Návrat na Wartburg Rallye po 32 letech
Po 32 letech se vrátil na trať německé Wartburg Rally náchodský jezdec Karel Macek. V říjnu roku 1980 zde spolu s Janem Hrdličkou na sedadle spolujezdce startoval se Škodou 130 RS. Jejich vůz se startovním číslem 30 čekalo po startu 170 převážně šotolinových kilometrů rozdělených do 21 rychlostních zkoušek. Závod měl i další československé zástupce v podobě startovního čísla 6, Trajbold, Gottfried taktéž se Škodou 130 RS, 11 – Cisar, Kadlec – Škoda 130 RS, 16 – Pacala, Jantosik – Škoda 130 RS, 18 – Marik, Kordac – Škoda 130 RS, 42 – Fuchs, Sabat – Wartburg 353 WR, 46 – Polívka, Palivec – Škoda 110 R, 50 – Samec , Kloc – Trabant 601, 54 – Porsch, Mudra – Trabant 601 a 58 – Bocek, Hadravek se Škodou 120 LS. Celkově bylo přihlášeno 145 aut.
V roce 2012 se Macek postavil na start Wartburg Rally znovu, tentokrát však se spolujezdcem Jakubem Kotálem, především ale s úplně jiným vozem. Na závod přivezl Toyotu Corollu S2000, kterou čekalo 131 ostrých kilometrů ve třinácti erzetách. Na rozdíl od tehdejšího šotolinového povrchu pokrýval nyní trať z více jak 70% nový asfalt, který přijelo vyzkoušet 126 posádek, z toho 40 historiků.
Po menších problémech s přebíjením a následným vyhořením alternátoru se posádka po první etapě umístila na 28. místě. V druhé etapě dvojice Macek – Kotál zabojovala a posunula se na celkovou 22. příčku. Nutno podotknout, že auto jelo bez dobíjení, pouze na dvě autobaterie, protože i úplně nový, z krabice vybalený alternátor odmítal fungovat.
„Velmi jsem se na závod těšil, především na legendární vložku Hohe Sonne a i přes drobné problémy s autem jsme s umístěním na rally spokojeni,“ shrnuje jezdec své vystoupení na 53. Cosmo Rallye Wartburg.
Děkuji