Jiří Šteg - eWRC.cz
8. 8. 2012 12:54 − 2737× − 18

Uvidíme Loeba ve WRC i příští rok?

Suverénní vítězství Citroenu ve Finsku již v podstatě předurčilo výsledek letošního WRC.

Suverénní vítězství Citroenu ve Finsku již v podstatě předurčilo výsledek letošního WRC. Sebastién Loeb má luxusní náskok 43 bodů na svého týmového kolegu a propastných 68 bodů na „dvojku“ Fordu Pettera Solberga. V soutěži týmů je to 109 bodů náskoku na letos poněkud bezbarvý tovární tým Fordu. Do konce WRC zbývá pět podniků, z toho tři asfaltové. Při současné formě jezdců a týmů si lze jen těžko představit scénář, který by vedl k jinému výsledku než triumfu Loeba a Citroenu v celkovém hodnocení šampionátu.

Sám Loeb se před Rally Finsko vyjadřoval velmi opatrně a jeho vyjádření vyvolala dohady jednak o možné týmové režii, která by odměnila Hirvonena vítězstvím za jeho služby v tomto roce a jednak o další motivaci krále rally. Konečný výsledek však byl takový, na jaký jsme zvyklí, tedy one-two vítězství Citroenu. Ford, který se obvykle na šotolině dokáže Citroenu přiblížit či s ním dokonce víceméně rovnocenně závodit, tentokrát nestíhal. Jednou z příčin bylo i přepracované zavěšení DS3 WRC. Bylo testováno těsně před Finskem a výsledky byly natolik přesvědčivé, že se Yves Matton, šéf Citroenu rozhodl zariskovat a nasadit je i do samotné rally. Podstoupil nemalé riziko, protože tým měl k dispozici pouze jednu sadu nových dílů pro každého jezdce, ale vše dopadlo dobře a Sebastién Loeb si ve Finsku připsal své 73. vítězství ve WRC.

Nejen v rally, ale ve sportu vůbec by se těžko hledal někdo, jehož nadvláda by se dala srovnat s nadvládou tohoto výjimečného Alsasana. Jeho řada osm titulů mistra světa (resp. devíti, vezmeme-li v úvahu i juniorský titul z roku 2001) není u konce. O devátém titulu prakticky není pochyb, a proto se začínají opět rojit dohady o jeho působení v příštím roce. Situaci komplikují i ekonomické problémy koncernu PSA, kam Citroen patří. Kolem budoucnosti továrního teamu Citroen se spekuluje na všech frontách a přes dementi ze strany šéfa týmu se varianta jeho prodeje katarskému investorovi nejeví jako nereálná. Sám Loeb se vyjadřuje s největší obezřetností a z jeho vyjádření nelze vydedukovat nic. Pro RedBull.com se vyjádřil takto: „Už mě unavuje cestování a psaní rozpisů. Kladu si otázku, zdali je pro mě potěšení ze závodění větší než zátěž z těchto věcí. Člověk si také musí uvědomit, že nedílnou součástí tohoto sportu je riziko. Vidím to tak, že v budoucnu budu muset svým přístupem toto riziko trochu eliminovat, ale nikoliv nezbytně už v příštím roce.“

Po oslavě svého finského vítězství odpověděl na otázku, zdali jej v Jyväskylä uvidíme i příští rok více než vyhýbavě: „Ano, možná v závodním autě, ale možná jenom jako diváka. Ještě nevím. Teď ještě ne.“ Je přirozené, že v Loebových úvahách vystupují stále silněji do popředí otázky motivace jednoho z rozhodujících faktorů úspěchu. Ty nakonec pravděpodobně rozhodnou o jeho dalším angažmá: „Nepotřebuji peníze. A nepotřebuji nic dokazovat. Jestli mám osm, devět nebo deset titulů pro mě nepředstavuje žádný rozdíl. A proč bych neměl zkusit něco jiného před tím, než zestárnu? To jsou věci, o kterých teď přemýšlím. Ať už se stane cokoliv, zůstanu i nadále v motoristickém sportu, abych si užíval adrenalinu. Ale ještě jsem nikdy neřekl, že na konci tohoto roku skončím s rally. Jistě také nebudu jednat proti zájmům Citroenu. Na druhou stranu nemohu dále jezdit jenom proto, abych udělal radost jiným. Jestliže pocítím, že už se mi dále jezdit nechce, pak už nebude žádný důvod se tomuto pocitu protivit. Pokud mě to však bude bavit, pak budu jezdit dál. Pokud něco dělám, dělám to na 100 procent.“

