Tovární týmy jsou proti třetím vozům
Rally komise FIA uvažuje o povinném zavedení třetího vozu pro tovární týmy. V minulosti jsme se s podobnou praktikou již setkali, jen třetí vůz nebyl povinný, ale dobrovolný. Body pro tým pak brali dva nejrychlejší jezdci týmu, výsledek třetího se v tomto ohledu již nepočítal.
Jenže mezi zástupci továrních týmů tato myšlenka nenaráží na nadšené přijetí. "Pokud bude toto pravidlo zavedeno, tak Citroen u toho už nebude," okomentoval situaci šéf Citroenu Yves Matton v rozhovoru s časopisem Motorsport Aktuell. "Bylo by zapotřebí tří špičkových jezdců. Kdo to má zaplatit?"
Podobně se vyjádřil i šéf M-Sportu Malcolm Wilson: "Světové tituly by pak byly otázkou rozpočtu. A toho se bude Ford jen sotva účastnit." Jediná trochu pozitivní reakce přišla od Volkswagenu, když Jost Capito zmínil: "O takovém pravidlu je možno uvažovat, ale určitě ne nyní! A k tomu musí být u třetího jezdce zaveden maximální věk, například 25 let."
no, možná jsem to špatně pochopil.
Radši než devět aut za tři továrny bych viděl devět aut za pět továren...
Rally komise FIA uvažuje o "povinném" zavedení třetího vozu...
asi bych měl jí domů
Samozřejmě povinnost tří aut je kravina zvláště v této době. NEchápu FIA proč v nynějších ekonomických s.račkách chce pořád zvyšovat náklady tu pořadatelů, týmů navyšováním počtu soutěží MS, tu direktivním navyšováním počtu nasazených aut. Teď je doba na stabilizaci = nedrbat do technických ani jiných předpisů, ze současného stavu vymáčknout co nejvíc lze a spíš usnadnit vstup nových zájemců do MS. Tohle je odradí.
Nehledě k další zásadní věci, která nějak zapadla, nebo mi její vyřešení uniklo - oni na příští rok jsou nějací pořadatelé, kteří FIA tu srandu zaplatí ??