Ypres Rally, ale názorný úkaz toho jak to mají vytočené.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!