OK Auto Ralli – komentář

Ve finském šampionátu před měsícem odstartovala letní část, do které nastoupil v pozici zimního krále Esapekka Lappi.

Ve finském šampionátu před měsícem odstartovala letní část, do které nastoupil v pozici zimního krále Esapekka Lappi. Mladík za volantem Fordu Fiesta Super 2000 se stal nováček v elitě finského mistrovství a hned dokázal naprosto jednoznačným způsobem dominovat úvodní části sezóny. Zkušený mazák Juha Salo za volantem Mitsubishi Lancer EVO X nově vyšlou hvězdu marně stíhal už v zimě a ani první podnik letní části do těchto bojů nevnesl nic nového. Lappi i na tratích POP Pankki Ralli nechal všechnu konkurenci za sebou a jeho hlavním rivalem byl doma mimořádně startující Jarkko Nikkara s Mitsubishi Lancer EVO IX.

Ten však do aktuální páté soutěže roku nenastoupil a na čele výsledků se tak znovu očekával ze 113 startujících souboj výše jmenovaných dvou borců. Na páteční superspeciálce, která se odehrála na rallycrossové trati Tykkimäki, to však byl Joni Nikko, kdo se jako první radoval z pozice lídra soutěže. V sobotu ráno se celé dění přesunulo do finských lesů na rychlé tratě s tradičním množstvím horizontů. S těmi si na první ranní zkoušce nejlépe poradil Lappi, ovšem hned záhy začal jít motor jeho Fiesty na tři válce.

Problémy jednoho znamenají výhodu pro druhého, jasné pravidlo duelu nejrychlejších jezdců finského šamionátu. Salo se tak dokázal dostat do čela a po RZ 4 zvýšit svůj náskok na 5,5 vteřiny. Lappi i přes handicap v podobě potíží s vozem před servisní pauzou dokázal snížit svůj odstup o 1,3 sekundy. V servisní přestávce dokázali jeho mechanici problém s motorem Fordu vyřešit a Salo mohl pomalu zapomenout na to, že by si udržel svou vedoucí příčku.

Za normálních okolností lze Lappiho jen stěží porazit a Salovi se to nepodařilo ani tentokrát. Mladý pilot Fordu zcela ovládl závěrečnou sekci soutěže a dojel si pro další jasný triumf. Svou nejlepší soutěž kariéry zajel v okolí města Kuovola další nadějný Fin, dvaadvacetiletý Jussi Tiippana s Mitsubishi Lancer EVO IX R4. Od začátku se držel těsně za nedostižnou dvojkou a bronzový stupínek mu patřil i v konečném zúčtování rally.

Pořadí v cíli:
1. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN) Ford Fiesta S2000 45.47,7
2. Juha Salo/Marko Salminen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +12,5
3. Jussi Tiippana/Henri Arpiainen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +44,2
4. Ari Vihavainen/Antti Piira (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +56,6
5. Riku Tahko/Markus Soininen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +1.45,1
6. Kari Ali-Rantala/Ossi Lehtonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +2.21,8
7. Mikko Lehessaari/Lassi Hartikainen (FIN) Subaru Impreza WRX STI R4 +2.46,1
8. Mattias Therman/Jarkko Kalliolepo (FIN) Ford Fiesta S2000 +2.52,4
9. Jari Latvala/Kari Mustalahti (FIN) Mitsubishi Lancer Evo III +2.59,5
10. Jari Kihlman/Jaakko Jäntti (FIN) Subaru Impreza WRX STI +3.04,6

Konečné výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Stav šampionátu: 1. Lappi 121, 2. Salo 99, 3. Pajunen 52,5, 4. Tahko 50, 5. Vihavainen 48, 6. Tiippana 23

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!