Ondřej Plšek - eWRC.cz
22. 8. 2012 09:38 − 2621× − 15

Tovární týmy jsou proti třetím vozům

Oficiálně to sice ještě nikdo nepotvrdil, ale FIA chce od továrních týmů nasazování tří vozů – týmy nejsou návrhem nadšeny.

Rally komise FIA uvažuje o povinném zavedení třetího vozu pro tovární týmy. V minulosti jsme se s podobnou praktikou již setkali, jen třetí vůz nebyl povinný, ale dobrovolný. Body pro tým pak brali dva nejrychlejší jezdci týmu, výsledek třetího se v tomto ohledu již nepočítal.

Jenže mezi zástupci továrních týmů tato myšlenka nenaráží na nadšené přijetí. "Pokud bude toto pravidlo zavedeno, tak Citroen u toho už nebude," okomentoval situaci šéf Citroenu Yves Matton v rozhovoru s časopisem Motorsport Aktuell. "Bylo by zapotřebí tří špičkových jezdců. Kdo to má zaplatit?"

Podobně se vyjádřil i šéf M-Sportu Malcolm Wilson: "Světové tituly by pak byly otázkou rozpočtu. A toho se bude Ford jen sotva účastnit." Jediná trochu pozitivní reakce přišla od Volkswagenu, když Jost Capito zmínil: "O takovém pravidlu je možno uvažovat, ale určitě ne nyní! A k tomu musí být u třetího jezdce zaveden maximální věk, například 25 let."

Komentářů celkem: 15
22. 8. 2012 10:041
0 0
pokud by bylo třetí auto dobrovolné, nechápu citroen. nikdo jim ho nenutí, natož s top jezdcem a kdyby jim jel třeba neuville a hirvo vypad, boduje trojka.
no, možná jsem to špatně pochopil.
22. 8. 2012 10:102
0 0
kubawrc: přečti si to znova, píše se tam, že to bylo v minulosti...
22. 8. 2012 10:453
0 0
to chápu, ale taky tady není, jak to bude teď. od toho jsem se odrážel. jestli by měla být trojka povinná, jim se nedivim a sám bych to taky nechápal.
22. 8. 2012 10:524
0 0
Citroen stejně co nevidět skončí, protože se jim finančně daří hůř a hůř. Záleží na Loebovi, jestli ho ukecají ještě na jednu sezónu. S Loebem skončí i Citroen.
haq
22. 8. 2012 11:125
0 0
tak to mi přijde divný, kdyby to bylo dobrovolný tak stejně by na to jezdci byli už teď, Hirvo a Seb plus Neuville už teď jedou a až skončí Solberg nebo JML u Fordu tak tam budou k dispozici Tanak a Novikov.
22. 8. 2012 11:526
0 0
To kubawrc: "...FIA uvažuje o povinném zavedení třetího vozu..." myslím, že je to tady jasně napsané... je vidět, že FIA už opravdu neví co by... jejich vize rally je skutečnosti vzdálená několit světelných let smajlík
DND
22. 8. 2012 11:547
0 0
Fucking Idiots Association :-( Ať udělají něco pro podporu a ne pro potopení rally:-(
Radši než devět aut za tři továrny bych viděl devět aut za pět továren...
22. 8. 2012 12:018
0 0
Tohle nemůže vyjít. Žán Todt taky kaučoval stáj ve formuli 1, a tak si pamatuje s jakou nevolí se setkávalo, když někdo nadhodil stáje F1 o třech vozech.
22. 8. 2012 13:259
0 0
3 auta dobrovolně ano, to je super věc, která dříve dobře fungovala. Navíc vedení teamů kvičí také proto, protože každý tým už de facto 3. vůz má. Akorát je jim za něj dobře zaplaceno, takhle by minimálně část nákladů padla přímo na ně.
22. 8. 2012 13:4310
0 0
koukam, že mam dneska v tej hlavě uplně vybráno , je to v článku jasně napsaný smajlík
Rally komise FIA uvažuje o "povinném" zavedení třetího vozu...
asi bych měl jí domů
22. 8. 2012 17:3911
0 0
Další asi uspěšný nápad FIA. Nevzpomete si někdo kdy naposledy FIA vymyslela něco inteligentního ?
22. 8. 2012 22:1912
0 0
To haq: No nevím, podle mě auta Neuvilla příp Tanaka nejsou na stejné úrovni jako ofiko fabrická, nikdy tomu tak nebylo, nevím proč by tomu tak mělo být teď. Ovšem pokud se zavede třetí auto, byť dobrovolné bude muset FIA, jako v minulosti, upravit bodování tak jak je popsáno i v článku. Tedy body do továren budou brát dva nejlepší z fabrického týmu a pak má cenu mít všechna auta na stejné úrovni. Teď tomu tak není, protože za fabriku jedou jen dva a ostatní jedou v jiných týmech. To je můj názor na současný stav.
Samozřejmě povinnost tří aut je kravina zvláště v této době. NEchápu FIA proč v nynějších ekonomických s.račkách chce pořád zvyšovat náklady tu pořadatelů, týmů navyšováním počtu soutěží MS, tu direktivním navyšováním počtu nasazených aut. Teď je doba na stabilizaci = nedrbat do technických ani jiných předpisů, ze současného stavu vymáčknout co nejvíc lze a spíš usnadnit vstup nových zájemců do MS. Tohle je odradí.
22. 8. 2012 22:2013
0 0
Nemyslím, že by to byl zas tak špatný nebo nereálný nápad.Pokud by to byla povinnost nasadit třetí vůz třeba v 8 závodech, které si mohou týmy vybrat bez stupidních a prodražujících podmínek jako je povinný start za mořem atd.. . Pár nadějných jezdců by si možná za tovární sedačku připlatilo(Neuvill,Paddon,Tanak,Ostberg, Mikkelsen, Novikov,Breen, Flodin) stejně polovina jezdí s částečnou tov. podporou
Fox
22. 8. 2012 23:1314
0 0
Rally komise FIA klidně může uvažovat o čem chce. Je už od reality tak daleko, že je to celkem jedno. Ovšem v momentě, kdy přejde od uvažování k nařizování nesmyslů, které i relativně bohatým továrním týmům nabourají rozpočty, může se lehce stát, že nebude mít komu co nařizovat.
Nehledě k další zásadní věci, která nějak zapadla, nebo mi její vyřešení uniklo - oni na příští rok jsou nějací pořadatelé, kteří FIA tu srandu zaplatí ??
23. 8. 2012 15:1215
0 0
Udělal bych to přesně naopak, klidně bych povolil tovární team s jedním autem. Třeba by těch teamů bylo pak víc. Pánové s FIA maj v hhlavách nakáleno a hledí si jen svého prospěchu a JTodt už asi taky. Velký prachy holt lidi mění a obvykle spíš horším směrem. Kde sou časy, kdy JT vytáhnul ferrari ze sra.ek, neřkuli když jezdil jako spolujezdec? Radši mlčím.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!