Uvidíme Loeba ve WRC i příští rok?
Suverénní vítězství Citroenu ve Finsku již v podstatě předurčilo výsledek letošního WRC. Sebastién Loeb má luxusní náskok 43 bodů na svého týmového kolegu a propastných 68 bodů na „dvojku“ Fordu Pettera Solberga. V soutěži týmů je to 109 bodů náskoku na letos poněkud bezbarvý tovární tým Fordu. Do konce WRC zbývá pět podniků, z toho tři asfaltové. Při současné formě jezdců a týmů si lze jen těžko představit scénář, který by vedl k jinému výsledku než triumfu Loeba a Citroenu v celkovém hodnocení šampionátu.
Sám Loeb se před Rally Finsko vyjadřoval velmi opatrně a jeho vyjádření vyvolala dohady jednak o možné týmové režii, která by odměnila Hirvonena vítězstvím za jeho služby v tomto roce a jednak o další motivaci krále rally. Konečný výsledek však byl takový, na jaký jsme zvyklí, tedy one-two vítězství Citroenu. Ford, který se obvykle na šotolině dokáže Citroenu přiblížit či s ním dokonce víceméně rovnocenně závodit, tentokrát nestíhal. Jednou z příčin bylo i přepracované zavěšení DS3 WRC. Bylo testováno těsně před Finskem a výsledky byly natolik přesvědčivé, že se Yves Matton, šéf Citroenu rozhodl zariskovat a nasadit je i do samotné rally. Podstoupil nemalé riziko, protože tým měl k dispozici pouze jednu sadu nových dílů pro každého jezdce, ale vše dopadlo dobře a Sebastién Loeb si ve Finsku připsal své 73. vítězství ve WRC.
Nejen v rally, ale ve sportu vůbec by se těžko hledal někdo, jehož nadvláda by se dala srovnat s nadvládou tohoto výjimečného Alsasana. Jeho řada osm titulů mistra světa (resp. devíti, vezmeme-li v úvahu i juniorský titul z roku 2001) není u konce. O devátém titulu prakticky není pochyb, a proto se začínají opět rojit dohady o jeho působení v příštím roce. Situaci komplikují i ekonomické problémy koncernu PSA, kam Citroen patří. Kolem budoucnosti továrního teamu Citroen se spekuluje na všech frontách a přes dementi ze strany šéfa týmu se varianta jeho prodeje katarskému investorovi nejeví jako nereálná. Sám Loeb se vyjadřuje s největší obezřetností a z jeho vyjádření nelze vydedukovat nic. Pro RedBull.com se vyjádřil takto: „Už mě unavuje cestování a psaní rozpisů. Kladu si otázku, zdali je pro mě potěšení ze závodění větší než zátěž z těchto věcí. Člověk si také musí uvědomit, že nedílnou součástí tohoto sportu je riziko. Vidím to tak, že v budoucnu budu muset svým přístupem toto riziko trochu eliminovat, ale nikoliv nezbytně už v příštím roce.“
Po oslavě svého finského vítězství odpověděl na otázku, zdali jej v Jyväskylä uvidíme i příští rok více než vyhýbavě: „Ano, možná v závodním autě, ale možná jenom jako diváka. Ještě nevím. Teď ještě ne.“ Je přirozené, že v Loebových úvahách vystupují stále silněji do popředí otázky motivace jednoho z rozhodujících faktorů úspěchu. Ty nakonec pravděpodobně rozhodnou o jeho dalším angažmá: „Nepotřebuji peníze. A nepotřebuji nic dokazovat. Jestli mám osm, devět nebo deset titulů pro mě nepředstavuje žádný rozdíl. A proč bych neměl zkusit něco jiného před tím, než zestárnu? To jsou věci, o kterých teď přemýšlím. Ať už se stane cokoliv, zůstanu i nadále v motoristickém sportu, abych si užíval adrenalinu. Ale ještě jsem nikdy neřekl, že na konci tohoto roku skončím s rally. Jistě také nebudu jednat proti zájmům Citroenu. Na druhou stranu nemohu dále jezdit jenom proto, abych udělal radost jiným. Jestliže pocítím, že už se mi dále jezdit nechce, pak už nebude žádný důvod se tomuto pocitu protivit. Pokud mě to však bude bavit, pak budu jezdit dál. Pokud něco dělám, dělám to na 100 procent.“
Uvidíme jej tedy příští roka za volantem WRC? Nebo se bude plně věnovat svému teamu „Sebastién Loeb Racing“? Zůstane v rally, pokud bude tovární tým Citroen prodán? Nebo?
Ví někdo, jestli by z pilotů 90. let neudělal "statisty"?
V osobě Loeba se sešlo více věcí důležitých pro špičkového pilota a on je v nich výtečný.
Na Deutschland letos nejedu a tak si přeju Seba ještě na jednu sezónu.
... a jako věčný fanoušek JML chci podpis Ufouna + vzájemný pohled do očí aspoň na 1 sekundu...