Premiéra česko – slovenskej posádky sa vydarila

Pre Zlínčana Viktora Mechla bola Admiral Rally Vyškov piatym podujatím v tejto sezóne, no opäť z časti premiérovým.

Napriek tomu, že jubilejný 20. ročník Admiral Rally Vyškov nebol zaradený do hlavného českého šampionátu, ale len do šampionátu historikov, pohára v rally a pohára sponzora, odštartovalo na ňom až 58 súťažných posádok. Medzi nimi aj jediná medzinárodná, presnejšie česko – slovenská dvojica, Viktor Mechl – Zdenka Tamášová. Ich spoločná premiéra im priniesla výborné tretie miesto vo svojej triede do 1600 ccm.

Pre Zlínčana Viktora Mechla bola Admiral Rally Vyškov piatym podujatím v tejto sezóne, no opäť z časti premiérovým. Dôvodom bol nový spolujazdec, resp. nová spolujazdkyňa, navyše zo Slovenska. K tomu sa pripojilo aj staronové auto, Škoda Felicia Kit Car, v ktorom sedel zatiaľ len raz a aj to pred niekoľkými mesiacmi. O „zábavu“ tak nebola núdza. „Na rally jsem se neuvěřitelně moc těšil celé prázdniny. Jednak podruhé sednout do opravdového závoďáku a navíc vyzkoušet spolupráci s novou spolujezdkyní. Taky mě lákalo, že nebude startovat sprintové mistrovství, a tak se pozornost diváků i fotografů bude soustředit na poháristy“, povedal na úvod jazdec.

Preteky sa pre posádku začali v piatok ráno registráciou na obhliadku trate, pokračovali samotnou obhliadkou a potom aj krátkym tréningom vo Felicii. Pripravených bolo sedem rýchlostných skúšok na troch tratiach. Okrem typickej asfaltovej cesty nechýbali samozrejme ani šotolinové či lesné úseky. Jedna zo skúšok sa konala celá v lese. Práve tá sa Viktorovi pri obhliadke zapáčila najviac. „Po tréninku jsem si oblíbil Kuchlovskou RZ. Jízda lesem a neustále střídaní rytmu i povrchu je pro mně obrovskou výzvou. Se psaním rozpisu jsme byli brzy hotovi, a tak jsem si mohl dopřát svezení v Kitovi. To se pak šlo spát s příjemným pocitem očekávaní něčeho neobvyklého“, opísal svoje dojmy Viktor. Po tréningoch prišlo na rad technické preberanie, ktoré zabezpečili mechanici od Sparrow Racing Teamu. Auto prešlo v pohode, všetko bolo teda pripravené. Čakalo sa už len na sobotňajšie ráno.

Súťažné posádky privítalo ráno chladné počasie typické pre jeseň, no netrvalo však dlho a lúče slnka zahriali vzduch i trať. V servise bolo cítiť nervozitu, každý sa pripravoval na štart. Od deviatej hodiny sa posádky zaradom predstavili na štartovnej rampe, odkiaľ sa presunuli na prvú rýchlostnú skúšku, ktorú možno nazvať aj mestským okruhom. Konala sa totiž v blízkosti servisu, a tak bola plná povzbudzujúcich fanúšikov. Naša dvojica odštartovala do svojich prvých meraných kilometrov okolo pol desiatej. Hneď od úvodu však prešla veľkou školou, keď jej nefungovala komunikácia. „Na první RZ jsme zjistili, že interkom jde tak potichu, že není nic slyšet. Přehledné úseky kolem Podbřežic se ještě daly trefit, ale velký očistec jsem si prožil v lese, kde jet na oči bylo psychicky neuvěřitelně náročné. Ustáli jsme to jen se dvěma krizovkama díky Zdence, která ovládala brzdový pedál ručními signály. Od třetí rychlostky už se naučila docela dobře znakovou reč spolujezdce a dalo se podle toho jet“, povedal opäť Viktor.

Po prvej sekcii prišiel na rad servis, ktorého sa posádka už nevedela dočkať. V zálohe mala totiž ďalšie prilby, ktoré potrebovala nutne vyskúšať. Zatiaľ kým mechanici kontrolovali auto, Viktor so Zdenkou hľadali vhodnú kombináciu prilieb. To sa síce podarilo, ale len na krátku chvíľu. „Do boje sme vyrazili s nejsilnějšími sluchátky, co jsme našli. Bohužel konektor na prilbe byl proti a filtroval mi údaje z rozpisu naprosto nevyzpytatelně. To už jsem vědel, že nemá smysl za každou cenu zrychlovat a soustredil jsem se na bezpečné dojetí do cíle. To se nám podarilo na třetím místě ve třídě SA2 o půl vteřiny před Cliem Brtníčka, který doplatil na krátký přejezd z tankovačky na čtvrtou rychlostku desetisekundovou penalizací. Úleva v cíli byla obrovská, takto unavený jsem nebyl ani ze žádne dvoudenní soutěže. Do příšte musíme vyzkoušet nejen funkčnost auta, ale i interkomu. A přemýšlím, jestli si do rozpisu nepíšu zbytečne moc věcí, které vlastne ani nepotřebuju…“, uzavrel Viktor. Spokojnosť s autom, jazdcom i celými pretekmi vyjadrila aj spolujazdkyňa. „Pre mňa to bol v Česku štvrtý závod, dokonca už v štvrtom aute. Musím povedať, že zatiaľ sa mi na všetkých veľmi páčilo a Vyškov bol naozaj skvelý. Spolupráca s Viktorom fungovala výborne, aj keď to navigovanie mi dalo tentoraz dosť zabrať. Bola som zvedavá na Kit Car, keďže ešte som v takom aute nesedela a môžem si len pochvaľovať. Po dlhej dobe som absolvovala jeden skvelý víkend zakončený perfektným výsledkom, takže ďakujem celému tímu a jazdcovi a teším sa na ďalší pretek“.

Komentářů celkem: 5
13. 9. 2012 08:09 Upraveno 08:09
0 0
Brtníček na tu chybu v harmonogramu doplatil penalizací.
Ale mě by docela zajímalo, jak dokázali ostatní zvládnout po servisu ve 3 minutách(!) natankovat na 99 km trati a dojet přes hlavní silnici do ČK4.
13. 9. 2012 16:27
0 0
No co ti budu povídat, nic moc to teda nebylo, taky jsem myslel že si dělaj srandu a ono ne. Tankovali jsme navíc z kanystru, takže to bylo dost zdlouhavé, no a pak jsem tomu musel dost dávat abych to stačil a přijeli jsme jen tak tak, chybělo 15 sekund a měli jsme penaltu takysmajlík
13. 9. 2012 21:12
0 0
Souhlasím , ostatní časy byly až příliš volné (čekávali jsme od 10 do 18 minut ) a tento byl neuváženě krátký . Snad se příště poučí.smajlík
13. 9. 2012 21:23
0 0
My jsme dotankovali a Zdenka hned hlásila: Nikde se nezdržovat a jedem. Naštěstí to bylo jen přes kruháč a jednu křižovatku a taky jsme to stihli jen o pár sekund správně.
RK
13. 9. 2012 22:21
0 0
Čas krátký byl, tvůrce harmonogramu totiž opomenul, že na tankování je potřeba přibližně dvou minut. Ale zvládnutelné to bylo. Pár vteřin se dá získat předání jízdního výkazu mimo vozidlo. Když jsem si ho od časoměřičů přebíral zpět, mechanici už tankovali.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!