7. 8. 2012 17:13 − 3058× − 1

XXXIII. Fuchs Oil Rally Agropa za dveřmi

Rallye a Pačejov to patří již dlouhých 33 let neodmyslitelně k sobě.

Rallye a Pačejov to patří již dlouhých 33 let neodmyslitelně k sobě. Pravidelně v polovině srpna se krajinou kolem Horažďovic rozléhá burácení motorů silných strojů. Ani letos tomu nebude jinak. O blížící se rallye si povídáme s panem Miroslavem Žitníkem mladším, hlavního pořadatele a web zpravodaje rallye.

Pane Žitníku, připravujete na rallye nějakou zásadní novinku?

Jako každý rok, tak i v roce letošním chceme přinést z části pozměněnou trať soutěže. Letošní změny jsou vcelku zásadní, zkouška v muničním prostoru se pojede v obráceném směru. Je to na přání posádek, posádky nechtějí jezdit stále stejnou trať a my se jim snažíme vyhovět. Základní koncept vypadá tak, že odstartujeme v Horaždovicích, pokračujeme na oblíbené rychlostní zkoušce v muničním prostoru, následuje z valné části nová zkouška Čečelovice – Čečelovice. Na této zkoušce je velmi obtížný úsek do Mečichova, po kvalitním, ale velmi zatáčkovitém kousku nového asfaltu.

Posádky se poté vydají do servisu, umístěného tradičně na letišti u Tchořovic. Hned poté je na programu zkouška Doubravice – Chrášťovice. Začátek RZ vede po místní komunikaci s obtížnými zatáčkami a horizonty. V obci Třebohostice se trať napojí na okresní vozovku, kde bude jedno z osmi atraktivních diváckých míst. Rychlejší úsek plný zatáček ukončí obtížné odbočení v obci Chrášťovice. Zbytek zkoušky je veden po úzkých asfaltových komunikacích. Na závěr posádky absolvují tradiční rychlostní zkoušku Strážovice – Nehodív s pěknými diváckými místy v obou obcích.

Trať je rozdělena do tří sekcí, mezi nimi budou mít posádky dvě servisní přestávky. Na posádky čeká 80 ostrých kilometrů a přibližně 172 přejezdových kilometrů. Na trati budou umístěny, stejně jako v minulém roce, zábrany proti zkracování zatáček.

Pane Žitníku, před několika lety se jela krásná šotolinová zkouška přímo v okolí Pačejova, je nějaká možnost zařadit do rallye šotolinový úsek nebo vrátit tuto zkoušku do současné rallye?

Ne, dříve využívaný šotolinová úsek je dnes v podstatě nesjízdný. Stejně tak v okolí Pačejova není v současné době dostatečně kvalitní a dostatečně dlouhý šotolinový úsek. Víme o asi pět kilometrů dlouhém, šotolinovém úseku, ale ten je na soukromých cestách a nedostaneme povolení k užité těchto cest. Je to škoda, kvalitní šotolina by mohla být příjemným zpestřením soutěže.

Letos se hodně mluvilo o tom, že některé posádky již v ostrých autech neoprávněně trénují. Jste připraveni na to, že i během rallye Agropa dojde k pokusům o neoprávněný trénink?

Jsme, hlídáme trať s fotografickou technikou a musím říct, že pokud bude někdo přistižen, čeká ho přísný trest.

Budete nekompromisní, nebo se posádky nemusejí obávat maximálních postihů?

Budeme zcela nekompromisní. Tak jak nám umožňují řády, budeme proti případným viníkům postupovat. Padni komu padni, bez výjimek.

V jakém stavu je schvalování trati ze strany Asociace jezdců rallye?

Za asociaci jednáme s Josefem Petákem, ten už zkontroloval trať a asociace v zásadě nemá k trati připomínky.

Servisní zóna je tradičně umístěna na letišti u Tchořovic. Její betonová plocha nabízí dostatek místa pro všechny posádky, ale rizikem je déšť. Pane Žitníku, máte objednáno hezké počasí?

