14. 9. 2012 19:18 − 2940× − 11

HANS – co víc dodat

I když se teď řeší hlavně jiné věci, je dobré vědět, že i s HANS se stále něco děje. Naděje umírá poslední.

I když se teď řeší hlavně jiné věci, je dobré vědět, že i s HANS se stále něco děje. Naděje umírá poslední… Přečtěte si článek od našeho čtenáře, Ivo Studeného.

Řečí „oblíbené“ bulvární televize by se dalo napsat „kdy to skončí“ „město obchází strach“ „ kdo je nyní na řadě“ … Bohužel asi vše je ale pravda. Po letošní Kopné a vcelku nevinně vyhlížející havárii Lumíra Galii (stejně si myslím, že tu kaluž měl Ota předvídat), jsem se přiřadil k bojovníkům s FASem. Ani tak jako pravověrný závodník a uživatel HANSu, ale spíše z naštvání. Na cestu mne navíc nasměroval kamarád. Když jsem mu popisoval, co se stalo, tak vyslovil vcelku jednoduchou myšlenku. Pokud to má homologaci, tak ať to prošetří ČOI.

Jak jednoduché a přímočaré. Vůbec jsem v nějaký úspěch nedoufal a o to větší bylo moje překvapení, jaký zájem podnět vzbudil. Několikrát jsem s pracovnicí ČOI v Praze telefonoval a upřesňoval podnět. Asi největší překvapení vzbudila informace, že o užití homologovaných bezpečnostních prvků a ochraně zdraví dokonce na mezinárodní úrovni rozhoduje občanské sdružení. Právní subjektivita orgánu s tak významným rozhodujícím právem nelezla dlouho do hlavy ani pracovnici, která podnět přijímala. Nic to ale nezměnilo na faktu, že k prošetření přistoupili velmi zodpovědně. Inspekce sháněla veškeré informace hlavně v zahraničí, kde je zařízení homologováno. Pravidelně jsem se o stavu informoval, a čím více se blížil závěr, tím větší skepse se mi do hlavy vkrádala. Výsledek už nějaký den mám, ale pro pracovní zaneprázdnění jsem se dříve nedostal ke zveřejnění. Závěr je jasný. Per huba je užívání systému HANS v podobě jak je docela naprd. Oficiální zpráva zní: ….nejedná se o osobní ochranný prostředek ve smyslu směrnice …

Shrnuto podtrženo a převedeno do srozumitelné řeči. HANS není osobní ochranný prostředek. Za tento lze považovat přilbu, rukavice, brýle apod. Odůvodnění je zřejmé a jasné. Jeho účinné užití je pouze s přilbou a bezpečnostními pásy. Právě bezpečnostní pásy jsou hlavní problém, proč se nejedná o OOP ve smyslu směrnice. Pásy jsou bezpečnostní prvek vozidla, a toto nespadá do kompetence ČOI ale ministerstva dopravy.

I přes toto rozhodnutí mne přístup a zapálenost ČOI mile překvapil. Je škoda, že tato instituce nemůže šetřit dál. Jsem přesvědčený, že by výsledek byl pozitivní. Nevadí. Ministerstvo dopravy už má dopis na podatelně. Jakmile se rozhodnou, který odbor je ten správný tak jedu dál. Není přece možné, aby to nějak nedopadlo. Může se také stát, že výsledkem bude zjištění, že FAS je neporazitelný. Tuto myšlenu si ale nepřipouštím. Další na řadě bude ministerstvo zdravotnictví. Já mám čas a hlavně chuť šťourat.

Komentářů celkem: 11
14. 9. 2012 23:03
Upraveno 23:04
0 0
Dobrá práce smajlík Jsem zvědav na pokračování na MD, ale myslím, že tam to bude "na dlouhý lokte", ale třeba se to pohne smajlíkPřekvapuje mne, že toto nenapadlo nikoho dřív (nebo se o tom nepsalo?)
14. 9. 2012 23:25
0 0
Palec nahoru.
Další "šťoura, rejpal a samozvaný arbitr", díky němuž se snad události pohnou kupředu...
15. 9. 2012 08:30
0 0
Další případ s prasklými bederními obratli, kdy se auto po nárazu otočilo přes střechu a kromě tohoto zranění nic dalšího se nestalo je Gábina Jermanová při ME v závodech do vrchu ve Švýcarském St.Ursanne před třemi týdny-tady se asi projevila i nevhodnost HANSu pro ženské. Pokud to někdo evidujete, přidejte si ten případ.
15. 9. 2012 09:02
0 0
je více než dobré že se stále najdou další a další kdo to zkouší, ale popravdě, opravdu si myslíte že se něco změní? Pánové ahoře to mají těce na háku, pokud už něco zavedli tak to tak bude a měnit své rozhodnutí nebudou. To že na to jezdci, spolujezdci doplácí sým zdravím je také nezajímá.
15. 9. 2012 13:51
0 0
Filipe, já myslím že pokud by se to podařilo popohnat tak jak je v článku napsané, tak už se to pod koberec zamést nedá. Jsem taky skeptik,ale pomalinku začínám věřit že by se s tím dalo hnout. Jen nevím jak daleko je Ota Hloušek ohledně Lumírových obratlů. Tam bych taky věřil že to požene hodně daleko......
15. 9. 2012 17:26
0 0
Palec nahoru za tuto aktivitu! smajlík
17. 9. 2012 20:20
0 0
Prosím asi tomu moc už nerozumím . 1. všechny věci pasy , přilby kombynézi , boty i ty pitomí ponožky a rukavbice musí mít E v kroužku , že jsou schválený pro silniční provoz + homologaci .
Proč takový HANS nemusí mít E v kroužku ? Podle mne má jen homologaci a s použitím na jiný účely a na silnici nemá co dělat !!!! Když to vemu selsky ponožka má E a HANS NE a co je důležitější . Tak jak to je . Všede se hledají na přejímkách E a tady je to jedno ? smajlíksmajlík
18. 9. 2012 11:16
0 0
3389 sám sis odpověděl. HANS je určen na použití na uzavřené trati. Kdežto ponožky musí mít pilot i na přejezdu v běžném provozu. Toto je ale rozdělění, které nemá s rozhodnutím a rozdělěním ČOI nic společného. Tady se jedná o jiné dělění podle určení. Ikdyž otázkou je jak by se zachoval kontrolní orgán, pokud bych jel na přejezdu s HANS. Na druhou stranu kdo by to dělal. V souvislosti s použitím HANS se hovoří pouze o závodním použití na uzavřené trati.
20. 9. 2012 22:41
0 0
pačes: nesouhlasím, přilba má taky E a musí být pouze na RZ. stejně tak kukla aj. Panu Studenému fandím a tleskám.
21. 9. 2012 11:03
0 0
Hele vobludo a tu přilbu s E na motorce mít nemůžeš?smajlík Homologace a značení těchto věcí není jednoduché. Určující je homologační list. Obecně co má E může do běžného provozu. Co nemá E nemůže. Jedno jestli další řády a nařízení určují jestli je to tady povinné a tady ne.
22. 9. 2012 09:56
0 0
dobrá, já jen mluvil o tom, že jsou věci, které E mít musí a jsou určený výhradně na RZsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!