16. 9. 2012 18:26 − 2596× − 0

CERS performance na barumce: smutek, stříbro, „brambory“

Vrcholem české soutěžácké sezóny každoročně bývá zlínská Barum rally.

Vrcholem české soutěžácké sezóny každoročně bývá zlínská Barum rally. Tým CERS performance ji coby domácí podnik zařazený do seriálů MMČR, ME a IRC nemohl vynechat, letos poprvé ji obsadil dvěma posádkami. Ondřej Bisaha navigovaný Davidem Zacharem tentokrát zlínskou soutěž absolvoval se svou osvědčenou Hondou Civic VTi a mohl tak zapomenout na loňské martýrium s vypůjčeným vozem. Druhou posádkou CERS performance na startu Barum Czech Rally Zlín 2012 byli Josef Vojáček s Romanem Zábojníkem, pro něž to byla vůbec první soutěž „velkého“ mistrovství.

Největší česká rally odstartovala tradiční okruhovou zkouškou v ulicích Zlína a Ondřej s Davidem se na ní prezentovali třetím časem ve třídě 9. „Diváci tuto zkoušku milují, ale závodníci ji příliš v oblibě mít nebudou,“ řekl po speciálce David. „Dá se tam jen velmi málo získat, ale opravdu mnoho ztratit. Přesvědčili jsme se sami na vlastní kůži, když se nám podařilo v druhém kole dojet posádku Martinec/Píža se silnějším Civicem Type-R. Dvakrát jsme se marně pokoušeli o předjetí, teprve při nájezdu do retardéru za startem našeho posledního kola kolega uznal, že když už se objemově menšímu civicu podařilo dostat do trochu kuriózní okruhové situace zrcátko na zrcátko, zasloužíme si vyhrát na brzdách…“

Sobotní ráno v otrokovickém servisu probíhalo u všech týmů do puntíku stejně – všichni pozorovali nevyzpytatelnou oblohu a zároveň předpověď počasí na internetu. Ani informace od známých na trati nevnesly do hádanky, co nejlépe obout, žádné jasné světlo. „V téhle loterii jsme nezvítězili,“ pokračuje David. „Ve Slušovicích bylo v době našeho odjezdu ze servisu sucho, takže jsme na auto dali tvrdou směs. Podařilo se nám díky tomu přeskočit Ondru Blaťáka, jenže ten si to vzal i s úroky zpět na následující Pindule, která byla kompletně pod vodou…“ V následujícím servisu se proto obuly zcela jiné pneumatiky a další dva odlišné kusy se nastěhovaly do rezervy. Ty se na auto dostaly před prvním průjezdem RZ Lukov a že to byla správná volba, dokázal Ondřejův nejrychlejší čas ve třídě 9. Pak následovala asi nejzrádnější vložka celé rally, zahrnující po letech obnovené úseky v okolí Rajnochovic. Na prakticky domácího Adama Koblihu zde nemělo smysl útočit a posádka CERS performance se tak snažila zrádnou zkouškou hlavně v klidu projet. Druhé průjezdy Lukova a Tesáku absolvované už za tmy měly být tečkou za dlouhou sobotou, ve finále se ale právě závěrečná sekce dne změnila na hotový očistec. „Zhruba dvě až tři zatáčky po startu Tesáku se objevila mlha hustá tak, že by se dala krájet. Byla to jízda nevídaná, prokládaná vypínáním světel a celé rampy na všechny způsoby a vzájemným ujišťováním se, že jsme tam, kde jsme, a ne např. na Santově u hospody :-) Ve sjezdu k odbočce na Rajnochovice jsme na malou chvilku uvěřili, že by to mohlo být lepší. Ale nebylo,“ vypráví David. „Dole pod stoupáním na cíl jsme opět potkali posádku Martinec/Píža, která nám tentokrát uhnula hned. Doteď nevím, jestli to bylo záměrně, nebo prostě jeli před zatáčkou rovně, protože opravdu nebylo vidět na krok. Na tuto RZ asi do smrti nezapomenu a hodnotím ji jako své osobní fiasko. Minuta a dvaadvacet sekund ztráty na Adama, horší pro nás ale byl Ondra Blaťák, který si vzal zpět našich během dne těžce vybojovaných čtyřicet sekund. Usínalo se špatně.“

