Merikievari Ralli – komentář

Finští soutěžáci se pomalu vzpamatovali z Neste Oil Rally a o uplynulém víkendu se sešli na tratích další soutěže.

Finští soutěžáci se pomalu vzpamatovali ze svého největšího svátku Neste Oil Rally a o uplynulém víkendu se sešli na tratích další soutěže letní části národního mistrovství. Tomu zatím zcela jednoznačně vládne mladík Esapekka Lappi pilotující Ford Fiesta Super 2000, který doposud zvítězil ve všech podnicích. Ostřílený borec Juha Salo s Mitsubishi Lancer EVO X jej zatím stíhal marně a umožnil mu první letošní "mečbol". Pilot Fordu mohl už o víkendu slavit zisk titulu a vzhledem k jeho stabilní formě mělo jít už jen o pouhou formalitu.

Kromě Lappiho výkonů poutá pozornost ještě Jarkko Nikara, který s Mitsubishi Lancer EVO IX předvádí perfektní sport a rovněž v aktuální přeposlední soutěři hrál druhou nejdůležitější roli. Na od začátku znovu vedoucího pilota Fordu sice Nikara neměl, ovšem úřadujícího mistra Sala držel úspěšně za svými zády. Harmonogram soutěže obsahoval pouze pět rychlostních zkoušek, každá se však konala na jiném úseku. Na závěr rally pak byl zařazen mamutí test o délce 44 kilometrů.

Nikara do něho nastupoval s devatenáctisekundovým odstupem za vedoucím Lappim, ale možnosti zvítězit v této rally se nevzdával. Do závěrečného úseku ovšem vlétnul v až moc velkém nasazení a jeho jízda skončila čelně v jednom z okolních stromů. Problémům se nevyhnul ani Salo, když v půlce testu ukroutil poloosu. I tak ale získal druhé místo, ovšem ztráta skoro dvou minut nebyla nikterak lichotivá. A nedařilo se ani dvěma borcům usilujícím o bronzovou příčku v šampionátu. Ari Vihavainen poškodil svůj vůz po skoku a v prvním servisu další jízdu vzdal. Rika Tahka zradila v závěrečném testu elektronika jeho vozu. Třetí příčku v mistrovství si tak uhájil Mikko Pajunen.

Hlavní událostí víkendové soutěže ovšem byla korunovace nového finského mistra, kterým se stal vítěz všech odjetých rally Lappi. Někdejší motokárový pilot letos poprvé usednul do soutěžní čtyřkolky a hned s ní slavil maximální úspěch. Pro příští sezónu talentovaný pilot plánuje starty v IRC a o nadcházejícím víkendu bude s Citroenem C2 R2 startovat na Deutschland Rallye.

Pořadí v cíli:
1. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN) Ford Fiesta S2000 51.01,3
2. Juha Salo/Marko Salminen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +1.49,9
3. Joni Nikko/Jarno Ottman (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.39,2
4. Toni Tahvanainen/Marko Jeskanen (FIN) Subaru Impreza WRX STI +3.59,8
5. Kari Ali-Rantala/Ossi Lehtonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +4.20,9
6. Jarkko Hosike/Mikko Kaikkonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.34.0
7. Sami Valme/Kaj Nordling (FIN) Mitsubishi Lancer Evo VI +5.35,8
8. Jari Kihlman/Jaakko Jäntti (FIN) Subaru Impreza WRX STI +5.55,9
9. Pasi Pyrhönen/Veikko Kanninen (FIN) Subaru Impreza WRX STI +7.01,7
10. Arman Smajłow/Andriej Rusow (KZ) Subaru Impreza WRX STI + 7.05,4

Konečné výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Stav šampionátu: 1. Lappi 143, 2. Salo 117, 3. Pajunen 52,5, 4. Tahko 50, 5. Vihavainen 48, 6. Ali-Rantala 31

Komentářů celkem: 2
23. 8. 2012 09:51
0 0
z toho kluka jednou něco bude smajlík
23. 8. 2012 10:09
0 0
O tom nepochybuj, přesto, že někteří jedinci mi to nevěří: http://forum.ewrc.cz/showthread.php?2987-Esapekka-Lappi
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!