Jiří Šteg - eWRC.cz
11. 7. 2012 18:03 − 2673× − 2

Sepp Wiegand: „Je to neuvěřitelný pocit…“

Německo mělo po Walteru Röhlovi v rally řadu talentů, ale žádný z nich nedosáhl na samotný vrchol tohoto sportu.

Německo mělo po Walteru Röhlovi v rally řadu talentů, ale žádný z nich nedosáhl na samotný vrchol tohoto sportu. Jediným šampionem byl Aaron Burkart v JWRC 2010, o kterém však od té doby slyšet není. Výraznou, ale (především pro české fanoušky) poněkud kontroverzní postavou byl Armin Schwarz. Národní multišampioni Dieter Depping a Matthias Kahle se na mezinárodní scéně neprosadili, stejně jako Hermann Gassner sr., který prakticky celou svou kariéru strávil za volanty produkčních vozů a zapsal se do dějin WRC jako jeden z mála vítězů RZ s N-kovým vozem (Rally Monte Carlo 2001).

Od roku 2013 však nastupuje do WRC koncern VW. Ten má pochopitelně zájem o německého jezdce za volantem Polo WRC. Sepp Wiegand je společně s Holanďanem Kevinem Abbringem zařazen do VW programu vyhledávání a podpory mladých talentů. Wiegand na právě skončené Rally San Marino vyhrál poprvé RZ a ocitl se, byť nakrátko, poprvé ve vedení vrcholného podniku. Server rally-magazin.de se jej vyptával na jeho pocity a nejbližší plány.

Jak jsi se cítil po prvním vítězství v RZ a vedení v podniku IRC?

„Když jsem se v cíli podíval na tabuli s výsledky, vůbec jsem tomu nemohl uvěřit. U Andrease Mikkelsena tam byl čas 16:06 a u Bassa 16:14. Spolujezdec Timo Gottschalk mi řekl čas a já jsem rozuměl jenom …58 a pomyslel si ´sakra, jsi o 40 sekund pomalejší´, ale pak mi Timo gratuloval k nejlepšímu času. Neuvěřitelný pocit!“

Čím to bylo, že jsi se v odpolední sekci prvního dne tak propadl?

„Zpočátku byla volba měkké směsi pneumatika dobrá. Přinesla nám výhodu. Odpoledne už tak optimální nebyla, pneumatiky silně odcházely. Plíživý defekt pravé zadní byl důsledkem jejich opotřebení. Proto jsme také dostali v jednom místě hodiny a musel jsem vícekrát ubrat, abychom vůbec mohli jet dál. Přesto mohu být spokojen. Moje časy byly ve srovnání se špičkou dobré.“

Druhý den jsi si zpočátku stěžoval na problém s nastavením. O co šlo?

„Rychlostní zkoušky druhého dne měly jiný charakter. Tratě byly pomalejší a šotolina hrubší. A na ní se už naše původní nastavení nehodilo. Těžko se mi zatáčelo a musel jsem často používat ruční brzdu. V servisu jsme zvýšili podvozek a změnili nastavení diferenciálů i další věci. Poté to už fungovalo. To byla prostě daň ze sbírání zkušeností, jiní jezdci měli se změnou charakteru zkoušek méně problémů. Andreas Mikkelsen na autě skoro nic neměnil, zdá se, že se mu podařilo najít v nastavení dobrý kompromis.“

S Mikkelsenem jsi mohl v pondělí společně testovat. Testu se zúčastnil jako rádce také Dieter Depping. Jak se Ti s ním spolupracovalo?

„Tento test byl pro mě velmi důležitý. Po čtyřech měsících jsem jel opět na šotolině a Dieter mě tak se svými zkušenostmi mohl významně podpořit. Vyzkoušel můj vůz a sdělil mi svoje dojmy z jeho chování. Pak se posadil na místo spolujezdce a dal mi hodně důležitých doporučení pro jízdu. Krom toho tam byl s námi poprvé můj inženýr, což představovalo významnou pomoc. Tak jsme mohli společně pracovat na dobrém nastavení, které mi dodalo hodně důvěry.“

Na konci srpna se uskuteční Rallye Německo. Předpokládejme, že tam budeš rovněž na startu. Jak se na tento start připravuješ?

„Ještě není nic rozhodnuto. Ale pokud bychom tam měli startovat, pak by bylo srovnání s továrním pilotem VW Sebastiénem Ogierem obrovskou výzvou. Očekávám také, že mimořádně silný bude Hermann Gassner jr. Musel bych se také cíleně připravovat a vypracovali bychom s týmem plán, jak čas do Rallye Německo optimálně využít.“

Komentářů celkem: 2
11. 7. 2012 19:44
0 0
Má velkou budoucnost smajlík
12. 7. 2012 14:04
0 0
Začíná to být samej Seb a Sepp smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!