RFK rádce na XXXIII. Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov

Tento průvodce nenahrazuje oficiální materiály a měl by sloužit k lepší informovanosti fanoušků, kteří se do Pačejova chystají!

Tento průvodce není oficiálním dokumentem pořadatele. Průvodce popisuje zajímavá místa z hlediska diváka a doporučení od RFK.

Soutěž bude již tradičně doprovázena bohatým programem, ve kterém snad nebude chybět již tradiční slavnostní ohňostroj v centru soutěže, tedy na horažďovickém náměstí.

Oficiální stránky Rally Agropa Pačejov: zde

Technická přejímka:
Technická přejímka se odehrává tradičně v areálu autoservisu Autospol Plus s.r.o. Horažďovice. Areál naleznete na výpadovce na Strakonice, asi 100 metrů za železničním přejezdem po pravé straně vozovky. Ideální parkování pro diváky je na parkovišti u nedaleké čerpací stanice. Technická přejímka je však neveřejná. Do dílen je tedy přístup veřejnosti zakázán. Prostoru, kde je možné si prohlédnout soutěžní vozidla, je zde ale dost.

Předstartovní show, start a slavností cíl rally:
Předstartovní šou s představováním posádek se odehrává opět na Mírovém náměstí v Horažďovicích. V přilehlých ulicích bude platit zákaz vjezdu všech vozidel, a tak se nabízí jako ideální možnost parkování na vyznačených místech podél hlavní komunikace Strakonice – Klatovy.

Servis:

Nachází se na velkém betonovém letišti Pole (Lnáře) např: 49°25'51.537"N, 13°47'7.458"E.

Harmonogram soutěže:

RZ 1/5 Horažďovice předměstí – Komušín (5,05km)

Jedinečná perla mezi RZ pačejovské soutěže nabízí nesčetné množství míst. Vojenský opuštěný prostor skrývá bludiště silniček, které jsou velice uskákané, zaprášené a jezdci se zde musí velice soustředit. O zrádnosti této RZ se kdysi přesvědčila karkulka pana Vlčka, která zde zakončila svou kariéru ve vodní nádrži. V případě mokré varianty povrchu bývá na této erzetě nespočet vozů mimo trať. Letos se tato náročná zkouška pojede poprvé v protisměru což bude jistě velice zajímavým zpetřením. Možností jak si tuto RZ zakomponovat do programu je určitě několik. Kdo má rád procházky a vůni hub, bude volit variantu dvou průjezdů uvnitř lesa. Přímo v lese je pořadatelem doporučené divácké místo DM1 ke kterému se lze dostat krátkou procházkou z diváckého parkoviště od obce Babín. Další ze zajímavých variant je určitě volba odbočení z lesní cesty na hlavní silnici cca. 2 km před cílem. Bude zde vidět velice atraktivní sjezd z lesa, který obsahuje několik těžkých protahováků + odbočení ze šotoliny na asfalt.

Odbočení z lesní cesty na hlavní před cílem RZ 1/5

Ilustrační foto povrchu uvnitř lesa na RZ 1/5

RZ 2/6 Čečelovice – Čečelovice (16,17km)

Nejdelší vložka soutěže je vedena převážně po úzkých a dosti zarostlých cestách. Letos jsme se rozhodli pro našeho průvodce dvě rychlostní zkoušky natočit z auta, takže pro výběr míst Vám pomůže naše onboardová nápověda. Myslím, že zkušený rallysta si už i dokáže místa odvodit podle mapy, polohy obcí atd. Ještě aby bylo vše o této RZ kompletní, dodejme, že pořadatel doporučuje dvě divácká místa. DM2 je spletitý velice technický průjezd obcí Mečíchov (mimochodem na našem onboardu není vesnice projeta přesně tak, jak by mělo být, takže za to malá omluva). DM3 je průjezd obcí Záboří za pomoci přírodního ostrůvku po kterém následuje odbočení. Jedná se o klasické průjezdy obcí, kdy se divák nudit nebude a navíc má možnost sledovat vše s dobrým výhledem z bezpečných míst. Na našem onboardu celé RZ se kamera vždy zpomalý v místech, která vypadají zajímavě. Takže tvrdé jádro fans už si jistě něco vybere. Nutno dodat, že je vhodné letos vyrazit minimálně s mačetou.

RFK onboard průvodce RZ 2/6 Čečelovice – Čečelovice

RZ 3/7 Doubravice – Chrášťovice (11,77km)

Tato rychlostní zkouška se dá celkem dobře kombinovat s první a pátou RZ. nabízí jak technicky náročné a zarostlé úseky, tak místy rychejší profil tratě. Pořadatel zde připravil opět dvě divácká místa. DM4 je levé odbočení vytažené umělou překážkou v obci Třebohostice a DM5 je těžké levé odbočení s převýšením, po kterém násluduje zajímavá technická pasáž. Náše video Vám opět přiblíží rychlostní zkoušku přímo z pohledu spolujezdce. Kamera se opět zpomaluje v zajímavých místech. V čase 4:55 je opět menší chybka – neprojetí přírodního retarderu po levé straně před vjezdem do obce. V čase kolem 1:00 je nebezpečný horizont. Toto místo bude divácky nepřístupné!

