1. 3. 2004 00:00 − 2579× − 0

Poživil s Ježkem pojedou s výkonnějším vozem

Milan Poživil s Radkem Ježkem ohlásili přestup do objemově vyšší třídy A do 1600ccm.


Poživil / Ježek při poslední soutěži 2003 s vozem Felicia Kit Car 1400

Tisková zpráva – Posádka týmu Defend-Lock motorsport absolvuje celý šampionát

Milan Poživil s Radkem Ježkem ohlásili přestup do objemově vyšší třídy A do 1600 ccm. Stejně jako v loňském roce posádka týmu Defend-Lock motorsport pojede s vozem Škoda Felicia Kit Car, ale namísto dosud používaného motoru objemu 1400 ccm bude mít pro mistrovství České republiky ve sprintrallye k dispozici výkonnostně i objemově silnější pohonnou jednotku a také nový vůz.

Záměr přesednout do výkonnějšího automobilu Milan Poživil avizoval už na začátku loňské sezóny, ve které absolvoval opět kompletní mistrovský seriál a v konečném hodnocení šampionátu obsadil pátou pozici v klasifikaci druhé nejpočetněji obsazené třídy A do 1400 ccm. "Změnu jsme plánovali. Po několika sezónách ve stejné kategorii jsme chtěli postoupit do některé z objemově vyšších tříd a startovat s konkurenceschopnější technikou. Neměli jsme ovšem zcela konkrétní představu s jakým vozem bychom měli vyjet," uvedl čtyřicetiletý jezdec. "Možnost startů s výkonnějším vozidlem Škoda Felicia Kit Car 1600 se mi nakonec zdála být velice zajímavá. Z jezdeckého pohledu by neměla být změna tak výrazná, nebudu si muset zvykat na velké odlišnosti v chování auta," řekl dále Poživil.

S obdobnou verzí Škody Felicia Kit Car posádka startovala již před sedmi lety. Za výhodu to ovšem jezdec nepovažuje. "S ohledem na technický pokrok nelze současnost s rokem 1997 srovnávat. Tehdy jsme s Felicií začínali a používali patnáctistovkový motor, ale na jeho úrovni už jsou dnes slabší agregáty. Nyní se budeme s autem sžívat nanovo. Nejedná se o upravené loňské vozidlo. Stáj Defend-Lock motorsport má k dispozici zcela nový vůz, který je po kompletní repasi v privátní kitové úpravě," sdělil Milan Poživil. "Očekávám od automobilu podstatně větší rychlost a dynamiku, než u loňského vozu. Poznávat auto budeme v průběhu úvodní mistrovské soutěže Rallye Vysočina, která pro nás bude především ostrým seznamovacím testem. Před prvním podnikem šampionátu s vozidlem najedeme jen několik zkušebních kilometrů," prozradil dále čtyřicetiletý ústecký soutěžák.

V sezónním programu posádky Milan Poživil – Radek Ježek je účast v kompletním seriálu mistrovství České republiky ve sprintrallye. "Pravidelné starty jsou jednou z podmínek dosažení solidního výsledku," řekl jezdec. "S výkonnějším vozem se zkusíme prosadit do popředí v klasifikaci mistrovské skupiny A. Konkrétní cíle si však zatím nedáváme a to ani v naší třídě. Před zahájením šampionátu nemáme dostatečný přehled o soupeřích. Každopádně očekáváme, že v porovnání s loňskou sezónou konkurence ve třídě A 1600 vzroste a boj o mistrovské body nebude snadný," vypověděl Poživil a dodal: "Jednodenní soutěže absolvujeme všechny. Podle situace bychom potom chtěli plán startů rozšířit o některý z podniků mezinárodního českého mistrovství, například Rallye Bohemia nebo Barum rallye."

Motor Sport Media MSM 2000

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!