JTRT: Olga Lounová má pohár už i z Barum Rally

Velmi náročný a také, bohužel, velmi smutný závod za sebou mají posádky vsetínského JT Říha Group Rally Teamu.

Velmi náročný a také, bohužel, velmi smutný závod za sebou mají posádky vsetínského JT Říha Group Rally Teamu. Domácí Barum Czech Rally Zlín měla být vrcholem sezony 2012 v automobilových soutěžích, ale během uplynulého závodního víkendu bylo důvodů k radosti pramálo. Posádkám JTRT se tentokrát příliš nedařilo. Hlavně však soutěž jako taková měla velmi nepříjemný konec, který si opravdu nezasloužila.

Do týmového Subaru Impreza WRX STi N14 usedl i tentokrát Tomáš Růžička, jehož stálým spolujezdcem v letošní sezoně je velezkušený Jarda Novák. Oba však zažili horké chvilky už v sobotu ráno, ještě dříve než soutěž pořádně začala. „V pátek jsme městskou speciálku odkroužili v poklidném tempu tak, aby se autu nic zbytečně nestalo. Byla by škoda získat nějaké větší manko. Jenže v sobotu, když jsme si vyzvedli závodní auto z UP a pokračovali do ranního servisu, naboural do nás na semaforech zezadu jiný civilní vůz. V soutěži bychom startovat mohli, protože auto tak moc poškozené nebylo, ale museli jsme počkat na policii, než k nehodě přijede. Tím pádem jsme nestihli začátek soutěži a museli takto smolně odstoupit,“ popsal nešťastný incident Tomáš Růžička. Dvojice pilotující modrobílý speciál se postavila na start soutěže alespoň v neděli v rámci systému super rally. Hned ráno ale nepříliš vhodně zvolila pneumatiky a navíc na subaru praskla levá přední poloosa. To bylo v RZ Maják, kterou se však oba borci rozhodli dojet do cíle a pokračovat pak v odpolední sekci. Nicméně na startu druhých Halenkovic se již posádka dozvěděla, že soutěž nepokračuje.

Volant Mitsubishi Lancer EVO IX patřil Zdeňkovi Pokornému. Klára Šillerová letos jezdí velký mistrák s Romanem Štefanem, a tak na horkou sedačku spolujezdce usedla další zkušená dáma z JTRT, a sice Veronika Teplá. A nutno říci, že jejich druhý společný start nedopadl vůbec špatně. „Považuji za velký úspěch, že se nám podařilo dojet v uvozovkách až do cíle Barum Rally, protože podle mého názoru je vítězem každý, komu se to podaří. Je to opravdu velmi náročná a dlouhá soutěž. Ukázalo se, že pokud drží auto a my neděláme chyby, můžeme se v klidu bez rizika držet na pozicích, které jsou pro nás dostačující. V sobotu jsme po osmé erzetě pro poruchu turba museli sice odstoupit, ale v neděli jsme díky super rally mohli zase do závodu vyrazit. Nasbírali jsme tak další zkušenosti, které jsou neocenitelné,“ uzavřel spokojeně Zdeněk Pokorný.

Třetí silnou čtyřkolku, která v rámci JTRT na Barum Rally Zlín startovala, dostal do rukou Marcel Havlásek, po jehož boku usedl jeho tradiční spolujezdec Miroslav Koutský. Tato dvojice však v závodním speciálu neseděla celý jeden rok, takže velmi rozumně zvolila opatrný přístup bez připuštění jakéhokoli rizika. Přesto se ani jim nepodařilo dojet do cíle letošní Barumky. „V autě jsem opravdu rok neseděl a to bylo znát. Zejména městská RZ pro nás byla hrozná – poprvé v autě, špatné gumy, tma, déšť – byl to křest ohněm. Nicméně jsme jeli opravdu bez rizika a hlavně tak, abychom si jízdu užili my sami. Nechtěli jsme s nikým závodit. Na dvanácté RZ jsme nakonec ale odstoupili, protože jsem chytil tři defekty najednou a nechtěl jsem autu ublížit. Škody by byly větší než užitek. Každopádně moc děkuji Jaromíru Tomaštíkovi za příležitost vrátit se zase za volant subaru,“ zhodnotil závod Marcel Havlásek.

