V Kostelci nad Orlicí potvrdil svoji kvalitu Tomáš Kostka

Premiéru ve sprintovém šampionátu si letos užívala kostelecká soutěž, kterou tvůrci kalendáře soutěžícím připravili po Krkonošské soutěži.

Premiéru ve sprintovém šampionátu si letos užívala kostelecká soutěž, která utnula měsíc a půl trvající pauzu, kterou tvůrci kalendáře pro letošní sezónu soutěžícím připravili po Krkonošské soutěži. V Kostelci se sešla tradiční sestava účastníků sprintového šampionátu doplněná o úřadujícího mistra Valouška s Peugeotem 207 S2000 a startujícího s číslem 1 na dveřích a Němce Kahleho s Octavií WRC. Jelikož Valoušek není přihlášen do sprintů a Kahle nemá českou licenci, nemuseli se pravidelní účastníci bát, neboť tito dva piloti brali pouze poháry za umístění, nikoli body do klasifikace. Ve startovní listině by jsme našli ještě další tři zahraniční hosty, z nich do absolutního pořadí mohl zasáhnout pouze Habaj pilotující Evo IX, který se na českých tratích objevil poprvé od loňské Valašské rally.

Po absenci v Krkonoších, způsobené evropskými reprezentačními povinosti, se do sprintů navrátil Tlusťák s Lancerem WRC od něhož se opět dal očekávat boj o příčky nejvyšší, neboť jeho výkony ve sprintech mají stoupající tendenci. Naposledy na Kopné se dokonce radoval z výhry v rámci klasifikace sprintového šampionátu. Tradičně se muselo s bojem o čelo počítat s Kostkou a jeho C4 WRC, ale otázkou zůstávalo, jak se popasuje s předchozími dvěmi nedokončenými soutěžemi a zda-li se opět dokáže navrátit na vítěznou vlnu. Jeho dosavadní počínání v šampionátu reflektoval i nápis na voze „Win or go home“. V roli průběžného lídra klasifice se do Kostelce vydal Odložilík, jenž stejně jako v Krkonoších zůstal věrný Fabii S2000, žádná změna techniky neproběhla ani u průběžně stříbrného Sýkory, jemuž Lancer EVO IX R4 slouží spolehlivě.

Na 73 posádek v hlavním poli sprintů si pořadatelé připravili celkově 70 kilometrů, které soutěžící provedly po třech rychlostních testech, z nichž nejdelší Skuhrov si posádky daly třikrát. Soutěž samotná měla při pohledu na čelo výsledkové listiny průběh shodný jako se všemi doposud odjetými závody, Kostka opět zajel nejvíce nejrychlejších časů z celého pole a protože tentokrát jeho jízdu ukončila až cílová rampa, odvezl si z Kostelce plný počet bodů za první místo. Necelých 40 sekund za bílou C4 WRC následoval červený Lancer WRC v rukou Tlusťáka, který si do své sbírky přidal další podiové umístění. Třetí Sýkora si připsal další parádní výsledek a zopakoval umístění z Krkonošské soutěže, avšak tentokráte mu na záda s malým odstupem dýchal Tomaštík, který podal další kvalitní výkon a jako jediný z celého startovního pole dokázal porazit Kostku v rychlostní zkoušce. Vsetínskému pilotu Imprezy WRC náramně sedl test Peklo – Rychnov, neboť oba jeho průjezdy vyhrál.

Pátou příčku získal Valoušek, ten však neboduje, takže každý jezdec za ním si ve sprintové klasifikaci polepšil o jednu příčku. Za Valouškem dokončila na šesté příčce další S2000, a to konkrétně Odložilíkova Fabia. Sedmou příčku a zároveň první umístění v TOP 10 získal Navrátil za volantem Fordu, kterého o ncelých pět sekund následovalo nejrychlejší klasické eNko v podobě Habajova Lanceru. O závěr elitní desítky se postarala dvojice černých Lancerů MH racingu, kde tentokráte byl v týmovém bratrovražedném boji rychlejší šéf týmu Hudec před Pešlem.

O soutěži můžeme prohlásit, že docela přála dvoukolkám, neboť hned dvě bodovaly i v absolutní klasifikaci. Není žádným překvapením, že o čelo si to rozdala letos tradiční dvojice Zimmermann s Kořistkou, kde pro tentokráte byl rychlejší frýdlantský pilot Clia R3, který Valašského pilota porazil o 6 sekund. Třetí příčku má letos nejspíše předplacenou Martin Vlček s Peugeotem 206 KitCar a ani Kostelec nebyl výjimkou. O poslední místa v elitní pětici si to rozdaly další posádky třídy 6, a to konkrétně piloti vozů specifikace R2, kdy jejich souboj dopadl v pořadí Búš, Pondělíček.

Závěrem se jistě sluší doplnit i vítěze zbylých tříd, proto tak učiňme. Začneme nejmenšími áčky ze třídy 7, kde s minutovým náskokem na Čonku zvítězil Hladík. Ve třídě 8 zvítězil při svém třetím startu v sezóně Martinec, o třídu níže, v tradiční baště Civiců bral prvenství Bisaha před Zpěvákem. V nejslabší třídě 10 se opět konal již klasický souboj dvojice čtrnáctistovkových VW Polo, první místo získal Srb, který tak porazil Dohnala. Aby se to nepletlo, tak ve třídě 11 opět zvítězil Harásek, i když tentokrát s menším náskokem než v předchozích závodech, neboť Urban na něj ztratil pouze čtvrt minuty.

K dalšímu zápolení se posádky sejdou za dva týdny při dalším ročníku Rally Agropa Pačejov.

Komentářů celkem: 6
30. 7. 2012 08:311
0 0
Jen pro upřesnění: Jirka Navrátil nezískal první umístění v TOP 10, v desítce byl už v Krkonoších.
30. 7. 2012 08:422
0 0
a jo, máš pravdu, moje chyba, tímto se omlouvám, holt jsem to přehlídlsmajlík
30. 7. 2012 09:483
0 0
kuře:smajlík - jeden z mála lidí, kdo umí napsat slovo "holt"
30. 7. 2012 10:184
0 0
Padrián a jeho ošklivý crash (viděl jsem je na fotkách u auta - ví někdo něco víc, jsou tedy v poho?) CRASH: http://www.youtube.com/watch?v=a1E-kLCqa4I
30. 7. 2012 10:365
0 0
Au, to byla nepekna nehoda, uplne jsem si vybavil tu Koukoly z Barumky. :-(
30. 7. 2012 23:496
0 0
Ten crash jsem viděl, dopadl dobře, oba naprosto v pořádku, rám to podržel, ale auto šrot:/

První desítka parádní průjezdy, Šimurda palba...

Navrátil pořád zrychluje. Epesní pokoukání.
Valda nezklamal.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!