RFK onboard průvodce RZ 3/7 Doubravice – Chrášťovice

RZ 4/8 Strážovice – Nehodív (7,38km)

Již dlouhdobá stálice v itineráři Rally Agropa Pačejov letos uzavírá časový harmonogram. Tuto rychlostní zkoušku nemáme natočenou, takže si ji pojďme klasicky popsat od startu až do cíle.

Start se nalézá nad obcí Neprochovy za křižovatkou na komunikaci směrem na Strážovice. Po startu následuje rychlý úsek s mírným stoupáním s několika jednoduššími zatáčkami. Na tomto úseku lze jen poukázat na dva rychlé horizonty, které by posádkám mohly přidělat nějaké ty starosti. Auta by se ale z vozovky odlepovat neměla. Posléze čeká na posádky průjezd obcí Strážovice, kde se nalézá pořadatelem doporučené divácké místo DM6. (Přístup po komunikaci od Pačejova nádraží, parkování na příjezdové cestě pouze vpravo, ve směru příjezdu – výjezd sanitky z RZ)

Jedná se o atraktivní průjezd místní návsí, kde se nacházejí dvě prudké odbočení na celkem nezpevněném povrchu. Ruční brzda je zde u bojovných posádek samozřejmostí. Poté, co jezdci opustí obec, čeká je téměř rovný rychlý úsek, za kterým se nalézá rychlé pravé odbočení směrem na obce Loužná a Nehodív – viz. foto. (Příjezd celkem v pohodě od obce Žďár, zajisté parkujeme jako lidi, aby byla možnost výjezdu sanitky z RZ)

Po tomto odbočení projedou posádky zajímavým technickým úsekem, kde by z diváckého hlediska mohly být zajímavé dvě přehledná esíčka. Následně čeká na posádky technický průjezd obcí Loužná, kde zajímavé bude prudší levé odbočení směrem na Nehodív. Mezi obcemi Loužná a Nehodív je úsek nového asfaltu a zde na posádky čeká například rychlá pravá zatáčka přes můstek a několik dalších rychlých protahováků.

Do cíle už posléze čeká posádky průjezd obcí Nehodív, kde tato RZ končí. V obci Nehodív se nachází už asi kultovní divácké místo, které je doporučování pořadatelem jako DM7. (Přístup po komunikaci od Štipoklas, parkování v areálu zemědělského podniku. Dále přístup pouze pěšky od Myslíva – 1 km – do cíle rychlostní zkoušky, parkování v obci Myslív)

Souběžně s naším průvodcem vydala parta z řad pořadatelů soutěže Rádce diváka. Jsou v něm velice dobře zpracovány letecké snímky a podrobně popsány všechny RZ. Vše v souboru PDF ke stažení ze serveru uložto.cz.

Při kombinaci obou průvodců nebude mít při letošní Agropě asi nikdo problém s výběrem zajímavých míst.

Diváci by se měli pohybovat hlavně v diváckých, pořadatelem určených místech! Na těchto diváckých místech parkujte s rozumem vždy tak, aby zůstal prostor pro výjezd záchranných složek z rychlostní zkoušky! Místa u trati by měl divák zaujmout vždy včas před startem RZ! Dbejte pokynů pořadatele! Neohrožujete bezpečnost sebe i posádek! Poslední záchrana situace: diváci, fanoušci, nadšenci do rally, udělejme si pořádek sami mezi sebou!!!

Na tvorbě průvodce se podíleli: Zemínek, John Vaník, Maxík, MMAARTIN

Komentářů celkem: 8
IM
7. 8. 2012 21:10
0 0
Díky za průvodce, tak jako každý rok hodně zajímavých míst.
7. 8. 2012 21:11
0 0
Není zmiňovaná chyba v druhém onboardu v čase 4:55 a nikoliv v 5:45 jak je uvedeno v článku? Jinak samozřejmě díky za průvodce! smajlík
8. 8. 2012 00:26
0 0
Děkuji za upozornění. Již je to opraveno. Snad už se tam vícero bot nenajdesmajlík
DND
8. 8. 2012 09:54
0 0
RFK! RFK!
Poprosil bych jen o seznam užité hudby, klidně privátně na mail, díky předem moc! smajlík
8. 8. 2012 09:56
0 0
smajlíkTak tohle info to je velká práda!!! smajlík
8. 8. 2012 11:32
0 0
Nebyl by tip na dobře přístupnej rychlej úsek? Díky.
8. 8. 2012 11:43
0 0
Nám se moc líbil úsek na oboardu RZ 2/6 Čečelovice – Čečelovice v čase 1:39(zcela nový úsek RZ). Jen ten přístup je maličká procházka od obce Mečíchov
8. 8. 2012 11:56
0 0
No já myslel nějaký protahováky na pětku, šestku. Tohle je pomalý.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!