Rally de San Luis – komentář

Argentinský šampionát měl před uplynulým víkendem za sebou čtyři odjeté soutěže a pátá jej zrovna čekala.

Argentinský šampionát měl před uplynulým víkendem za sebou čtyři odjeté soutěže a pátá jej zrovna čekala. Situace v té době vypadala tak, že se dvakrát z vítězství radoval argentinský multišampión Federico Villagra s Fordem Fiesta kategorie Maxi Rally. Stejný počet vítězství na svém kontě měla i stáj Fiatu, které triumf v úvodním podniku zajistil Claudio Menzi a v poslední odjeté rally se pro změnu radoval jeho stájový kolega Gabriel Pozzo. Na druhou nejvyšší pódiovou příčku v dosavadním průběhu sezóny vyšplhali zástupci dalších tří značek.

Diego Dominguez byl s Kio Rio MR nejblíže vítězství hned v úvodu roku, stejný pocit blízkosti nejvyšší metě si prožil na třetí soutěži Marcos Ligato zastupující značku Chevrolet. A stříbro v Rally Gran Corrientes pro změnu ukořistil Miguel Baldoni s VW Gol Trend MR, na kterého si museli všichni konkurenti dávat pozor právě v San Luis. Baldoni zatím sice nevyhrál žádný podnik za hranicemi své provincie, zato doma se z triumfu radoval hned pokaždé v posledních čtyřech ročnících.

Pilot Volkswagenu zvolil taktiku maximálního útoku hned od samého začátku. V prvním testu mu ji ovšem překazili Menzi a Ligato. V RZ 2 ovšem Baldoni dosáhnul svého, všechny soupeře doslova deklasoval rozdílem minimálně sekundy na kilometr a katapultoval se před Ligata do vedení rally. Menzi se nevyhnul defektu a kvůli takřka minutové ztrátě spadnul z pozice celkového lídra na pozici lídra druhé desítky pořadí. Prorazit gumu se pak jezdci Fiatu během rally povedlo ještě třikrát a v cíli se musel spokojit až se šestým místem.

V páté rally sezóny se příliš nedařilo ani druhému Paliu s Pozzem za volantem. Někdejší pilot Škody během prvního dne ztratil kontakt s vedoucí trojicí a po půlminutové ztrátě na předposlední zkoušce už musel na útok na bednu definitivně zapomenout. Zatímco předešlé soutěži kraloval, tentokrát Pozzo musel přijmout kvůli třem defektům tvrdou realitu, že ne vždy je posvícení, a do cíle si dojel pro důležité body za páté místo. Oba borci Fiatu se ale i po této soutěži udrželi v popředí šampionátu a nadále je s nimi třeba počítat v zatím velmi vyrovnaných soubojích o titul.

Ten vloni podobně jako již tolikrát předtím získal Villagra. Na páté soutěži roku ale jezdec Fordu prim nehrál a hned v páteční etapě si připsal menší manko kvůli technickým potížím. Na rychlostních zkouškách jej vyděsily podezřelé zvuky ze zadní části vozu, které byly po důkladném bádání v servisu připsány rozbitému ložisku kola. Do sobotní části šel Villagra jako třetí s odstupem 18,6 sekundy na vedoucího Baldoniho.

Jako hlavní cíl si ale pro druhý den jezdec Fiesty zvolil přeci jen méně vzdáleného Ligata majícího k dobru jen 3,2 vteřiny. Jednička Chevroletu se sice snažila ze všech sil, ale udržet zkušeného borce za svými zády se jí beztak nepodařilo. Villagra si v San Luis dojel pro stříbrný post a na stejné příčce setrvává i v průběžném hodnocení šampionátu. Senzační soutěž si nedaleko svého rodiště prožil Baldoni, který zde vyhrál už popáté v řadě a Volkswagenu tak připsal první vítězství v této sezóně. Kromě toho se místní pilot ocitnul ve vedení šampionátu.

Výsledky tohoto podniku naleznete ve výsledkovém servisu ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Baldoni 152, 2. Villagra 130, 3. Menzi 128, 4. Pozzo 109, 5. Ligato 85, 6. Gil de Marchi 79

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!