Esapekka Lappi dokonal své mistrovské veledílo

Před sezónou jej znal za hranicemi rodného Finska jen málokdo, zato nyní na jejím konci je situace diametrálně odlišná.

Před sezónou jej znal za hranicemi rodného Finska jen málokdo, zato nyní na jejím konci si krkolomné jméno tohoto nadějného finského mladíka vybaví jistě spousta lidí. Esapekka Lappi usedl za volant Fordu Fiesta Super 2000 a hned při své premiérové sezóně se čtyřkolkou strčil do kapsy všechny mistry finského šampionátu včetně multišampióna Juha Sala. Jelikož mladý Fin vyhrával jednu soutěž za druhou, málokdo se podivoval nad tím, když získal domácí titul předčasně už na předposlední soutěži. Do té závěrečné se ale i tak vydal, aby svou dominanci zpečetil a do kolonky hodnocení domácího mistrovství si zapsal 100 %.

Tentokrát se proti korunovanému mistrovi Finska nepostavilo několik předních konkurentů. Na start se nedostavil Salo, který se účastnil japonské Rally Hokkaido s Protonem Satria Neo Super 2000. Mikko Pajunen pro změnu odcestoval na Ukrajinu, kde s Fordem Fiesta Super 2000 bojoval v rámci IRC. A do třetice do Keravy nepřijel ani Ari Vihavainen, kterého přepadla choroba. Lappi se usadil hned zpočátku soutěže na čele a postupem času vesele budoval svůj náskok.

Zajímavý souboj se tak odehrál alespoň o stříbrný post, kde si to spolu rozdali piloti Mitsubishi Jussi Tiipana a Joni Nikko. Prvního jmenovaného však nakonec zradily brzdy a Nikko se v cíli mohl radovat z úspěchu v podobě druhého místa. V celkovém hodnocení šampionátu se ale výše než na pátou příčku nedostal. O poslední volný pódiový post v konečné klasifikaci mistrovství, o bronz se utkal sám se sebou a vlastní technikou Riku Tahko. Jeho hlavní soupeři Pajunen a Vihavainen se proti němu v rally nepostavili, zato musel přemoct vlastní tělo oslabené otravou z jídla. Nakonec tento boj úspěšně zvládnul, do cíle dojel jako čtvrtý nejrychlejší a stal se třetím nejlepším jezdcem letošního mistrovství. Z vítězství i v poslední rally roku se radoval Lappi, kterého nyní čeká přestup do Škody Fabia Super 2000 a start v Rajdu Polski.

Pořadí v cíli:
1. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN) Ford Fiesta S2000 44.27,7
2. Joni Nikko/Jarno Ottman (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +52,4
3. Sakari Vierimaa/Mika Rajasalo (FIN) Mitsubishi Lancer Evo VII +2.00,5
4. Riku Tahko/Markus Soininen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +2.15,1
5. Kari Ali-Rantala/Ossi Lehtonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +2.16,3
6. Kari Hämäläinen/Risto Pietiläinen (FIN) Ford Fiesta S2000 +2.16,9
7. Mikko Lehessaari/Teemu Arminen (FIN) Subaru Impreza WRX STI R4 +2.19,8
8. Toni Tahvanainen/Marko Jeskanen (FIN) Subaru Impreza WRX STI +2.24,0
9. Mika Turkki/Timo Hantunen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.27,1
10. Jarkko Hosike/Mika Kaikkonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.30,5

Konečné výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Konečný stav šampionátu: 1. Lappi 165, 2. Salo 117, 3. Tahko 62, 4. Pajunen 52,5, 5. Nikko 48, 6. Vihavainen 48, 7. Ali-Rantala 41, 8. Vierimaa 27, 9. Tiippana 23, 10. Lehessaari 22

Komentářů celkem: 4
21. 9. 2012 21:321
0 0
Tak Škodule asi nešahla vedlesmajlík
22. 9. 2012 10:432
0 0
Jasně,že ne. Škoda bude "vývojové centrum nových talentů" pro VW.
22. 9. 2012 10:513
0 0
smajlík pre mna postacujuce
22. 9. 2012 17:544
0 0
Přesně jak říká marty... chviličku se sice v MB ohřeje, ale zas tak dlouho to nebude smajlík Esapekku si představuju jako létajícího Fina, hájícího barvy modrého oválu, a ne německého koncernu. Nevím, jestli má Ford v měřítku ještě nějakého megatalenta, ale Tanak mistrem světa ,dovolím si tvrdit, nikdy nebude, Ostberg nevím. Vypadá to ale, že se o titul v následujících letech utkají dva nesmiřitelné národy již od pradávna. Jestli to citroen po odchodu Loeba teda úplně nezabalí... Každopádně trochu sci-fi myšlenka, že by se tu Esapekka objevil s fabkou na Barumce tyto moje prognózy trochu tlumí a dává jim malinkou útěchu...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!