Já a Jimmy McRae na Rally Bohemia 2012

Dlouho jsem se rozmýšlel, jestli, a jak vůbec napsat tento článek, kterým jsem vám chtěl trochu přiblížit, jak se tato akce organizovala.

Dlouho jsem se rozmýšlel, jestli, a jak vůbec napsat tento článek, kterým jsem vám chtěl trochu přiblížit, jak se tato akce organizovala, ale také jaké to bylo si poprvé v životě napsat svůj vlastní rozpis. Nakonec jsem se rozhodl, že se s vámi o tyto zážitky podělím…

Všechno se začalo domlouvat při mé návštěvě ČR , kdy jsem se setkal s Petrem Eliášem, který zastával funkci tiskového mluvčího Rally Bohemia, a kterého jsem znal díky naší předchozí spolupráci. Jelikož jsme s Petrem o možnosti podobné akce jednali již dříve, věděli jsme, jak by to mělo zhruba vypadat, a co je potřeba udělat dojednat a zařídit. Mým úkolem bylo zorganizovat skotskou výpravu, která by na Historic Show přivezla historická monstra. Hned po příjezdu zpátky domů do Skotska, jsem začal kontaktovat kamarády, o kterých jsem věděl že tyto monstra vlastní. Jedním z oslovených byl i Jimmy McRae. S Jimmym se známe již několik let, dokonce jsme společně byli i na Barum rallye 2010, proto na nějaké přemlouvání ani nedošlo, a to i díky fotkám hostesek kolem Václav Pecha :)

Plán byl přivést 4 auta, především auta, která v ČR ještě nestartovala, nebo byla raritou pro české fanoušky. Patřilo mezi ně i slavné extovární MG Metro 6R4, bohužel pár týdnů před startem John Marwood dostal srdeční záchvat, díky kterému byl pár dní v komatu. Ted už se jeho zdravotní stav zlepšuje a doufá že bude mít ještě možnost vám jeho MG ukázat… Jimmy měl startovat s jeho originální extovární Sierrou, bohužel při testování pár týdnů před rallye se objevila závada na motoru, která by se nestihla opravit včas. Proto nám nastal malý problém, a to s čím se pojede. Naštěstí se díky Petrovi objevila možnost startovat v týmu Ctirada Hájka. Jimmymu jsem objasnil detaily, vysvětlil podrobnosti o týmu a autu, ukázal mu jejich profesionální webové stránky, a tak nic nebránilo k uzavření dohody. Poté však přišel další zádrhel a to v podobě spolujezdce. Jimmyho stálý spolujezdec byl pracovně vytížen, a tak se mě Jimmy zeptal, jestli bych s ním nechtěl jet. Moje první odpověď byla, že bych radši dohlížel na celkový průběh naší výpravy, ale po chvilce přemlouvání jsem souhlasil, a to velice rád. Ted už nezbývalo nic jiného než jenom vyčkat do startu soutěže.

Když jsme přistáli v Praze, vyzvedli jsme si s Jimmym a Petrem naše tréninkové vozy, které nám zapůjčil Opel CS Praha. Poté jsme se přesunuli do HQ v Mladé Boleslavi, kde jsme se seznámili ze Stadou Kafkou. Zde jsme vyzvedli itíky, jak pro nás, tak pro ostatní členy naše výpravy, kteří však jeli po ose a měli menší zpoždění. Poté jsme vyrazili do servisu, kde jsme měli otestovat auto a seznámit se z týmem. Po krátkém testu mechanici udělali pár změn, a tak nezbývalo nic jiného, než se jenom přesunout do hotelu v MB na náměstí. V pátek jsme měli v plánu trénink, mimochodem můj první, poté slavnostní start a pak ještě malý test. A jak probíhal trénink? Můžu popravdě říct, že po první RZ,kde jsem se ztratil asi tak 6x, jsem nevěděl jestli mám začít brečet, nebo se sbalit a jet domů. Jimmy byl velice klidný, sám mi pak i řekl že to očekával. U nás jezdíme na rozpis napsaný od Scotmaps, takže žádné tréninky neabsolvujeme. Přišlo mi prostě hrozně složitý se soustředit na itík, do toho psát rozpis, ujistit se že se neztratíme… Nakonec jsme to ale zvládli a od druhé RZ už to fungovalo, jak má, a už jsme nebloudili. Hrozně jsem se těšil na trénink Sosnový, jelikož jsem tady ještě nikdy nejel, hlavně na ten most. Když jsme ho projížděli, zeptal jsem se Jimmyho, jestli ho pojedeme na full? Jimmy se jen pousmál :)

Po tréningu jsme se přesunuli na slavnostní start, kde nás přivítalo nádherné počasí, spousta lidí, ale hlavně, naše hostesky na víkend a to Sandra a Irena. Měli jste vidět ten usměv na Jimmyho tváři, a také na ostatních členech skotské výpravy, když jsem jim sdělil, že holky jsou ,,naše´´ na víkend. :)

Těsně před startem za mnou ještě přišel Ctirad, že by pro něj byla čest jet s Jimmym přes startovní rampu. Já jsem samozřejmě nenamítal, jelikož jsem věděl jaká je to pro Ctirada čest. Po slavnostním startu jsme se přesunuli do servisu, na poslední test, a také na týmové focení. Test proběhl v pořádku, mechanici pracovali suprově a s nadšením, což pak ocenil i Jimmy, který řekl že už jel v mnoha týmech, ale Ctiradovo kluci musí být jedni z nejlepších, co kdy viděl. Poté přesun zpátky na hotel, kde následovala týmová večere. Já se pak přesunul na pokoj kde jsem si zkontroloval rozpis. Poté jsem ještě vyrazil s Lukášem Vyoralem na krátkou obhlídku místních ,,krás´´.

