Skupina A4 na Rally České Budějovice

Do druhé poloviny sezóny 2012 vstupoval jako lídr průběžného hodnocení Martin Šikl se spolujezdcem Petrem Vilímkem.

Do druhé poloviny sezóny 2012 vstupoval jako lídr průběžného hodnocení Martin Šikl se spolujezdcem Petrem Vilímkem. Jejich bilance je jasně pasovala do role favoritů. Drama však přinesla hned RZ 1, kde Martin zaváhal a po výletu mimo trať se před něj dostala skoro polovina startovního pole skupiny A4. Martin ale všechny následující vložky dokázal vyhrát a stáhnul svou ztrátu. Nakonec projel cílem rally na prvním místě a upevnil si tak svou pozici v průběžném hodnocení.

Šiklovi šlapal na paty hned od první RZ Štěpán Zabloudil s Martinou Kalistovou. Tato dvojice zajela na první RZ krásný druhý čas. Štěpán ale výrazněji zaváhal pro změnu na RZ2. K celkovému času se mu nakonec přičetla i penalizace a tak se ve výsledku od Šikla vzdálil až na 54 vteřin. Nicméně body za druhé místo z Českých Budějovic se budou při konečném zúčtování sezóny určitě hodit!

Třetí místo patřilo po projetí poslední časovou kontrolou posádce Filip Blahout – František Blahout. Tato dvojice dokázala se svým Langerem VI evoluce zajet na první vložce třetí nejrychlejší čas. Blahout tak dokázal velmi výrazně vylepšit své bodové konto průběžného hodnocení po tom, co v Hořovicích soutěž nedokončil a dvě následující soutěže vynechal.

Oranžový Lancer deváté evoluce vodí po tratích Miloš Dvořák s navigátorem Jiřím Černochem. Tato dvojice dokázala dokončit velmi těžkou soutěž na krásném, i když, „bramborovém“ místě. Čtvrtá pozice ale jistě přinese dostatek bodů, aby tento průběžně druhý jezdec v případě většího zaváhání Martina Šikla ještě mohl pomýšlet na příčku nejvyšší.

Valdemar Vašenda a Jiří Hrabě – to jsou jména, která můžete vídat nalepená na bočních oknech modro bílého Lanceru osmé evoluce. Páté místo této posádky jistě není špatný výsledek a to obzvláště po nule, kterou si do průběžného hodnocení napsali v rámci předchozí Radouňské soutěže.

Vladimír Filip se svou dcerou Karolínou obsadili šesté místo. Po nehodě při Rally Posázaví je to jistě příjemný výsledek této ještě ne úplně sehrané posádky.

Další Lancer, tentokráte však šesté evoluce, přivedl do cíle jezdec Martin Milowský navigovaný Michalem Šofrem. Této posádce patří v průběžném hodnocení páté místo. Dá se však očekávat, že se posunou díky sedmému místu z Budějovic o něco výše, protože Michal Černý do soutěže nenastoupil.

Osmé místo patří dvojici Michaela Maňovská – Kateřina Blahoutová. Dámská posádka zlepšila svoje výkony na trati a tak se jim dařilo si tuto pěknou pozici udržet. Na pováženou byl však jejich výlet mimo trať v posledním měřeném testu zhruba dva kilometry před cílem. Naštěstí se jim podařilo ze škarpy doslova vyskočit a pokračovat dál.

Druhý oranžový Lancer, tentokráte však s dvojicí Petr Nešetřil – Hynek Středa, projel časovou kontrolou cíle na deváté pozici. Kluci se s tímto vozem teprve sžívají a zvolili spíše opatrnější jízdu po uskákaných tratích rychlostních zkoušek vedoucích lesem, kde by každá chyba znamenala nejenom odstoupení, ale také poškození soutěžní techniky.

Jako utržení ze řetězu jela dvojice Miloš Kutílek – Václav Volek. Šéf-mechanikovi Václavovi se konečně podařilo optimálně naladit jejich Leona a tak byl tento Seat v cíly jako první dvoukolka skupiny A4.

Jako blesk z čistého nebe se na tratích soutěží volného poháru objevil čistokrevný vrchař a okruhář Jan Vonka s navigátorkou Kamilou Panáčkovou. Jejich modré BMW E36 M3, v zákulisí poháru nazývané „leštěnka“, jelo neskutečně! A přestože se potýkali na jedné z RZ se závadou zavěšení zadního kola, povedlo se jim získat krásné jedenácté místo.

Další, v pořadí třetí, dvoukolkou byl Lukáš Strouhal, tentokráte navigovaný Tomášem Pfajfrem. Technické problémy v první RZ však hned na začátku soutěže vzali Lukášovi vítr z plachet a i když se podařilo techniku přemluvit a uvést druhé BMW ve startovní listině k rozumu, už se této posádce nepodařilo stáhnout svou ztrátu. Skončili tak na dvanáctém místě.

Skupina A4 zaznamenala hned pět odpadnuvších. Mezi těmi, kteří se moc nesvezli, byla posádka Jan Zenker – Jan Bernas. Dalšími, Dvojice Dušan Bánský, Stanček Petr po doslova famózním čase v RZ1, kdy tento měřený úsek vyhráli, se museli se soutěží rozloučit po třetím měřeném testu. Dál už pak pokračovali pouze mimo pořadí. Italskou soutěžní techniku přivezli do Českých Budějovic Richar Lešák a Vlasta Schovancová. Lancia však zradila po čtvrtém měřeném úseku. Po pěti odjetých testech se musel se soutěží rozloučit i Jakub Sobota. Nakonec v posledním testu odpadla dvoukolka posádky Petr Sivoň – Jaroslav Sivoň. Jejich VW Vento, poháněné motorem VR6, bylo posledním odpadnutým vozem v nejsilnější skupině vozů A4.

Volný pohár si teď dá na několik týdnů „dovolenou“. Jezdci a jejich mechanici ale žádný větší odpočinek plánovat nemohou. Intenzivně připravují své stroje, aby mohli hned na začátku září odstartovat do Rally Humpolec, kde na ně čeká dokonce jedna více než patnáctikilometrová RZ.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!