--> -->
Vlastimil Resl - eWRC.cz
20. 7. 2012 20:11 − 4284× − 2 0

Pohled do autokrosu: Milan Purma

Novobydžovský pilot přidal k rychlosti spolehlivost a v novopacké Štikovské rokli premiérově zvítězil v závodě mistrovství republiky.

Svoji nejúspěšnější sezónu letos prožívá Milan Purma (2. 4. 1987). Novobydžovský pilot přidal k rychlosti spolehlivost a v legendární novopacké Štikovské rokli premiérově zvítězil v závodě mistrovství republiky. Nadcházející víkend se v Poříčí představí jako lídr početně obsazené a velmi vyrovnané Divize 6. S Milanem jsem si povídal na Podlázkách během fotbalového turnaje autokrosařů, kde se představil v týmu hlavního organizátora celé akce Jiřího Breta.

Dvanáctiletý závodník

„Otec patřil k průkopníkům dodnes populárního amatérského Kosice Cupu. Přiznávám, že jako malý kluk jsem se aut spíše bál. Největší strach mi nahánělo tůrování auta v garáži. Časem jsem se ale otrkal a začal tátu doprovázet po závodech. Táta jezdil pracovat do zahraničí, a když mi bylo dvanáct, nestihl se na jeden závod vrátit. Na jeho návrh jsem si přenastavil sedačku a pásy a zaskočil za něj. Z auta jsem sice hleděl skrz volant, ale první zkušenosti jsem získal.“

Léta v Kosice Cupu

„Po mém záskoku sice ještě táta sezónu dokončil, pak už jsme ale začali favorita 1300 předělávat pro mě. Auto bylo, vyjma upraveného podvozku od HP Sporting, sériové. První rok jsem se vyloženě učil. Poctivě jsem se připravoval létáním po loukách a prašných cestách. Poté už jsem v konkurenci pětatřiceti jezdců vybojoval druhé a následně třetí místo v celém seriálu. Mezi amatéry jsem závodil čtyři sezóny. Vedle stěžejní kosické trati se jezdilo i v Nové Pace, Dolním Bousově a Dobřanech v Orlických horách.“

Přestup do republiky

„ V roce 2006 jsme se rozhodli pro přestup do mistrovství republiky. Začali jsme proto stavět úplně novou felicii. Ve druhé polovině sezóny jsme v rámci poznávání velkých závodů a testování auta, především motoru a převodovky, absolvovali několik podniků. Následující sezónu jsme chtěli odjet kompletní. Trable s motorem a nedostatek financí nás však donutily několik závodů vynechat. V roce 2008 už jsme byli konkurenceschopnější. V Dolním Bousově mě však nakopla jedna díra, poslala mě do břehu a já skončil v kotrmelcích. Větší karambol jsem nikdy předtím ani potom nezažil. Auto bylo hodně zničené a sezóna pro mě skončila.“

Cesta vzhůru

„Do sezóny 2009 jsme vstoupili s kompletně opravenou felicií. Dali jsme novou střechu i nosníky, zbytek srovnali na stolici. Nedisponovali jsme ještě silným motorem a špičkovou převodovkou. Zkušenosti však přibývaly. Loni už auto jelo, ale zase praskaly poloosy. Po letech učení konečně letos vše funguje, jak má. Začínáme sklízet ovoce.“

Konkurence v Divizi 6

„Naše divize je v domácím šampionátu jednou z nejpočetnějších a nejvyrovnanějších. Pravidelně nás je kolem patnácti. Ve finále může vyhrát každý. Základem je spolehlivost techniky. Rozhoduje i štěstí. Vztahy se všemi soupeři mám dobré. Všichni jsou to výborní kluci, věnující autokrosu maximální úsilí a finanční prostředky. O poměrech v naší divizi ostatně více vypovídá následující článek: http://www.autokrosar.cz/index.php?text=937-vzepri-se-osudu.“

Oblíbená trať

„Nejraději mám Novou Paku. Závody evropského i domácího šampionátu jsem zde s tátou navštěvoval od dětství. Později jsem jí zažil v Kosice Cupu, daří se mi tam i v republice. Právě ve Štikovské rokli jsem letos vybojoval své dosud nejcennější vítězství. Líbí se mi také Humpolec a Poříčí nad Sázavou. Naopak nemusím Přerov, přestože letos jsem tam stanul na pódiu.“

Můj tým

„Nejdůležitějšími členy týmu jsou moji rodiče. Doprovází mě na všechny závody. Táta je mým hlavním a jediným mechanikem. Za podporu děkuji také mé přítelkyni Evě. Moc mi pomáhá fotograf, moderátor a dlouholetý kamarád Tomáš Němec. Bydlí pět kilometrů ode mě a znám se s ním už od nějakých mých šestnácti let. Opomenout samozřejmě nemohu reklamní partnery. Jsou jimi firmy Enermo, Sharon, Falcon Racing a reklamní agentura Sharks. Jmenovitě děkuji Vaškovi Syřišťovi a Radku Šubrovi, dále pak firmě AMS, starající se nám o motor.“

Učitelé, vzory a rádci

„Mým největším vzorem je Sebastien Loeb. Líbí se mi jeho styl, přístup k závodům a jeho naprosto klidná tvář i při jízdě v plné palbě. Na soutěži mistrovství světa jsem osobně ještě nebyl. Domácí rallye však občas navštěvuji. Dění pečlivě sleduji v televizi i na internetu. Mezi našimi piloty vyloženého favorita nemám. Fandím soutěžnímu sportu jako celku. Autokrosovým vzorem je pro mě Vašek Fejfar. Osobně se známe několik let. Už když jsem byl dítě, jezdili jsme k němu s tátou pro rady ohledně stavby aut a převodovek. V Lužanech ho navštěvujeme dosud. Vašek je také našim jediným rádcem. Jinak jsme s otcem samouci.“

Čas a finance

„Jsem živnostníkem a specializuji se na slaboproudé systémy. Jezdíme s partou pracovat po různých továrnách. Nyní už dva roky makáme v mladoboleslavské automobilce Škoda. Výhodou je blízkost od domova. Volný čas věnuji převážně přípravě autokrosové felicie. Moc rád mám také lední hokej. Za tým HC Lvi hraji novobydžovskou odborářskou ligu, kterou jsme letos vyhráli. Máme hezký krytý stadión. V Extralize fandím jako správný Východočech Pardubicím. Občas na ně osobně zavítám. Mým hokejovým vzorem je Jarda Jágr.“

Plány do budoucna

„Vstup do letošní sezóny se mi povedl skvěle. Určitě hodlám v nastoleném duchu pokračovat. Každý chce samozřejmě vyhrávat, ale já budu spokojen s jakýmkoliv dobrým výsledkem. Důležitá je fungující technika, umožňující nám krásně si zazávodit a bavit se.“

Foto: Tomáš Němec

Komentářů celkem: 2
20. 7. 2012 20:59
00
Moc zajímavé čtení, díky!
21. 7. 2012 19:36
00
Pěkné čtení, ať to jede dál a dobře smajlík. (Trošku muj sen...)

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->