Ondřej Plšek - eWRC.cz
14. 8. 2012 21:42 − 2701× − 16

Citroën smutní kvůli úmrtí Bugalskiho

Sebastien Loeb a Yves Matton jsou ze smrti dřívějšího továrního jezdce Citroënu v šoku.

Informace o smrti Philippe Bugalskiho vyvolala u jeho dřívějšího zaměstnavatele Citroënu hlouboké zděšení. Jezdci a vedoucí činitelé týmu jsou v šoku z náhlého odchodu muže, který stál za vzestupem značky koncem devadesátých let. "Tragické novinky mě rozesmutňují. Přišli jsme o někoho, kdo byl skutečně obzvláštním člověkem," truchlí Sebastien Loeb.

"Za jeho kompletní profesionalitou a jeho talentem byly lidské hodnoty, na které budu nadále vzpomínat. 'Bug' byl člověk s ohromným charisma, měl pro každého čas a pochopení," dodal smutný Loeb. Rekordního mistra světa doplnil i šéf týmu Yves Matton: "Zrovna jsme přišli o někoho z naší rodiny a náš smutek je na stejné úrovni jako vše, co nám Philippe dával – obrovský. Znali jsme ho všichni a on znal všechny. Byl vždy dobře naladěn a miloval život více než kdokoliv jiný. To dělá jeho náhlou smrt o to více šokující."

Obzvláště pak úmrtí zasáhlo Thierry Neuvilla, kterému Bugalski pomáhal při vzestupu v mistrovství světa. "Pláču. Vše, co jsi pro mne udělal, každá rada, kterou jsi mi dal, všechny okamžiky, které jsme spolu strávili, všechna vítězství, která jsme spolu dosáhli. Neměl jsem čas se rozloučit. Děkuji, Philippe," napsal belgický jezdec na svém Twitteru.

Philippe Bugalski zemřel ve věku 49 let poté, co minulý týden na své zahradě spadnul ze stromu. Celkově absolvoval 40 soutěží mistrovství světa, dvakrát dokonce vyhrál a je posledním jezdcem, co vyhrál světovou soutěž s vozem s pohonem jedné nápravy. Později byl testovacím jezdcem Citroënu a spoluvyvíjel nové vozy. Poslední dobou absolvoval historické soutěže a staral se o výchovu nových jezdců. Bugalski po sobě zanechal manželku a dvě děti.

Komentářů celkem: 16
15. 8. 2012 00:051
0 0
nebyl spiše posledním co vyhrál s předokolkou ? Makinen vyhrál s Evo 6,5 v roce 2001 a co taky nebylo WRC
15. 8. 2012 09:172 Upraveno 09:19
0 0
Copak Mitsibishi Lancer v rally bylo auto s pohonem jedné nápravy? smajlík Vždyť Lancer byl vždy 4x4 a poslední Ačkové Lancery, včetně 6.5 byly prakticky obdoba WRC než postavili skutečné WRC kolem roku 2004.. A opravdu nevím, jak by bez 4x4 mohl Makinen vyhravat šotoliny, vždyť pohon 4 kol u áček byl už u Delty HF, Integrale, Celicy GT-4, taky Mitsubishi Galant nebo Subaru Legacy.. A to vše byly auta stejné specifikace jako Lancer 6.5.. Možná se projevuje, že pro mnohé mladší fanoušky je mylně "WRC" synonymem pro 4x4..smajlík
15. 8. 2012 09:283
0 0
Klonovač: Nebo to před tím v článku měl autor jinak? "je posledním jezdcem, co vyhrál světovou soutěž s vozem s pohonem jedné nápravy."
15. 8. 2012 09:304
0 0
Bylo tam předtím, že byl poslední s neWRC
15. 8. 2012 09:515
0 0
Luky_CZ: true true.
15. 8. 2012 09:556
0 0
Každopádně s tim kit cárem to v tom španělsku byla neskutečná palbasmajlík http://www.youtube.com/watch?v=p780XFqI9Ls&feature=related src="img/smilies/ay.gif" alt="smajlík">
15. 8. 2012 12:267
0 0
Peťan72: první Mitsubishi WRC byl Lancer Evo VII už na konci sezony 2001, kterým nahradily tu Evo 6.5, i když by se dalo říct, že to byl jen mezistupeň k plnohodnotnému Lanceru WRC 04, ale už v tom byly vetší brzdy, lepší převodovka a nevim co ještě, co umožňovaly pravidla pro vozy WRC.
Navíc Lancer nebyl vždy 4x4, to pouze Lancer Evolution (a možná některé starší modely).
15. 8. 2012 13:578
0 0
Spik: I EVO VII WRC z konce roku 2001 byl zcela plnohodnotný vůz WRC, jen byl nekonkurenceschopný. V sezóně 2002 přišla evoluce označovaná Step2, ale na špičku neměli, proto se na rok 2003 Mitsubishi z MS stáhlo a vrátilo se v 2004 s tou křídlatou bestií. A právě naopak, při tom návratu v roce 2004 nevyužívali naplno možností pravidel WRC - řazení nebylo pádly na volantu, ale joystickem, diferáky byly pasivní...
15. 8. 2012 14:439
0 0
jj...a práve pred sezónou keď sa aktívne diferáky zakázali a oni mohli vyuzit svoje skusenosti s pasivnymi tak sa bohuzial opät z MS stiahli.
15. 8. 2012 16:1010
0 0
Zajic: Byl tam ze začátku s WRC ještě další problém - to auto jelo jen s pohonem přední nápravy a zadní se jen připojoval. Jezdcům to ale připravilo pár "perných chvil", a tak to překopali.
15. 8. 2012 16:3411
0 0
hobite, myslíš začátek jako v 2001 nebo v 2004?
15. 8. 2012 16:5712
0 0
Myslím ten první Lancer WRC, jak píše Peťan i ty, tedy 2001.
15. 8. 2012 17:4013
0 0
Tak na tuto informaci jsem zatím nikde nenarazil, protože už u Step2 jsou uváděny tři aktivní diferenciály s klasickým fungováním. Máš-li k tomu nějaký odkaz, pošli mi ho prosím přes PM.
15. 8. 2012 23:0714 Upraveno 23:08
0 0
Spik: Ja samozrejme myslel novodobe Lancery Evo, ne ty z 80.let nebo 70.let ..
16. 8. 2012 20:4915
0 0
Zajíc: To jsi mě dostal - já o tom četl v časopise. Ale pokusím se..smajlík
16. 8. 2012 22:2416
0 0
Peťan72: jasný, ale i ty soudobé Lancery "neEvo" jsou předohraby. U nás v Lanši jezdí furt nějakej neznámej Lancer, ze zadu vypadá jak WRC 04 a 05 podle světel. To jsou ty "levný" obyč Lancery předohraby. Ale napadlo mě že myslíš Lancery Evo.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!