25. 7. 2012 22:12 − 2884× − 16

Zápis z kontroly tratě Rally Kostelec nad Orlicí

Výkonný výbor Asociace jezdců rally zveřejňuje výtah ze zápisů schvalování tratí jednotlivých podniků rally v ČR.

Výkonný výbor Asociace jezdců rally zveřejňuje výtah ze zápisů schvalování tratí jednotlivých podniků rally v ČR. Samozřejmě tyto zápisy se budou zveřejňovat až poté, co jsou odkryty oficiální mapy, harmonogram a další náležitosti dané soutěže. Je na jezdcích, aby si ze zveřejněných zápisů sami udělali závěry.

Zápis, který nyní vydáváme na světlo světa je z 15. 4. 2012 a byl vyhotoven pro Matrix Rally Kostelec nad Orlicí. Za AJR se účastnil Tomáš Singer a za pořadatele pan Václav Krejsa. Na vlastní žádost trať projel ještě jednou Jan Kopecký a doplnil některé bezpečnostní prvky. AJR děkuje za spolupráci pořadatelům a Honzovi a této ochoty si cení.

Zápis AJR:

RZ Kostelec n/O – Lhoty u Potštejna

Tato RZ vychází z loňské RZ. Za vlakovým přejezdem bude start. Retardéry následují před obcí Vrbice a Chlínky (stejně jako v minulém roce). Část RZ je dosti rychlá, ale s dostatečným prostorem pro případné opuštění trati. V loňském roce zde nebyl žádný problém.

RZ Peklo n/Zdobnicí – Rychnov n/Kněžnou

Na této RZ se střídají technické pasáže s rychlými úseky. Bohužel část RZ je po rozbitějším asfaltu, který bude vyžadovat od posádek větší obezřetnost, ale takovéto úseky se objevují i na jiných rally a není možné se jim vyvarovat. Na RZ je jeden retardér u obce Jahodov.

RZ Skuhrov n/Bělou – Hraštice

RZ využívá ve větší části loňské RZ, ale šotolinový úsek je vynechán (dle požadavků) a proto se objevují nové úseky, které jsou technické. Je zde také velmi rychlý sjezd do obce Hlinné, ale po obou stranách silnice jsou velké únikové zóny do pole a není nutné tady vozidla zpomalovat z důvodu bezpečnosti.

Servis

Servisní zóna je tradičně v bývalých kasárnách a je celá na zpevněném povrchu s dostatkem místa a dobře řešenou koncepcí příjezdu i odjezdu.

Tankovací zóna

Tankovací zóna je samostatná s dostatečným prostorem a nebude docházet ke zdržování mezi tankovanými vozidly

Tomáš Singer: „Za AJR nemám žádných připomínek a s pořadatelem jsem ve stálém kontaktu pro případné drobné korekce.“

