Bosphorus Rally – komentář

Evropský šampionát o tomto víkendu zavítal až na samotnou hranici starého kontinentu do Turecka.

Evropský šampionát se o tomto víkendu dostal až na samotnou hranici starého kontinentu, když se jeho další díl odehrál v Turecku na tamních šotolinových cestách. Stejně jako v případě čtvrtého podniku v Bulharsku se i na těchto tratích jednou proháněla světová soutěžácká špička. Letos tam ze zahraničí dorazilo pouhých pět posádek, ze kterých do bojů v popředí mohla zasáhnout čtveřice. Juho Hänninen dostal od Škody Motorsport za cíl získat letošní evropský titul a do Bosphorus Rally nastupoval jako jasný favorit na vítězství.

Pilot Peugeotu 207 Super 2000 Michal Solowow byl po předešlé Geko Ypres Rally klasifikován na průběžně čtvrté příčce. O bod méně měl na kontě náš Jan Kopecký, jemuž Škoda přidělila za prioritu zisk domácího titulu. České barvy v Turecku hájil akorát Antonín Tlusťák, který usednul do Mini Super 2000 tamní stáje připravující stejný vůz rovněž pro Abdulazize Al-Kuwariho. Ze zástupců tureckého šampionátu je třeba jistě zmínit úřadujícího evropského šampióna Lucu Rossettiho stejně jako další piloty Fabií Super 2000 Ercana Kazaze, Volkana Isika či Buraka Cukurovu. Za volantem Fordu Fiesta Super 2000 do bojů vyrazil Yagiz Avci.

Právě poslední jmenovaný pilot do rally vstoupil nejrychlejším časem. Úvodní etapu tvořily pouhé dva testy, takže se poměrně rychle rozhodlo o zisku prvních bonusových bodů. Favorizovaný Hänninen pro sebe rozhodnul RZ 2 a nakonec to byl on, kdo se radoval z prvního tureckého etapového triumfu. Al-Kuwari se na konci dne nevyvaroval defektu a s více než minutovou ztrátou spadnul na osmé místo. V sobotu ráno Katařanova jízda skončila kvůli technické závadě úplně. Proražená guma na třetím testu pro změnu zpomalila Rossettiho, který kvůli tomu vypadl z elitní trojice.

Do druhé etapy vstoupil nejrychlejším časem vedoucí Hänninen, jeho hlavní sok Avci kontroval na RZ 4 a průběžný odstup snížil na 7,6 sekundy. Zbylé testy druhé etapy už ale znovu opanoval Hänninen, který tak do neděle šel s náskokem skoro tři čtvrtě minuty na Avciho. Šestá rychlostní zkouška změnila pořadí na poslední pódiové příčce. Do motoru Isikovy Fabie se při průjezdu brodem dostala voda a speciál se následně zastavil. S osmiminutovou ztrátou se domácí pilot propadnul na konec top ten, zatímco směrem nahoru, konkrétně na třetí příčku vystoupal Rossetti.

Nedělní část turecké soutěže už nepřinesla žádná zásadní dramata. Finský pilot Fabie už nikam nemusel pospíchat a jen zodpovědně nakládal s velkým náskokem. Během etapy vyhrál jedinou zkoušku a i tak si dojel pro třetí letošní triumf v ME. Stříbrnou příčku udržel nejlepší z domácích Avci a bronzový stupínek si pak uhlídal italský účastník tureckého mistrovství Rossetti.

Výsledky této soutěže si můžete prohlédnout na stránkách ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Hänninen 155, 2. Sołowow 47, 3. Basso 39, 4. Iliev 37, 5. Kopecký 35, 6. Gassner jun. 33, 7. Gyoshev 32, 8. Betti a Avci 30, 10. Loix a Rossetti 28

Komentářů celkem: 7
Zed
9. 7. 2012 23:57
0 0
Who is Tlastek ? .. se asi ptali Turci. Inu, jeden z 5 mimoturků, pro něhož pořadí vypadá, že by se mohl srovnávat s Hanninenem, Rossetim nebo Solowowem.
10. 7. 2012 00:28
0 0
Působení Škodovky ve třech různých šampionátech bez konkurence, případně jen s vyjímečnou konkurencí je sice efektivní z hlediska PR pro lajky, ale z mého pohledu je to tak trochu "smutné" smajlík
10. 7. 2012 06:41
0 0
A ve kterém šampionátu by mohla Škodovka mít nějakou odpovídající konkurenci? Já o žádném nevím!smajlík
10. 7. 2012 10:13
0 0
Neměl jsem zdaleka na mysli jen konkurenci značky ale hlavně i konkurenceschopnost posádek. Juho i Honza si zaslouží jet na vyšších úrovních než v MMČR a ME. Jak hodnotné je asi třeba pro Juhu porážet jezdce typu Solowow, Rosseti nebo Tlusťák, když by mohl bojovat jinde s Ogierem a Mikkelsenem.
10. 7. 2012 10:55
0 0
Jde o jinou věc Škoda motosport udělá titul v IRC, ME a MMČR. To už zní zajímavě. Sám Hrabánek před sezonou říkal že chtějí domácí titul. Vyhrál by stejně asi Kresta ale oni chtěli aby to bylo od Škoda Motosport. Je to asi marketing vysledky se pak dají dobře prodat.
10. 7. 2012 11:19
0 0
Jasný, to se měl na mysli pod poznámkou "efektivní PR pro lajky". Pro zainteresovanější fanoušky to bude mít těžko nějakou vyšší sportovní hodnotu...a pro jezdce Škody asi taky tolik ne...třeba s komentářů Honzy v reportážích Mediasportu v cíli je sotva slyšet nějaké nadšení...
10. 7. 2012 15:09
0 0
BIGMIKE : to mi právě přijde, že Honza je nadšenej i tak, že může jezdit MMČR.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!