V Sobotu ráno jsem očekával nervozitu, nicméně nic takového se nekonalo. Po příjezdu do servisu bylo vše připravené, mechanici taky a tak nám nic nebránilo se vydat k první RZ. Ještě před odjezdem se za námi stavil Stanislav Kafka, aby nám popřál hodně štěstí, a aby nám ještě vysvětli pojem slova show :)

Když jsme dorazili k první RZ čekal jsem že by se snad už mohla projevit i nervozita, ale ta pořád nikde. S Jimmym jsme si teda popřáli hodně štěstí a přijeli ke startu. Nervozita pořád nikde, ale jak to? To přece není normální, teda alespoň v mém případě  Že by to bylo tím, že mám vlastní rozpis, nebo tím že prostě s Jimmym se mi nemůže nic stát? Nevím, ale prostě jsem byl v pohodě.

3, 2, 1 a Start…Nervozita nikde, já jsem v pohodě, tak si to pěkně užijme…jenže já zapomněl číst. Užíval jsem si to natolik, že jsem se na začátku RZ ztratil tak na 4 az 5 zatáček. Poté jsem si uvědomil, co se děje, našel se v rozpisu a už to jelo jak má. Bylo to super. Auto jelo naprosto výtečně, Jimmy to tam taky dával slušně, já už taky začal číst, takže v cíli první RZ jsem myslel že nadšením začnu řvát. Pocit, který jsem měl se nedá popsat. Bylo to neskutečné. Jimmy byl také spokojený s mým čtením, samozřejmě až na ten začátek, takže nám nic nebránilo aby jsme se vydali k RZ. Po příjezdu k RZ jsme viděli velkou frontu, tak jsme hned věděli že jde o nějakou bouračku a že je asi problém s odstraněním auta z cesty. Poté nám bylo sděleno že RZ 2 volný průjezd a že RZ 3 je zrušena. Trošku nás to s Jimmy mrzelo, jelikož druhá rychlostní zkouška – Sychrov byla nádherná. V cíli dvojky nám bylo oznámeno co se doopravdy stalo, a že víc se dozvíme v servisu. Když nám pořadatel sdělil tu strašnou zprávu, nevěděl jsem jak reagovat. Chtělo se mi hrozně řvát a adrenalin vyměnil smutek a zlost.

V takové situaci jsem nikdy nebyl. V Čechách je však těchto situací za posledních pár let až mnoho, ale je jiné když si to člověk čte od obrazovky počítače, a je jiné když je součástí té situace. Celou cestu do servisu jsem přemýšlel, jak je vůbec něco takové možné? Bohouše jsem osobně nikdy neznal, ale na jejich onboardy jsem se vždy těšil. Po příjezdu do servisu nám byly sděleny zbylé informace, a také že soutěž je zrušena, což bylo logické a pochopitelné. Rozhodl jsem se se jít projít po servisu, kde jsem byl však překvapen náladou v některých týmech, kteří dělali jako by se vůbec nic nestalo a vesele si vtipkovali. Jak říkám, možná jsou lidi v ČR na takové situace asi až moc zvyklí… Při návratu z obchůzky jsme zůstali v servisu do odpoledne a poté jsme se vydali zpátky do hotelu. Všichni z naší skotské výpravy, kromě mě a Jimmyho odjížděli v neděli ráno. My jsme letěli až večer, a tak se nám o program postaral Ctirad Hájek v Kart Centru Radotín. Na odpoledne byla přizvána média, kde Jimmy poskytoval rozhovory. Poté jsme vyrazili na obhlídku Kart Centra a Hájek Historic rally team HQ. S Jimmym jsme ocenili čistotu a pořádek v dílně, je vidět že tam pracují lidé na profesionální úrovni. Poté už následoval jenom odvoz na letiště, a pak dvouhodinový let domů…

Co říci na závěr?

V první řadě bych chtěl za nás za všechny poděkovat týmu lidí z Historic Rallye Show Rally Bohemia v čele ze Standou Kafkou, kteří nás pozvali a pomohli výrazně přispěním účasti naší „skotské“ výpravy. Jejich přístup byl skvělý. Další mega dík patří Ctiradovi Hájkovi za jeho propůjčení jeho profesionálního týmu a auta na víkend, kde i speciálně Jimmy ocenil přístup všech členů týmu, a poté také sdělil, že tento tým je na úrovni světového šampionátu. Ještě jedno speciální dík patří Lukáši Vyoralovi, který se o nás staral celý víkend s naprostou dokonalostí. Samozřejmě taky děkujeme Opel CS Praha, Petrovi Eliášovi,Petrovi Frýbovi za nádherné fotky, Jirkovi Štegovi za pomoc při komunikaci a vůbec všem, kteří se na naší účasti na Rally Bohemia podíleli. To, jak Rally Bohemia nešťastně skončila, zasáhlo všechny z naší výpravy, kteří na to i následně zareagovali příspěvkem na rodinu, která zůstala po jednom z nás, po závodníkovi Bohuslavu Ceplechovi. Nic víc jsme v tu chvíli udělat nemohli, i když bychom moc chtěli.

Někdy v Čechách na viděnou.

Foto v článku: Petr Frýba

Více fotografií z akce na www.hajek-reklama.cz

Komentářů celkem: 1
22. 8. 2012 22:371
0 0
Díky za článek a díky za tvůj díl práce na přivedení pana McRae do startovního pole smajlík. A myslím, že to není tak, že by lidé kolem rallye v ČR byli na nešťastné události zvyklí. Jen ne každý má ten smutek vidět zvenku. smajlík Ještě jednou dík a příště i s tím MG6R4. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!