Komentářů celkem: 16
25. 7. 2012 23:061
0 0
Přijde mi to celý nějaký takhle najednou.
25. 7. 2012 23:372
0 0
beru bezpečnost pro jezdce ale aby to zachvili nedopadlo tak že bude trať vytyčena kolíky a mezi nima se bude jezdit..
25. 7. 2012 23:533
0 0
Ke zverejnovani zapisu jsme pristoupili proto,aby si jezdci udelali obrazek o kontrole trati. a predesli pripadnym stretum pri vymluvach typu AJR to schvalila tak co chcete? Budou nasledovat i dalsi veci,ktere povedou k transparentnosti spoluprace AJR a poradatelu. Jedine tak se vyhneme tichemu pomlouvani a prekrucovani faktu. Jiri Sutr
26. 7. 2012 01:014
0 0
to bobac: asi to tu už vše bylo ale mohl by jsi trosku objasnit co se vše kontroluje treba članek nebo jen v bodech?
Je mi jasny servis at se netopite v bahne, mate misto, elektrika, svetla jsou tam wc a normalni prijezd, kdyz je psano ze je to asfaltova soutež tak ze neni potreba auto na Dakar a neni nutnost aby se jelo krokem,taky asi harmonogram ze se daj stihnou casy a pak nebezpecne useky kde to zavani prus... a radeji tudy ne! Neni mozny přijezd zachranych složek atd. Ale jedes moc rychle a jdes ven a mozna se z pangejtu vratis a mozna ne a o tom snad rally je. Nekomu se nezdaj koliky ale když tam jsou při seznamovačkach tak proč ne? Betonove trojhrany taky v nemecku v MS nikdo od cest neposouva a v Hustopecich to bylo v klidu. Vse je snad dano řady tak že co se schvaluje? Když uz tada musi byt retarder ( nechapu proc snad do kosy nepojedu 180 proti zdi nebo stromum)tak je dany jak ma vypadat a z ceho ma byt jak vysoky atd. Asi by jste meli pozadovat rozhodčiho faktu s kamerou aby nedoslo k tomu jak dostal Sykora penaltu a prisel loni na Vrchovine o dobry vysledek. Rally je o rychlosti, technice ale i o tom se dostat do cile. Chtěl bych jen aby nekdo popsal vase kriteria ( nevim jak po prujezdu treba zjistite prumernou rychlost RZ aby se pak nerusila) Dovedu si predstavit popis RZ na Masarykove okruhu pri Hustopečich - bez zavad. Neber to prosim jako nějakej utok ale prani o objasneni co se vše kontroluje. Nejsem jezdec jen fanda a obrazek jsem si neudelal. Dik
26. 7. 2012 03:465
0 0
Pro Mikal,chlapče tyto informace jsou pro aktivní jezdce a pokud se nesvezeš v reálném závodě,jestli jako řidič nebo spolujezdec,tak co jsi tady napsal jsou jenom plky a nikdy nemůžeš pochopit o čem se tady píše.Takže raději čti a bud sticha.PS:ještě jednou pro chopení,zápis z kontoly je pro pro jezdce ne pro fandy viz BOBAC



26. 7. 2012 06:316
0 0
Stručné,jasné,logické...jinak kolíky,retardéry,servis jako celkový snad nejde řešit, na to by vlákno nestačilo...smajlík
26. 7. 2012 08:057 Upraveno 08:08
0 0
to lulu55: Ja to chapu že je to pro jezdce ale trošku nerozumim proč vytah se zveřejnuje na internetu a servru na ktery chodi spoustu neznalku nebo nahodnych navštěvniku rally a potom se na članky zde odkazuje kdejaky platek a ohaní se jima. A trošku nerozumim tvoji reakci sam jsem napsal že jsem jen fanda takže to co jsem napsal jsou jen plky na ktere se mě treba ptaj přatele kteří vědej že na nějakou rally jezdim a tech dotazu bylo po smutne Bohemce hodně. Chtel jsem osvětu pro širokou veřejnost co vlastně ARJ kontroluje a k čemu je. HANS mate na chrbate taky všivćhni furt a bylo napsano přehršel. Rad tě vidim na trati jem rad že jedes v hlavnim poli a ne až v historikach ale i kdyby počkam si na tebe a dalši kteri davaj do zavodu srdce a nemaj soudobou nebo top techniku. Tohle neni web ARJ takže mužu čist i ja a potom mužeš čekat že se zaptam. Když tady čtu jak si už par let stěžuješ tak ani nemuknu a doufam že to tady s rally nezabališ a jen čekam kam to dotahneš se svejma prohlašenima. Toť vše at se daři v Kostelci budu tam tiše čekat u trati smajlíksmajlík
26. 7. 2012 08:308
0 0
Tenkl je na Kostaelec omluven,takže se krásné M3 u trati nedočkáme.
26. 7. 2012 08:559
0 0
ještě že zde máme osvěživě hovadský přístup některých "závodníků" Netušil sem, že tento server je hlavně pro jezdce....

zveřejnění zápisu je ok.
26. 7. 2012 08:5910
0 0
I obyčejný divák může k tratím něco říct, však je to on kdo vše sleduje. Názorů není nikdy dost...
Navrhuju založit Asociaci diváků rally (ADR) a divácká místa a i celé erzety pěkně známkovat, jako ve škole. Zrovna znovuobjevený Tesák je pěkný kopřivoviště/blatouchoviště... smajlík Jezdec si užije, diváci nevím
26. 7. 2012 09:0611
0 0
Super nápad smajlík ... Jak asociace diváků, tak známkování diváckých míst.

