21. 7. 2012 18:35 − 2471× − 0

Náročná šotolinová Sibiu Rally kořistí Mikkelsena

Andreas Mikkelsen zvládl pozici největšího favorita a z Rumunska si odváží 25 bodů do hodnocení jezdců IRC.

Andreas Mikkelsen zvládl pozici největšího favorita a z Rumunska si odváží 25 bodů do hodnocení jezdců IRC. V první etapě vyhrál jezdec Škody UK všech 7 rychlostních vložek, v dnešní etapě nechal konkurenci ke cti vítězství na dvou testech. Druhý dokončil těžkou soutěž Patrick Flodin s Fordem Fiesta S2000. Ten ve druhé RZ ztratil vinou defektu 3,5 minuty, postupně se však propracovával pořadím nahoru, vyhýbal se problémům a v cíli může slavit i s Petterem Solbergem, který přijel na švédského mladíka osobně dohlédnout. Třetí dojel v Sibiu Rally francouzský veterán Francois Delecour. Ten se dokázal defektům vyhnout, problémy mu ale dělaly tlumiče Peugeotu 207 S2000, když mu během soboty odešly postupně dva.


Foto: ircseries.com

Pod stupni vítězů se umístily vozy třídy 3 v pořadí Pushkar a domácí Keleti, oba využívali služeb Mitsubishi Lancer desáté evoluce. Za nimi už dojeli do cíle rumunského dílu IRC dvoukolky. Až na předposlední zkoušce přišel Harry Hunt o pozici nejrychlejšího vozu s jednou poháněnou nápravou. O tu jej připravil Robert Consani s Renaultem Clio R3. Mezi ně se dokázal ještě vklínit domácí Valentin Porcisteanu, který o lepší pozici přišel vinou defektu na RZ9.


Foto: ircseries.com

Důkaz o tom, že Sibiu Rally byla velmi náročnou soutěží, dokazuje seznam odstoupených. Na RZ2 havaroval domácí Girtofan a zkouška se po něm musela zrušit. Ještě před tím ulomili kolo Aigner a Arzeno. Technická závada vyřadila Hermanna Gassnera. Cíle se nedočkali ani dvoukolkáři Kogler a Kangur. Dnes vystavila soutěž stopku Švýcarovi Burrimu, na měřeném testu číslo 9 ulomil kolo do té doby dobře jedoucí Maďar Szabó, o zkoušku dál musel odstoupit z druhého místa Wiegand a Ital s rumunskou licencí Marco Tempestini.


Foto: ircseries.com

Detailní výsledky naleznete tradičně na www.ewrc-results.com.

Andreasi Mikkelsenovi pomohl v Rumunsku fakt, že se ze špičky snad jako jediný vyhnul defektům a technickým problémům. Je tak i nadále na nejlepší cestě k obhajobě titulu v IRC. Další soutěží tohoto poháru bude Barum Czech Rally Zlín.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!