1. 8. 2012 18:06 − 2637× − 0

Rali Vinho da Madeira – komentář

Evropský šampionát o víkendu opustil starý kontinent a zavedl své účastníky do divokých vod Atlantiku.

Evropský šampionát o víkendu opustil starý kontinent a zavedl své účastníky do divokých vod Atlantiku. Sedmý podnik letošní sezóny se totiž odehrál na překrásném portugalském ostrově Madeira. Před šesti lety se právě tam konala teprve třetí soutěž tehdy nově vzniklého šampionátu IRC, který však pořadatelé vloni kvůli nedostatku financí opustili. Dávno pryč jsou také doby, kdy Madeiřané platili starty atraktivním jezdcům z různých koutů Evropy a jejich dovednosti za volanty pronajatých WRC pak mohli sledovat natěšení diváci.


Foto: www.ralivm.com

Současná situace vypadá tak, že se na start postavilo necelých čtyřicet dvojic v evropské klasifikaci a na dvě desítky místních borců. Asi vůbec největší atrakcí soutěže byl debut tovární stáje Lotusu s modelem Exige R-GT. Nový speciál na trati působil poměrně nevýrazným dojmem. Na úvodní speciálce, která se odehrála v pátek večer na promenádě přímo v centru Funchalu, zvuk nového speciálu takřka zaniknul v bouřlivé atmosféře vytvořené temperamentními místními diváky.


Foto: www.ralivm.com

To podstatné však byl dosažený čas a ten v superspeciálce stačil na pouhé osmé místo. V sobotu ráno se posádky vydaly na náročné asfaltové úseky do madeirských hor. Bernardo Sousa pilotující Lotus se na prvním z nich propadnul na konec elitní desítky. Ve snaze posunout se pořadím výše na třetím testu zachyboval a soutěž pro něho předčasně skončila. Ještě dříve, na RZ 2 stačil rozbít svůj Peugeot 207 Super 2000 Slovinec Rok Turk, takže soutěž hned ráno přišla o podstatnou část úzké elitní skupiny jezdců.


Foto: www.ralivm.com

Třetí rychlostní zkouška vůbec pořádně zamíchala pořadím. Ve Funchalu zajel v pátek večer nejrychleji Juho Hänninen s tovární Škodou Fabia Super 2000, ovšem hned na první sobotní zkoušce před sebe musel pustit rychlejšího Bruna Magalhaese za volantem Peugeotu 207 Super 2000. Fin se propadl na druhé místo, ale naděje na vítězství mu sebral až defekt na následující RZ 3. Fina tento incident stál skoro 50 sekund. Jelikož se mu nedařilo nadělovat prvním dvěma větší časové obklady, držel se až do závěrečné části rally na třetí pozici.


Foto: www.ralivm.com

V úplně posledním testu však u jeho Fabie došlo k poruše elektroniky, Hänninena tyto potíže stály celkem dvanáct minut a srazily jej až na konečnou sedmou příčku. Druhým smolařem, který na výše zmíněné třetí zkoušce zaostal kvůli defektu, byl Luca Betti startující jako obvykle s Peugeotem 207 Super 2000. Do cíle první etapy ale i tak dojel jako čtvrtý a ze hry jej nakonec vyřadila v neděli technika.


Foto: www.ralivm.com

O hlavní zápolení se v soutěži postarali dva jezdci Peugeotů 207 Super 2000 Bruno Magalhaes a místní matador Vitor Sá. Zatímco v RZ 2 zajel lépe první jmenovaný, oba průjezdy úsekem Chao do Lagoa zvládnul lépe Sá a po RZ 5 zaostával jen o 6,7 vteřiny. Následně zvládl rychleji i šestý test, ovšem první průjezd Boaventurou mu nevyšel a ztráta narostla už na 12,3 sekundy. Do konce sobotní etapy madeirský pilot ještě dokázal svůj odstup snížit na 10,2 vteřiny.

Do nedělního zápolení vstoupil lépe Magalhaes a v první sekci ovládnul dva ze tří testů. Sá ještě vyčkával na závěrečnou sekci, která se skládala ze stejných úseků jako ta předchozí. Lokální matador zaútočil a první dvě zkoušky dokázal vyhrát, manko tím ale snížil jen na 10 sekund. Magalhaes se nenechal dostat pod tlak, poslední zkouškou prolétl nejrychleji a dokázal tak obhájit loňský zdejší triumf.

Výsledky této soutěže si můžete prohlédnout na stránkách ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Hänninen 181, 2. Sołowow 47, 3. Basso a B. Magalhaes 39, 5. Iliew 37, 6. Kopecký 35, 7. Gassner jun. 33, 8. Gyoshev a Betti 32, 10. Avci 30

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!