Ještě by se mohla před každou soutěží sejít divácká komise, projít divácká místa, udělat zápis a dát pořadatelům lhůtu na odstranění závad ... tady posekat trávu, tenhle barák zbourat smajlík
26. 7. 2012 12:3112
0 0
Mikal: To,že je to dáno řády ještě neznamená,že to každý pořadatel dodržuje. Další věcí je,že do kosy nepoletíš úmyslně 180,ale když je před tím velký nálet a třeba hladký asfalt tak je lepší auto zbrzdit než riskovat,že narazí do zdi. Je potřeba myslet na to,že hlavně ve sprintech starují začínající jezdci,kteří při psaní rozpisu nedokážou odhadnout co auto v danném místě udělá,nebo to prostě přehlédnou. Pak je na nás abychom k tomu dali své připomínky a trať udělali z jezdeckého pohledu bezpečnější. Nemůžeme to ale pořadateli nařídit. Jen doporučit. Pak je na něm jestli udělá něco pro nás jezdce,nebo si bude trvat na svém. Kontrolu tratě dělají ti nejzkušenější z nás takže se opravdu upravují jen ta místa,která jsou opravdu nebezpečná. Nikdo z nás nechce jezdit od retardéru k retardéru. Samozřejmě absolutní bezpečnost zaručit nejde a ani pořadatel takovou trať nemůže postavit. Rally je krásný,ale nebezpečný sport a hodně záleží na posádkách jak se k tomu postaví. Přesto si myslíme,že je dobré to riziko ve spolupráci s pořadateli minimalizovat.
ZOID: není to špatný nápad,ale není nutné zakládat asociaci. Stačí napsat své postřehy nám a my je přetlumočíme. Rally bez diváků je k ničemu takže i na přístupnosti RZ hodně záleží.
26. 7. 2012 17:1313 Upraveno 17:14
0 0
bobac: diky za objasněni ty začinajci posadky ve sprintech jsem si třeba ani neuvědomil smajlík

zoid: a ustavujci schuze by byla na karach v Radotině

smajlíksmajlíksmajlík
26. 7. 2012 19:3514
0 0
Pokud jde o začínající posádky,tak větší smysl pro ně,by bylo prosazení více průjezdů při najíždění trati.Ve sprintu se nemusí jet podle mezinárodních řádů FIA se dvěma průjezdy,ale podle řádů národních,kam může FAS dát co chce.To by byl krok k bezpečnosti,spíš než připomínky k trati,který pořadatel nemusí respektovat a záleží jen na jeho uvážení.To by ve sprintech měla AJR rosazovat ze všeho nejvíc.smajlík
28. 7. 2012 11:2715
0 0
starej pes: Ve sprintech se jede dle národních řádů na tři průjezdy a to je myslím dostatečné. AJR prosadila v MMČR tři průjezdy tam,kde se nejede evropský pohár. Víc udělat v tomto směru nelze.
29. 7. 2012 00:4216
0 0
Tak hned tu mam par podnetu pro ADR Pořadatel rozhodne nezvladnul paskovani , vsichni laxni a bylo to o pruser, na ofiko divacky mista nechteli aby se nekdo dostal a proto je skryli nebo dali jen zakazy vjezdu a malem jsem chcipnul hlady a žizní. Jinak jsem neplkal a tise sledoval a videl jsem hezky startovni pole, nasazeni a fajn sport za hezkeho počaska smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!