Zápis z kontroly tratě Rally Kostelec nad Orlicí
Výkonný výbor Asociace jezdců rally zveřejňuje výtah ze zápisů schvalování tratí jednotlivých podniků rally v ČR. Samozřejmě tyto zápisy se budou zveřejňovat až poté, co jsou odkryty oficiální mapy, harmonogram a další náležitosti dané soutěže. Je na jezdcích, aby si ze zveřejněných zápisů sami udělali závěry.
Zápis, který nyní vydáváme na světlo světa je z 15. 4. 2012 a byl vyhotoven pro Matrix Rally Kostelec nad Orlicí. Za AJR se účastnil Tomáš Singer a za pořadatele pan Václav Krejsa. Na vlastní žádost trať projel ještě jednou Jan Kopecký a doplnil některé bezpečnostní prvky. AJR děkuje za spolupráci pořadatelům a Honzovi a této ochoty si cení.
Zápis AJR:
RZ Kostelec n/O – Lhoty u Potštejna
Tato RZ vychází z loňské RZ. Za vlakovým přejezdem bude start. Retardéry následují před obcí Vrbice a Chlínky (stejně jako v minulém roce). Část RZ je dosti rychlá, ale s dostatečným prostorem pro případné opuštění trati. V loňském roce zde nebyl žádný problém.
RZ Peklo n/Zdobnicí – Rychnov n/Kněžnou
Na této RZ se střídají technické pasáže s rychlými úseky. Bohužel část RZ je po rozbitějším asfaltu, který bude vyžadovat od posádek větší obezřetnost, ale takovéto úseky se objevují i na jiných rally a není možné se jim vyvarovat. Na RZ je jeden retardér u obce Jahodov.
RZ Skuhrov n/Bělou – Hraštice
RZ využívá ve větší části loňské RZ, ale šotolinový úsek je vynechán (dle požadavků) a proto se objevují nové úseky, které jsou technické. Je zde také velmi rychlý sjezd do obce Hlinné, ale po obou stranách silnice jsou velké únikové zóny do pole a není nutné tady vozidla zpomalovat z důvodu bezpečnosti.
Servis
Servisní zóna je tradičně v bývalých kasárnách a je celá na zpevněném povrchu s dostatkem místa a dobře řešenou koncepcí příjezdu i odjezdu.
Tankovací zóna
Tankovací zóna je samostatná s dostatečným prostorem a nebude docházet ke zdržování mezi tankovanými vozidly
Tomáš Singer: „Za AJR nemám žádných připomínek a s pořadatelem jsem ve stálém kontaktu pro případné drobné korekce.“
Je mi jasny servis at se netopite v bahne, mate misto, elektrika, svetla jsou tam wc a normalni prijezd, kdyz je psano ze je to asfaltova soutež tak ze neni potreba auto na Dakar a neni nutnost aby se jelo krokem,taky asi harmonogram ze se daj stihnou casy a pak nebezpecne useky kde to zavani prus... a radeji tudy ne! Neni mozny přijezd zachranych složek atd. Ale jedes moc rychle a jdes ven a mozna se z pangejtu vratis a mozna ne a o tom snad rally je. Nekomu se nezdaj koliky ale když tam jsou při seznamovačkach tak proč ne? Betonove trojhrany taky v nemecku v MS nikdo od cest neposouva a v Hustopecich to bylo v klidu. Vse je snad dano řady tak že co se schvaluje? Když uz tada musi byt retarder ( nechapu proc snad do kosy nepojedu 180 proti zdi nebo stromum)tak je dany jak ma vypadat a z ceho ma byt jak vysoky atd. Asi by jste meli pozadovat rozhodčiho faktu s kamerou aby nedoslo k tomu jak dostal Sykora penaltu a prisel loni na Vrchovine o dobry vysledek. Rally je o rychlosti, technice ale i o tom se dostat do cile. Chtěl bych jen aby nekdo popsal vase kriteria ( nevim jak po prujezdu treba zjistite prumernou rychlost RZ aby se pak nerusila) Dovedu si predstavit popis RZ na Masarykove okruhu pri Hustopečich - bez zavad. Neber to prosim jako nějakej utok ale prani o objasneni co se vše kontroluje. Nejsem jezdec jen fanda a obrazek jsem si neudelal. Dik
zveřejnění zápisu je ok.
Navrhuju založit Asociaci diváků rally (ADR) a divácká místa a i celé erzety pěkně známkovat, jako ve škole. Zrovna znovuobjevený Tesák je pěkný kopřivoviště/blatouchoviště... Jezdec si užije, diváci nevím
Ještě by se mohla před každou soutěží sejít divácká komise, projít divácká místa, udělat zápis a dát pořadatelům lhůtu na odstranění závad ... tady posekat trávu, tenhle barák zbourat
ZOID: není to špatný nápad,ale není nutné zakládat asociaci. Stačí napsat své postřehy nám a my je přetlumočíme. Rally bez diváků je k ničemu takže i na přístupnosti RZ hodně záleží.
zoid: a ustavujci schuze by byla na karach v Radotině