Na domácí Barumku nasadil JT Říha Group Rally Team i dvě dvoukolky. Tou první, papírově rychlejší, byl Peugeot 206 Kit Car Martina Vlčka. Vlčáka letos nekrotí nikdo jiný, než Richard Lasevič a tato dvojice se svým nabroušeným Minipegym řádně prohání i silnější soupeře nejen s předním náhonem. Ve zlínském závodě si posádka připadala nakonec stejně jak v Pačejově. „Mezi třináctou a čtrnáctou erzetou jsme zase měli potíže s dobíjením, takže jsme si zase vytřískali baterku a zůstali stát na přejezdu nehybní. Museli jsme odstoupit pro stejnou poruchu jako na sprintu v Pačejově. Předtím to ale tak špatné nebylo. Měli jsme sice defekt na Pinduli a nechali tam dvě minuty, ale jinak jsme jezdili časy mezi prvními třemi ve třídě. Byly to krásné souboje. Pak jsme ale odstoupili a navíc jsme se dozvěděli o té nešťastné události a bylo po náladě,“ popsal neveselý konec soutěže jinak veselý Martin Vlček.

Jediným vozem, který projel přes cílovou rampu a byl klasifikovaný po všechny tři dny, byl nakonec Renault Cilo hvězdy JTRT Olgy Lounové. Ta sbírá zkušenosti letos v každé zatáčce a na každé rovince a Barumka pro ni byl opravdový lexikon závodnické teorie. Na pomoc si však přizvala tentokrát Jaromíra Tomaštíka, který jel jako spolujezdec vůbec poprvé. „Jako jezdec jedu první sezónu a Barum rally je vůbec moje první dlouhá soutěž. Našim cílem bylo za každých okolností dovézt auto do cíle a to se podařilo. Byla to s odstupem nejnáročnější soutěž, kterou jsem kdy absolvovala a těším se už na další rallysprint, až si vyzkouším svůj další posun v rozpise. Rozpis je pro mě vůbec to nejtěžší, ale to asi pro každého. Nejvíc se mi líbila městská noční RZ a Slušovice. Po tom, co jsme stáli kvůli nehodě na Pindule, už jsem se nedostala do tempa. A nejhorší bylo jet v noci bez rampy, i když v druhé půlce večerních RZ by kvůli obrovské mlze ani ta nepomohla. Jeli jsme krokem. Bohužel tohle všechno stejně zastiňuje tragická událost. Já bych si moc přála, aby se tohle vůbec nedělo. Moc bych chtěla poděkovat Jaromírovi Tomaštíkovi za hrdinné navigování,“ dodala k závodu Olga Lounová, která si na své konto připsala druhé místo v dámském poháru a jako jediná z JTRT získala pamětní medaili za dojetí do cíle Barum Czech Rally Zlín. Ve smutném odpoledni tak bylo jedním z mála humorných okamžiků alespoň to, že si Jaromír Tomaštík při svém prvním startu na sedadle spolujezdce odvezl dámský pohár za druhé místo.

Všem členům JT Říha Group Rally Teamu je však velmi líto, co se přihodilo. Bohužel i tato krutost k rallysportu patří, avšak je třeba věřit v lepší zítřky. Dalším závodem pro vsetínský velkoklub měla být Admiral Rally Vyškov, kde se měl Jaromír Tomaštík postavit na start se Subaru Impreza S12 WRC 2006. Z důvodu naplánované repase motoru extovárního speciálu ale dalším startem bude až AZ Pneu Rally Jeseníky s centrem ve Šternberku, která je na programu 21.-22. září.

Komentářů celkem: 3
4. 9. 2012 16:111
0 0
Kdo by to při těch zkušenostech řekl, že Barumka byla pro Olinku nejtěžší závod? smajlík
5. 9. 2012 17:172
0 0
moja, která sedne jednou za měsíc do dlouhé oktávky jezdí rychleji smajlík
5. 9. 2012 18:223
0 0
wasil: S tvým příspěvkem se neztotožňuji. Moje ironie směřuje pouze na větu v tiskovce. Jinak jsem toho názoru, že Olga k rally přistupuje s pokorou a zodpovědně. Zkrátka tak, jak by měla. Za to smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!