Uvidíme jej tedy příští roka za volantem WRC? Nebo se bude plně věnovat svému teamu „Sebastién Loeb Racing“? Zůstane v rally, pokud bude tovární tým Citroen prodán? Nebo?

Komentářů celkem: 18
8. 8. 2012 14:381
0 0
Když čtu tyhle články o fenomenálním Loebovi, kladu si otázku zda těch X titulů je vyjímečností jeho, nebo vyjímečností jeho éry chudé na konkurenci. Nepochybuji, že je to obdivuhodný pilot, pochybuju o tom zda by měl tolik titulů, kdyby jezdil o v konkurenci 90.let
8. 8. 2012 14:502
0 0
tak o tom nepochybuj..
8. 8. 2012 14:543
0 0
Já souhlasím s BIGMIKEM, jezdit v 90. letech, v takovém množství špičkových pilotů, určitě by to bylo jinak...
8. 8. 2012 15:164
0 0
Je dobrejsmajlík
8. 8. 2012 15:165
0 0
BIGMIKE: Já Tě jen trochu opravím - neměl by tolik jednotlivých vítězství, ale titulů stejně.
8. 8. 2012 15:256
0 0
... v éře Loeba nestartovali po jeho boku špičkoví piloti? Chce to někdo tvrdit?
Ví někdo, jestli by z pilotů 90. let neudělal "statisty"?

