Výsledky hlasování o historických rally
Před časem se tady na eWRC objevila výzva k hlasování o historických rally, kterou inicioval Stanislav Kafka. Dnes tady máme výsledky.
Historická rally komise dostala na začátku letošního roku nového šéfa, kterým je Stanislav Kafka. Ten nahradil Milana Pospíšila, který historickou rally komisi vedl dlouhá léta. První snahou nového šéfa bylo zjistit skutečný stav věci a náladu mezi soutěžními jezdci historických vozidel a mezi týmy. Zde na eWRC jsme anketu připomínali a nyní vám můžeme představit výsledky, které jsou podstatné hlavně pro jezdce a týmy, které se historických rally zúčastňují. Výsledky nejsou žádným způsobem závazné, ale určitě ukazují náladu mezi „historiky“, kterou je třeba brát v potaz.
Výsledky hlasování v souboru pdf ke stažení ZDE výsledky hlasování
Podstatné bude něco teprve poté, jestliže se někdy přihlédne k názorům těch, kteří tuto skupinu udržují při životě.
A to v drtivé většině z čirého fandovství a za svoje úspory.
Tudíž by bylo vhodné, aby se administrativa snažila těmto lidem jejich činnost usnadňovat a nikoliv ztěžovat nebo znemožňovat.
Pan Pospíšil tedy nějak nevím o tom,že by byl přínosem. Spíš zcela naopak.
Brrr,Pospíšil už nikdy nikam!!!
Asi každému je jasné, že pokud by se měly dodržet zcela zmatené předpisy FIA, tak třeba úzká Škoda 120 z roku 1981 s výkonem cca 80 koní by musela mít sedačky za cca 100 tis. /ks,odnímatelný volant,rám jako do S 2000,hasící systém, 6-ti bodové pásy, hasící systém a posádka velmi oblíbený HANS, přičemž FIA naprosto zapomněla na to, že existovaly automobily v kategorii "N" a "A" a neplést si to se skupinou "B", kde by podobné předpisy u aut s výkonem třeba 400 koní měly opodstatnění.
Je velké plus, že odpovědní lidé za historiky pochopili, že je potřeba ochránit domácí posádky před výše uvedenými nesmysly a upřednostnili záchranu domácího mistrovství před dodržením nesmyslů z FIA.
Nejsem sice rád za vyšší počet dvoudenních podniků, kdy je většinou páteční sekce v noci/kdo má nad 50, velmi dobře chápe důvody/,ale jinak výsledky ankety celkem dobře odráží náladu a názory jezdců hist. automobilů.
Jinak ještě malou poznámku, já mít vzácný originální historický vůz,tak ho mám naleštěný doma v "obýváku" a neničím ho na závodech,kvalitně postavená replika poslouží možná i lépe....
Je to starej pán ze starýho vedení,kterej neměl sebemenší ochotu vyjít vstříc jezdcům a soutěžícím. Hlavně si dát svůj párek a chlebíčky,a na všechny kašlat.
Že jsou tady historici? Nezájem. Ale už se k tomu nechci vyjadřovat. Hlavně že je pryč.
Jenže když historik, tak historik ve všem všudy, tak jak jsme to kdysi opravdu jezdili: Rám svařený u kamaráda za flašku rumu, sedačky a volant zn. Metalex, sehnané použité od někoho kdo to už zabalil, 4bodové pásy z Moravanu Otrokovice, vačku nabroušenou od Petra Krejbicha atd....
To by se totiž dalo finančně utáhnout tak jako tenkrát. Sportovní hodnota podle mně stejná i bez toho, že bychom seděli v naleštěných zahraničních speciálech za miliony s výbavou za statisíce.
Místo Hansu a nehořlavých spoďárů džíny a triko s krátkým rukávem. Tak ta historie totiž skutečně vypadala