Máme. V dešti by byla servisní zóna nepříjemným místem, ale to se dá říct i o jiných místech. Pokud bychom měli servis někde na louce nebo na poli tam by to za deště bylo ještě horší. Letiště má výhodu ve své rozloze a snadné dostupnosti.

Kolik je přihlášených posádek

Z rallyesprintové špičky nebude chybět nikdo. Určitě bude k vidění Tomáš Kostka a jeho Citroen C4 WRC, Antonín Tlusťák přiveze velice hezký vůz Mitsubishi Lancer WRC. Celkově bychom na startu soutěže měli vidět 8 vozů specifikace WRC. Pěkná auta budou startovat i v kategorii historických vozidel a v poháru ČR v rallye. Počet přihlášených byl ke dni 1. Srpna byl 124, ale očekáváme nějaké omluvenky po náročné rallye Kostelec.

Zázemí soutěže je umístěno do Horažďovic. Jaká je tady spolupráce s městem?

Výborná, opravdu nemohu říci jinak, než že spolupráce je výborná. Město nám poskytne prostory pro naši administrativní činnost a my na oplátku zajistíme společenský program. Na společenskou část rallye se ostatně chodí dívat i ti obyvatelé Horažďovic, které jinak rallye neoslovuje. Tradiční třešinkou na dortu bude večerní ohňostroj. Opět v režii zkušeného pana Bystřického. O moderování jak předstartovní show, tak slavnostního startu a cíle se postará zkušená moderátorská dvojice Karel Špaček a Milan Hauer.

Program v pátek začne technickými přejímkami od 16 hodin, od 18 hodin začne program na náměstí. Vše vyvrcholí ve 22 hodin ohňostrojem. Zatím v jednání je účast Pavla Valouška a Václava Pecha na autogramiádě.

Kolik čeká na diváky diváckých míst?

Oficiálních diváckých míst je 7. Mimo to připravujeme průvodce po trati rallye, kde bude zmapován v podstatě každý metr trati. Průvodce bude včas zveřejněn na našem webu. U oficiálních diváckých míst bude všude možnost parkování, občerstvení a budou značeny příjezdy k diváckým místům. Na rallye Agropa nebudeme ani letos vybírat vstupné.

Nepřipravujete se tímto zbytečně o peníze?

Já myslím, že ne. U nás je národním sportem dostat se někam bez placení. Já si nemyslím, že vybrané vstupné by alespoň pokrylo náklady spojené s jeho výběrem.

Jaké jsou vůbec náklady na uspořádání soutěže ve formátu rallye Agropa?

Je to přibližně jeden milion korun.

V zákulisí české rallye se mluví o tom, že pohár České republiky by měl být pořadatelům sprintů odebrán. Jak vy vnímáte tento krok?

Jako likvidační. Pokud nám zůstane nějakých 50 posádek, stane se soutěž nerentabilní.

Pane Žitníku pačejovský autoklub pořádá i mezi širokou motoristickou veřejností velmi oblíbený seriál závodů v Automobilovém slalomu. Je i letos o tento způsob závodění zájem?

Zájem je obrovský, pro motoristickou veřejnost je to šance si legálně, levně a hlavně bezpečně závodit, zlepšit svoje řidičské dovednosti a třeba i vyhrát nějaký pohár. Letos se pravidelně účastní 100 posádek.

Pane Žitníku, děkuji za rozhovor a těším se na viděnou

I já děkuju a dovolte mi, abych pozval diváky k tratím letošního ročníku XXXIII. Fuchs Oil Rally Agropa

Komentářů celkem: 1
7. 8. 2012 20:18
0 0
"V zákulisí české rallye se mluví o tom, že pohár České republiky by měl být pořadatelům sprintů odebrán."
Tohle slyším poprvé. Má k tomu někdo více informací?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!