Pirelli Pohár - eWRC.cz
7. 9. 2012 07:37 − 2641× − 3

Pohár Pirelli zažil vrchol sezony rally v ČR

Víkendová Barum Czech Rally ve Zlíně hostila evropskou rallyovou špičku, ale nechyběl ani Pohár Pirelli.

Značkový pohár pro soutěžící, kteří používají osvědčené pneumatiky italského výrobce Pirelli, se objevil i na největší a nejnavštěvovanější soutěži rally v České republice. To je totiž Barum Rally. Na zdejší soutěži se objevují špičkoví soutěžní jezdci, závodící v mistrovství Evropy, v IRC – Intercontinental Rally Challenge, ale také samozřejmě v Mediasport.cz Mezinárodním mistrovství České republiky v rally. Právě zde se kromě bodů v jednotlivých třídách také závodí v Poháru Pirelli, kde jsou oceňováni jezdci, kteří jsou úspěšní ve své třídě a celkovým vítězem Poháru Pirelli tedy může být někdo úplně jiný, než ta absolutně nejrychlejší posádka s nejsilnějším vozem. Pneumatiky Pirelli jsou totiž dostupné ve všech velikostech a pro všechny vozy ve startovním poli.

I při Barum Rally mnozí z účastníků sáhli po pneumatikách Pirelli a ocenili zejména jejich odolnost proti průrazu, která byla na dlouhých a dost často i hodně rozbitých rychlostních zkouškách podstatnou a oceňovanou vlastností. Velmi často jsme v případě předešlých rally v České republice mluvili o nestálých povětrnostních podmínkách, ale počasí, které panovalo během populární "Barumky" lze snad nejlépe označit jako aprílové. I zde ale pneumatiky Pirelli uspěly. Bohužel, vzhledem k nešťastné havárii na 13. rychlostní zkoušce, se Barum Rally neodjela ve své plánované podobě.

Účastníky poháru Pirelli v nejsilnější kategorii 3 byli opět s vozem Subaru Impreza Vojtěch Štajf a Marcela Ehlová. Ti, byť se starší specifikací vozu, odjeli kvalitní závod a spolehlivý výkon je přivedl na vrchol hodnocení Poháru Pirelli. Na Barum Rally jim patřilo 19. místo absolutně, ale v Poháru Pirelli se ocitli na špici se čtyřiceti body. Dělí se tak o průběžné vedení. Za nimi s dalším Subaru skončili také po spolehlivém výkonu Tuček s Králem. Už jsme si trochu zvykli na to, že v kategorii 4, tedy vozů s pohonem přední nápravy, jsou hvězdami Jan Černý s Pavlem Kohoutem. Ti s Citroënem DS3 R3T zcela ovládli kategorii 5 a zvítězili celkově i v Citroën Racing Trophy. Jejich největším úspěchem bylo ale absolutní vítězství Barum Czech Rally mezi dvoukolkami, kde zcela dominovali. "Počasí bylo hodně nestálé a trefit správně pneumatiky byl téměř nadlidský výkon. My jsme během Barum Rally na autě vystřídali několik druhů různě řezaných slicků, ale ke slovu přišla i pneumatika média od Pirelli. S výkonem pneumatik jsem byl naprosto spokojený," říkal v cíli barum Czech Rally pilot nejrychlejší dvoukolky Jan Černý. Ten spolu s Vojtěchem Štajfem vede v průběžném hodnocení poháru Pirelli a o celkovém vítězi se nejspíše bude rozhodovat mezi těmito dvěma jezdci. Druhou posádkou v Poháru Pirelli ve třídě 5 byli nakonec Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou, také s Citroënem DS3 R3T.

I v dalších kategoriích byly pneumatiky Pirelli hojně zastoupeny. Bohužel ale náročnost Barum Rally se podepsala nejvíce na posádkách se slabšími auty, a tak nakonec třeba ve třídě 6 nedojela jediná posádka zařazená do Poháru Pirelli. Ve třídě sedm se z plného bodového přídělu radovali tradiční účastníci Hodaň s Poláčkem, kteří svou Škodu Felicia KIT car dovedli bezpečně až do cíle dlouhé soutěže. Mezi nejslabšími šestnáctistovkami třídy 9 se z vítězství v Poháru Pirelli a plného bodového zisku mohli radovat Kobliha s Žáčkem, za nimiž skončili Bisaha se Zacharem a Blaťák s Vichtorou.

Dalším závodem MMČR v rally, kde se bude rozhodovat i o bodech do Pirelli Poháru, bude Rally Příbram, která se odehraje až 5.-7. října 2012.

Více informací o Poháru Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.

Komentářů celkem: 3
7. 9. 2012 10:101
0 0
Vzhledem k různým spekulacím k tragické nehodě mám dotaz,na někoho kdo má zkušenosti se závodnímy pneu.Slyšel jsem názor,na rozdíl mezi pneu Michelin a Pirelli a to ten,že Michelinka drží do poslední chvíle a potom nekontrolovaně ustřelí,proti tomu Pirelli je čitelnější tudíž částečně avizuje počínající smyk,který se dá ještě zvládnout. Může někdo potvrdit,nebo vyvrátit?
7. 9. 2012 11:262
0 0
Já jsem slyšel pravý opak.
7. 9. 2012 14:173
0 0
Přečtěte si článek od Egona Smékala. Je u konkurence.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!