Takové menší katastrofy Václava Dunovského…

Na startu soutěže v Hustopečích nechyběla ani posádka Škody Fabia Super 2000 Václav Dunovský a Petr Machů.

Letošní seriál Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally pokračoval v závěru června osmým ročníkem Agrotec Petronas Syntium Rally v Hustopečích. Na startu soutěže nechyběla ani posádka Škody Fabia Super 2000 Václav Dunovský a Petr Machů. Pilot Rallyesportu Poděbrady odjížděl na jih Moravy plný očekávání. „Se soutěží jsem měl celkem dost zkušeností, takže jsem se mezi vinice těšil. Tento závod je opravdu specifický a nejde srovnat se žádnou jinou soutěží u nás. Kdysi jsem hustopečskou rallye nazval pravoúhlou a stejný názor mám pořád,“ uvedl Václav Dunovský.

Zároveň dodal, že povrch tamních erzet je nevyzpytatelný. „I na místech, kde vypadá, že vás podrží, kvůli přítomnosti navátého prachu z okolí zrádně klouže. Nechybí ani čistá šotolina, což není úplně můj šálek kávy. Od toho ale jezdíme rallye, abychom se s tím vypořádali,“ dodal s úsměvem.

Také v letošním roce se potvrdilo, že pořadatelé Hustopečí nemají moc na výběr a během celé soutěže se v různých směrech opakovaly ty samé úseky. „V autě jsem seděl po měsíci až na shakedownu, který jsme si projeli třikrát, abychom získali zpět nějakou jistotu,“ řekl Dunovský před pátečním startem.

Celá první etapa, jejíž polovina se jela za tmy, byla ve znamení hodně vysokých průměrných rychlostí, a to bylo na měřených úsecích umístěno několik zpomalovacích retardérů. „My jsme i přes velké horko nezvolili – oproti prakticky všem ostatním – ty nejtvrdší pneumatiky. Pravdou je, že od půlky každé zkoušky vůz úplně ideálně nedržel, ale i tak jsme se v autě cítili velmi dobře,“ liboval si poděbradský jezdec.

Na zem ho však vrátily dosahované časy v porovnání s konkurencí. „To byla první katastrofa na tomto podniku. Že budeme takhle bití, nás vzhledem k dobrému pocitu z jízdy opravdu nenapadlo. Jednoduše jsem byl asi moc opatrný, jinak nevím,“ kroutil hlavou Dunovský, jemuž po první etapě patřila jedenáctá příčka absolutního pořadí. Figuroval dokonce až za čtyřmi produkčními vozy.

Po hodně krátké noci byli Dunovský s Machů odhodláni zabojovat a dostat se na vyšší pozice. To se jim od úvodních kilometrů sobotní etapy dařilo, přestože oproti pátku měl jezdec paradoxně pocit, že nejede úplně ideálně. „Jízda bez jediné chyby nám vydržela do RZ 10, kde jsem na velkých brzdách zřejmě přeslechl informaci v rozpisu a šli jsme rovně do keře. Odnesl to pouze přední nárazník a pár drobností, takže jsme to ještě brali s humorem,“ popsal mladý Středočech první krizovou situaci.

Jedenáctý test se pro posádku Škody Fabia Super 2000 připravované zlínskou stájí Sparrow racing team nesl ve znamení katastrofy číslo dvě. Po extrémně rychlém příjezdu a zpomalovacím retardéru se pokračovalo po úzké cestě do lesa pravou zatáčkou na druhý rychlostní stupeň, a právě tam se Dunovského speciál dostal mimo trať.

„Tento úsek se jel již v pátek dvakrát a v sobotu jednou, takže danou zatáčku jsme během jediného závodu jeli počtvrté. Zřejmě jsem tentokrát přidal plyn víc a dříve, auto se utrhlo a na výjezdu ze zatáčky se namotalo do provizorního plotu. Diváci nás vytlačili a my jsme test dokončili, ale bylo jasné, že je to pro nás konec,“ řekl posmutněle Václav Dunovský.

Jeho předtucha se potvrdila za stanovištěm STOP. Od pletiva bylo otrhané celé auto a navíc ´něco´ udělalo díru do předního okna. „Pokračování na poslední zkoušku soutěže bylo tedy vyloučené. Svou roli mohly sehrát i nečistoty a nepřesně trefená stopa, ale také pneumatiky, které jsme opět nezvolili nejtvrdší, zřejmě opět jako jediní. Naše směs se velmi rychle přehřívala a přestávala fungovat,“ snažil se nadějný pilot odhalit příčinu svého osudového zaváhání.

Nutno dodat, že dobrý výsledek měli Václav Dunovský s Petrem Machů na dosah. Po desátém testu jim patřila osmá příčka za Václavem Pechem, jenž musel také kvůli následkům havárie odstoupit. „Omlouvám se tímto celému týmu. Ten před soutěží i během ní pracoval tvrdě, odměny se však kvůli mé chybě nedočkal. Stejně tak se omlouvám našim partnerům, které jsme nemohli reprezentovat až na cílovou rampu,“ nechal se slyšet osmadvacetiletý závodník.

Posádka Rallyesportu Poděbrady přesto posílá obrovské poděkování všem fanouškům za jejich výraznou podporu. „Zároveň děkuji těm, kteří nás aspoň na moment dostali zpět do hry a vytlačili, byť už to vypadalo, že auto ven nedostaneme. Díky, borci!“ vzkazuje Dunovský.

Do konečného součtu katastrof chybí zmínit ještě tu třetí – Dunovský a Machů se bohužel nezúčastní nadcházející Rally Bohemia. „Start na nejhezčí soutěži našeho kalendáře a mé srdeční Bohemce se nám bohužel nepodaří uskutečnit. Je to navíc závod, kde jsem se chystal zkusit trochu zrychlit. Ovšem bohužel… Jak je ale známo, na světě se stávají horší věci,“ uzavřel Václav Dunovský.

Příznivce sympatického soutěžáka jistě nepotěší ani informace, že Hustopeče byly kvůli neočekávané díře v rozpočtu s velkou pravděpodobností poslední soutěží Václava Dunovského v této sezoně…

Komentářů celkem: 1
11. 7. 2012 19:29
0 0
Velká škoda!Kua snáď pujdu "líznout" ňákou banku aby mohl pokračovat.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!