Bez rezervy se vyhrát nedá

Pačejov začal pro posádku Káňa-Kalistová skvěle. Bohužel hned v druhé RZ posádka nabrala penalizaci, která je stála vítězství mezi historiky.

Ani pět vyhraných rychlostních zkoušek z celkových šesti, které historické vozy při Rally Pačejov odjely, a jedno druhé místo nestačilo Jirkovi Káňovi a Martině Kalistové k vítězství mezi historiky. Co se stalo? Nově složená posádka vyrazila do Pačejova s osvědčenou Asconou B, kterou připravoval tým kolem Jirky Petráška, který s Jirkou Káňou v loňském roce získal titul mistrů České republiky v rally. Touha spolujezdce Jirky Káni posadit se za volant byla ale po vyhrané Rally Krkonoše tak silná, že se rozhodl ji zrealizovat i na dalším rallysprintu, kterým byl právě Pačejov. Už během seznamovacích jízd si nově složená posádka náramně sedla, což se projevilo hned vyhranou první rychlostní zkouškou startující na okraji Horažďovic. V časové kontrole po této rychlostní zkoušce ale časoměřiči Jirku Káňu upozornili na defekt jedné z pneumatik jejich Opelu. Posádka se rozhodla pro výměnu kola, ale něco zásadního jim v tom zabránilo. "Ten pocit, když jsem otevřel kapotu kufru a zjistil jsem, že tam rezerva není, to se nedá popsat. Vystřídal jsem vzteky několik barev obličeje a začal řešit, co dál. Někdo prostě zapomněl do kufru rezervu dát a moje chyba byla, že jsem si to nezkontroloval," líčí Jirka Káňa.


Na třech kolech se ale nedá dlouho pokračovat. Bylo potřeba situaci nějak vyřešit. „Po telefonátu s Jirkou Petráškem jsme se rozhodli, že budeme radši dál pokračovat na defektu, než abychom se zpozdili do další časovky o 15 minut a byli vyloučeni. Za 12 minut zpoždění jsme dostali dvě minuty penalizace, ale naštěstí pro nás byla další RZ po havárii přerušena a jel se volný průjezd. Na startu jsme zastihli posádku BMW 2002 Zdeňka Šmahela a Michaela Rybišara, kteří normálně startovali asi 20 aut před námi, ale díky zpoždění startu jsme je ještě zastihli. Díky stejnému rozměru kol jsme je požádali, jestli by nám rezervu nepůjčili. Naštěstí nám vyhověli, za což jim moc děkuji. Ukázalo se, že v rally si mohou pomáhat i soupeři. Z toho mám velkou radost," doplňuje Jirka Káňa.


I přes stíhací jízdu a vyhrávané rychlostní zkoušky to bohužel Jirkovi Káňovi a Martině Kalistové na vítězství v Pačejově už nestačilo. Ztrátu dvě minuty po penalizaci se už nepodařilo dohnat. V cíli nově složené posádce nakonec patřilo celkové čtvrté místo mezi historiky se ztrátou na vítěze něco málo přes 45 vteřin. "Moc pěkně jsme se svezli. Ze spolupráce s novým spolujezdcem jsem nadšený, protože Martina je precizní a hezky rozpis čte. Naše jízda tak byla dobrá a měli jsme na celkové vítězství. Bohužel nám to zhatila taková hloupost, jako je chybějící náhradní kolo. Bez rezervy se prostě vyhrát nedá. Celkově se mi závod v Pačejově ale moc líbil i přes tento náš problém. Pořadatelsky se jedná o perfektní závod, hezké tratě a perfektní servisní prostor na letišti. Děkuji nové spolujezdkyni Martině Kalistové za to, jak se perfektně zhostila své úlohy a děkuji i celému Semerád Rally teamu pod kterým jsem Pačejov odjel. Zapomenout nesmím samozřejmě ani na Jirku Petráška, který mi půjčil jinak pěkně fungující auto. Příště už se pod kapotu kufru podívám, jestli tam rezerva je," směje se Jirka Káňa, který si do tabulky celkového pořadí MČR HA připsal k vítězství v Krkonoších body za čtvrté místo z Pačejova.


Komentářů celkem: 3
15. 8. 2012 10:53
0 0
Jak vidno, lze tento sport provozovat velmi efektně i efektivně zároveň. Chybějící rezerva asi zamrzela, nicméně za mě, Jirko nesmutni nad výsledkem, byli jste jednou z nejatraktivněji jedoucích posádek všech třech startovních polí. Jízda po šotolině a výjezd na asfalt směr Komušín v první rundě a pak Nehodív ve druhé, to byla pastva pro oči. Všude zásadně nehoráznej bok, naprostá paráda. Jaký to zákusek po těch "podnikatelích" na Mitsu, kteří jedou jako po kolejích. Sakra dobře, že Jirka Káňa přesedl za volant, byla by škoda, kdyby s tímhle umem a nasazením, kterého je schopen, byl "jen" mitfárou. Ty uvozovky jsou tam schválně, protože vím z vlastní zkušenosti, že mitfára je stejně důležitý. Každopádně velký palec nahoru smajlík, pro mě borec na konec letošního Pačíva.
spy
15. 8. 2012 18:40
0 0
Souhlas, tahle Ascona je prostě legendární auto, ať už s ní jezdil Janota (je to ona ? smajlík), Petrášek, nebo Káňa...
15. 8. 2012 18:45
0 0
Je to tuším ta Ascona,se kterou jel i Janota.. Jiná tady ani snad není.smajlík
Pěkné pokoukání. Auto s rozhozenym bokem se už dnes moc nevidí.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!