Hitit Rallisi – komentář

Turecký šampionát letos obohatil příchod úřadujícího mistra Evropy, který přesednul z Fiatu Punto Super 2000 do Škody Fabia Super 2000.

Turecký šampionát letos obohatil příchod úřadujícího mistra Evropy, který přesednul z Fiatu Punto Super 2000 do Škody Fabia Super 2000 a přijal zcela novou výzvu. Na neznámých tratích se Luca Rossetti brzy začal cítit jako doma a stal se vedoucím mužem šampionátu. Na posledních dvou šotolinových rally to však byl Yagiz Avci za volantem konkurenčního Fordu Fiesta Super 2000, kdo hrál prim a na italského lídra se díky tomu dokázal dotáhnout. Na třetí příčku postupem času spadl vítěz úvodní rally Volkan Isik. Předcházející Koaceli Rallisi absolvoval namísto Fabie Super 2000 s Mini, ovšem to mu štěstí nepřineslo a tak se před Hitit Rallisi měl vrátit do kokpitu českého speciálu. Na startu soutěže jej ovšem diváci čekali marně.

Změnu techniky před šestou soutěží provedl i další jednorázový pilot Mini Ercan Kazaz. V jeho případě se ovšem nekonal návrat do Škody, ale došlo na zkoušení Mitsubishi Lancer EVO IX R4. S tímto vozem Kazaz na speciály Super 2000 neměl a jeho taktikou bylo spíše vyčkávání za nejrychlejší skupinou. Z pátého místa, které obsadil hned v úvodní zkoušce, se dokázal vyšplhat pouze o příčku výše díky odstoupení jednoho z hlavních favoritů soutěže. Každopádně při neúčasti Isika se Kazaz díky získaným bodům dostal v průběžném pořadí šampionátu před něj. Na bronzovou příčku se ale ani tak vyhoupnout nedokázal, důvod nesl jméno Murat Bostanci.

Druhý pilot turecké stáje Fordu zajel hned na první zkoušce nejrychlejší čas. V následující trojici testů sice musel odolávat masivním atakům stájového kolegy Avciho i jezdce konkurenční Škody Rossettiho, přesto si vedení s minimálním náskokem dokázal uhlídat až do konce první etapy po RZ 4. V neděli ráno se ovšem štěstěna k posádkám Fordu otočila zády, když na úvodním testu Bostanci přišel o vedení a Avci dokonce poslal Fiestu do kotrmelců a rally pro něho skončila. Bostanci ještě na šestém testu zahrozil a udržel si odstup za Italem na minimálním rozdílu 1,1 vteřiny.

Ve zbylých testech už ale jezdci Škody vůbec nestíhal, na zkouškách dostával obklady v řádech desítek sekund a v cíli se musel spokojit se stříbrem. Rossetti si tak dojel pro třetí letošní triumf a při Avciho smůle výrazně navýšil svůj náskok na čele šampionátu. Pilota Fordu nyní čekají zahraniční starty na Prime Yalta, Sliven a Serbia Rally. Jelikož turecký šampionát umožňuje získávat bonusové body za tyto zahraniční starty, za hranice Turecka se dost možná vydá i Rossetti.

Pořadí v cíli:
1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Škoda Fabia S2000 1:22.47,9
2. Murat Bostanci/Onur Vatansever (TR) Ford Fiesta S2000 +1.21,5
3. Burak Cukurova/Ünal Tezel (TR) Škoda Fabia S2000 +3.14,1
4. Ercan Kazaz/Emire Cantürk (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +5.28,1
5. Hakki Agaoglu/Hakan Ucucu (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +7.27,9
6. Emre Yurdakul/Burak Erdener (TR) Ford Fiesta R2 +8.05,6
7. Orhan Avcioglu/Burcin Korkmaz (TR) Ford Fiesta R2 +8.26,0
8. Sabri Ünver/Ufuk Uluocak (TR) Subaru Impreza WRX STI +13.17,4
9. Alptekin Isikalp/Murat Sümer (TR) Citroen C2 R2 +14.06,3
10. Özcan Söke/Barkin Sahin (TR) Ford Fiesta R2 (TR) +17.56,4

Výsledky soutěží tureckého šampionátu naleznete na ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Rossetti 117,4, 2. Avci 95,9, 3. Bostanci 82,2, 4. Kazaz 77,4, 5. Isik 70,6, 6. Cukurova 57,8

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!