V osobě Loeba se sešlo více věcí důležitých pro špičkového pilota a on je v nich výtečný.
8. 8. 2012 15:387
0 0
Copak jste už zapomněli že je to UFOUN ?
8. 8. 2012 15:598
0 0
Je dobrej, hodně dobrej. Kdokoliv se objeví i z nových talentu mu dokážou sekundovat, ale ne trvale porážet. Myslím si, že by vyčníval i v 90.letech. To co dokázal, dlouho nikdo nepřekoná! Pro mě osobně je to určitě jezdec desetiletí v celém motorsportu)!!!smajlík
8. 8. 2012 19:089
0 0
Ano, je opravdu vyjímečnej, ale hlavní důvod, proč je tak děsně výsledkově dobrej, je v autě a teamu. Neni to o tom, že by lepší pilot než on v rally nikdy nebyl, od dob Xsary Kit car je Citroen prostě nedostižnej a kdykoliv Loebovi někdo konkuroval ve stejném autě, přišla teamová režie(Sordo, Ogier)...takže ano, Loeb je vyjímečný a pravděpodobně to bude výsledkově nejlepší pilot rally všech dob, ale pro mě by byl opravdu nejlepší, kdyby měl titul ve více různých autech nebo teamech. Je mi jasný, že to pár lidí tady nerozdejchne, ale to je prostě objektivní fakt.
8. 8. 2012 19:1510
0 0
Jezdec desetiletí je to bez debat....to zase, abych neposlouchal jak ho nesnášim, to neni vůbec pravda.
8. 8. 2012 21:0811 Upraveno 21:09
0 0
Nuž motoršport prvého desaťročia nového tisícročia bol už taký shifty. Loeb scela jasne vládol WRC, Schumacher F1 (teda po zmene pravidiel vozidiel v 2006/7 a teda 2009), Audi na Le Mans ktorej hegemónia skončila nakoniec poriadnou epickou bitkou Audi vs. Peugeot. Každá z týchto vecí mala za sebou ešte perfektnú technickú prípravu (Ferrari, Citroen i Audi to dokázali). Poviem to krátko, Loeb je určite fajn, a nie vôbec hlúpy, je veľmi schopný, je to čistý odchovanec Citroenu tak preto preň jazdí (snáď naozaj tak isto ako keď si Porsche uchová svojich jazdcov), fúha ale ani neviem prečo toto píšem už. Uvidíme čo prinesie budúcnosť, 80. roky boli iné, 90. boli iné, nové tisícročie bolo také ako som spomenul. To je na tom pekné, potom môžeme spomínať čo sa udialo potom. V roku 2030 budeme ešte prekvapení čo sa ešte medzitým udialo. smajlík
8. 8. 2012 21:4512
0 0
Loeb je velmi dobry ci najlepsi zo vsetkych to neviem mozno aj hej, ked sa na to objektivne pozrieme. Ono v rally neni najdolezitejsia cista rychlost ale vela roznych veci o on to proste vie je v tom najlepsi, aspon ja si to myslym. Pozrite bol tu napriklad Colin (Mcrae), jeden z mojich oblubenych jazdcov, on jazdil pekelne rychlo ale aj tak nie vzdy dokazal vyhravat. Nechame to na Loebovi nech sa rozhodne mozno nam bude i chybat...smajlík
8. 8. 2012 22:2313
0 0
A třeba není pravda to, co říká... a potom nastoupí v sezoně 2013 na 10. titul. Za Citroen, který je zmítaný krizí... Proti novému speciálu VW, Proti Sebovi mladšímu, který jede v S2000 jako ďábel...Ufoun zase vyhraje!!! Letošní Finland mě přesvědčila už nadobro a hledejte si argumenty kde chcete... Nikdo ho nedá a jestli možná nekdo jo, tak Oži, ale spíš až po nějakém čase, který už ale nebude!!!
Na Deutschland letos nejedu a tak si přeju Seba ještě na jednu sezónu.
... a jako věčný fanoušek JML chci podpis Ufouna + vzájemný pohled do očí aspoň na 1 sekundu...
8. 8. 2012 22:3914
0 0
Pochybuju, že by měl stejné množství tytulů i v 90.letech. Bylo mnohem víc továren, víc jezdců mohlo pomýšlet na vítězství, technika byla tehdy jiná, často promlouvala do vítězství. Loebovi tituly jsou pro mě nejen práce vyjímečného jezdce, ale i vyjímečného teamu, navigátora a špatné konkurence. Dle mého byl jediným jeho zdatným konkurentem Marcus Gronholm v roce 2007, kdy i Focus WRC neměl žádné dětské nemoci. A pak asi ještě v roce 2004 Peter Solberg, který se ale připravil o souboj o titul několika vlastními chybami. V ostatních letech neměla konkurence spolehlivou techniku, byla slabá a nebo vyhrát prostě nesměla. Tím nesnižuju Loebovi kvality, ale nevyvyšoval bych ho zase příliš nad ostatní mistry světa, kteří vyhráli třeba "pouze 1". Tabulkové rekordy neznamenají vše.
9. 8. 2012 08:5215
0 0
Mám ho rád. Bez ohledu na kvalitu jeho konkurence je od roku 2003 na špici. Říkat, že konkurence je slabá, znamená říkat, že konkurenční stáje nechtějí vyhrávat? Trochu blbost. Seb jede rychle, efektivně, mnohdy i efektně a navíc u toho všeho přemýšlí a šetří techniku. Má určitě vysoké IQ, je přátelský a nemá hvězdné manýry. Je si dobře vědom, co pro něho udělali lidé okolo počínaje Elenou. Je to král poslední doby a koruna je pekelně těžká. Kde ten člověk bere motivaci v době, kdy se na jeho skalp třese celý svět, nevím.
9. 8. 2012 11:0816
0 0
..naštěstí jsem Ho viděl na živo a ikdyž fandím jinému tak souhlasím,že jeto BOREC! Byl už na pohled o třídu někde jinde než zbytek..Pánové a dámy..prožíváme dobu "Krále rely" a než jej někdo svou slávou překona tak tu rally zakážou..smajlíksmajlík
9. 8. 2012 12:1417
0 0
Je to velký charakter, sympaťák a má cit pro autosmajlíksmajlík
9. 8. 2012 13:3218
0 0
Nevím sice jak víš, že je to charakter, ale sympáťák je rozhodně, dokonce bych řekl druhý největší v rally a cit pro auto i pro jízdu má fantastický.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!