Druhá etapa Barum Czech Rally Zlín přišla s jednoznačnou povětrnostní situací a tak byla volba gum docela snadná. Ondřej s Davidem si dali předsevzetí vyhrát nějaké vložky, což se jim podařilo hned na prvních Halenkovicích. Následující Kudlovice této dvojici těsně unikly, v tu chvíli už ale byla situace ve třídě 9 prakticky vyřešená. „Ondrové Blaťák s Vichtorou na Halenkovicích utrpěli defekt a nutno podotknout, že jsou to soupeři opravdu skvělí, rovní a féroví, protože nám to oznámili hned na dalším přejezdu. Díky tomu se už nebylo kam hnát. Více takového charakterního jednání a nejen v rally!“ říká s obdivem David.

Následující vložka uzavírající první nedělní sekci proběhla bez problémů, stejně jako následující servis. Bohužel nedlouho poté se velká část startovního pole dozvěděla, že Maják byl jejich poslední rychlostní zkouškou letošní barumky. „Pořadatelé nás po nešťastné havárii na RZ 13 poslali objízdnou trasou na další vložku a v autě panoval smutek smíšený s bezmocí a únavou. Po volném průjezdu Kudlovic bylo jasné, že zbytek soutěže bude zrušený a tak jsme se vydali přímo do cíle ve Zlíně.

Za celý tým CERS performance vyjadřujeme upřímnou soustrast a smutek nad bolestnou ztrátou rodině a příbuzným diváka, jehož život vzala tato nešťastná náhoda,“ říká David.

I přes smutný závěr, který byl velkou skvrnou na jinak celkově vydařené soutěži, dopadla barumka pro tým CERS performance úspěchem. Díky druhému místu se Ondřej s Davidem posunuli na druhou příčku celkové klasifikace MMČR ve třídě 9. Navíc se spolu s Adamem Koblihou postarali o důležité body pro Hondu v klasifikaci IRC 2WD Cupu, což nezůstalo bez povšimnutí promotéra šampionátu IRC i samotných zástupců japonské značky. „Auto bylo celou soutěž super, žádný problém,“ shrnuje průběh zlínské rally Ondřej Bisaha. „Mechanici odváděli svou práci na 100%, jmenovitě bych chtěl poděkovat Tomovi s Ondrou za připravenost vozu, Vraťovi za motivační přístup k posádkám i bezvadnou práci na voze. Dále Radimovi Strnadovi a dalším kamarádům za informace z trati, samozřejmě i našim partnerům, rodinám a známým. A nakonec Dejvovi za soutěž.“

„Děkujeme všem sponzorům, díky kterým jsme dostali příležitost ukázat naše schopnosti v těžkých podmínkách Barum Czech Rallye Zlín, která je právem královnou soutěží v naší zemi. Také patří velké díky našim mechanikům a v neposlední řadě mojí úchvatné a tolerantní manželce Aleně za obrovskou podporu a lásku,“ připojuje se David.

Závěrem ještě shrňme vystoupení druhé posádky CERS performance, která si na barumce odbyla svůj křest ve dvoudenních soutěžích. „Věděl jsem, že tato rally bude náročná, ale ve skutečnosti byla supernáročná!“ říká Josef Vojáček. „Největší trápení bylo s pneumatikami – městskou vložku, která byla kompletně na vodě, jsme museli odjet na suchém slicku. Unáhlili jsme se a nechali auto přezout příliš brzy, když ještě bylo sucho. Bylo to jak na ledě. V sobotu ráno jsme kvůli mé vlastní chybě měli problém s nastartováním vozu a první servis se stihl jen tak tak, aby nás nevyloučili. Ale povedlo se a postupně se dostavoval čím dál lepší pocit ze soutěže. Od začátku jsme si s sebou sice vezli obrovskou penalizaci, potom nás na Slušovicích potkal defekt a na nedělním Majáku dokonce dva, ale přes to všechno se nám podařilo dojet až do cíle, takže jsme spokojení,“ vypráví Josef Vojáček, který si ze zlínské soutěže nakonec odvezl body za slušné čtvrté místo ve třídě 9.

Tým CERS performance nyní čekají zbývající soutěže obou českých šampionátů. Jako první přijde na řadu sprint v Jeseníkách následovaný poslední soutěží letošního MMČR v Příbrami. Další informace o týmu včetně fotografií a videoklipů naleznete na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!