Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
23. 9. 2012 02:41 − 2448× − 11

Kostka dosurfoval na vítězné vlně až k titulu

Tento víkend si každý fanoušek soutěží zaškrtnul v kalendáři červeným fixem, jelikož se o slovo hlásil šestý ročník AZ Pneu Rally Jeseníky.

Tento víkend si každý fanoušek soutěží zaškrtnul v kalendáři červeným fixem, jelikož se o slovo hlásil šestý ročník AZ Pneu Rally Jeseníky, které se staly předposledním dějistvím letošní sezóny sprintrally. Všechny trumfy držel před startem v rukou Kostka, jenž přijel do Šternberka v roli lídra průběžného pořadí a v případě dobrého výsledku již mohl slavit titul absolutního mistra. Zajímavostí jistě je, že z první dvacítky seznamu přihlášených posádek dorazila pouze jediná omluvenka a celá špička vyrazila do bojů o body kompletní.

Pro tento ročník připravili pořadatelé čtveřici rychlostních testů, které se jely na dva průjezdy. První tři úseky byly více či méně shodné s loňským ročníkem, pouze čtvrtá zkouška Tvrdkov – Břevenec neznačila výhodu pro jezdce, kteří se v Jeseníkách objevili loni. Když jsme již o porovnávání s loňským polokulatým pátým ročníkem, sluší se dodat, že počasí bylo téměř jako přes kopírák, když na posádky čekaly dešťové přeháňky.

Již na úvodní zkoušce naznačil Kostka, že to se ziskem titulu myslí vážně a druhému Tlusťákovi ujel o vteřinu na kilometr, což v cíli značilo 12 sekund náskoku. Jelikož ani další tři testy nepoznaly jiné jméno nejrychlejšího pilota, přijížděl Kostka do servisu s více než komfortním náskokem třičtvrtě minuty na druhého Odložilíka, který se opět navrátil do Fabie S2000. Ostrý souboj se odehrával o třetí příčku a sváděli jej dva piloti Lancerů odlišné koncepce, a to Sýkora s Evem IX R4 a Tlusťák s WRCem.

V servisu byl spokojenější prvně jmenovaný, který měl k dobru náskok jedné vteřiny. Perličkou jistě je, že oba dva soci ve vozech se třemi diamanty ve znaku nestartovali se svými tradičními kopiloty. Průběžné páté místo v polovině soutěže patřilo Dohnalovi, který ztrácel na čtvrtou příčku šest vteřin. Ve dvoukolkách byla opět možnost vidět další díl bitvy Zimmermanna a Kořistky, z nichž do servisu dojížděl jako lépe umístěný severočeský pilot, který zároveň vedl mezi vozy s jednou hnanou nápravou.

Jelikož ani druhé průjezdy zkoušek nepřinesly jiné jméno nejrychlejšího pilota, bylo jasné, že se na cílové rampě na šternberském náměstí bude slavit. Tomáš Kostka dotáhl svou letošní sprintovou misi do zdárného konce a po vítězství na Rally Jeseníky se radoval ze zisku titulu absolutního mistra ČR ve sprintrally. Toho dosáhl při bilanci 5 výher a 2 havárií. Druhé místo si pocelou druhou sekci kontroloval Odložilík, který porazil bronzového Sýkoru o 35 sekund a opět o kousek snížil svou ztrátu na, doposud Sýkorovu, průběžnou druhou příčku v hodnocení sprintů. Nyní je stav takový, že Sýkora má k dobru 3 body na kroměřížského pilota. Tento stav slibuje napínavou bitvu o post vícemistra, která se odehraje na tratích Rally Vsetín.

Je však nutno zmínit, že Sýkora profitoval z technický problémů Tlusťáka, které vygradovaly odstoupením po RZ 6 kvůli převodovce. Těsně pod podiem se umístil Tomaštík, pro nějž čtvrtá příčka znamenala vyrovnání dosavadního nejlepšího výkonu sezóny. Pátá příčka představovala Peugeot 207 S2000 v rukou Dohnala, který letos dokázal na rozdíl od loňska dorazit až do cíle. Své nové letošní maximum si šestým místem stanovil Trněný.

Zbylé příčky v elitní desítce si rozdělili piloti produkčních vozů, mezi nimiž se letos odehrává vyrovnaná bitva o titul, kde za nejdelší konec provazu tahá trio Firla, Bujáček a Hudec. Z nich měl největší motivaci Hudec, jenž se snažil si zachovat šance na zisk titulu, neboť po Pačejovu mu na čelo chybělo 14 bodů. V Jeseníkách se vše nesešlo jak by mělo a Hudec elitní desítku uzavíral a současně byl čtvrtým v enkách. Jeho nejbližším pokořitelem byl na deváté příčce absolutně (třetí ve „trojkách“) Pešl.

Nejblíže si před Jeseníky byli Bujáček s Firlou, když Uherskobrodský pilot měl k dobru deset bodů. Avšak Firla se nevzdal a v Jeseníkách vyhrál svou třídu, celkově dojel sedmý a Bujáčka na osmém místě absolutně stáhl o sedm bodů. To však bylo málo a titul mistra třídy 3 si předčasně zajistil Bujáček.

Ve dvoukolkách nastala oproti umístění po první sekci změna, když Kořiska dovedl svou místy divokou jízdu k úspěšnému zakončení a Zimmermanna porazil a přisal si tím pádem výhru jak ve 2WD, tak ve třídě 5. Když bych napsal, že třetí dojel „ten co vždy“, tak by jistě nebylo těžké uhodnout, o koho se jedná. Bronzový dojel opět Martin Vlček, který si připsal prvenství alespoň ve své třídě 6. Čtvrtým ve 2WD byl při svém teprve druhém letošním startu Mika, který osedlal DS3 R3T a nejrychlejší pětici dvoukolek uzavíral Vopatřil s Fabií R2.

Co se týká sprintů, zbývá si doplnit výsledky těch tříd, jenž ještě nebyly jmenovány. V nejmenších áčkách – sedmičkách zvítězil Kryštof, který dorazil do cíle jako jediná posádka třídy. Ve třídě 8, která se postupně stává baštou Renaultů Clio Sport vyhrál Rada s Alfou, avšak hned na dalším dvou pozicích byl následován francouzskými speciály. V devítkách zvítězil Bisaha a v letos již tradičním souboji Vaňhara – Dohnal s VW Polo ve třídě 10 se radoval druhý jmenovaný, jelikož Vaňhara cíl nespatřil. Třídu dieselů poměrně s přehledem vyhrál Urban před Paškem.

Avšak Jeseníky nebyl pouze o sprintech a Poháru ČR. Do svého kalendáře měly tuto soutěž zařazenu i účastníci Mistrovství historických automobilů, jichž se zde sešlo devět posádek. Vítězství v cíli slavil Krejča s „elerou“, následován Šmahelem pilotujím BMW 2002Ti. Bronzový stupínek připadl pro jednu z legend české rally scény – Štolfu, pilotujícího škodu 130L.

Dění v Poháru ČR si zítra jako obvykle shrneme v samostatném povídnání a nyní již nezbývá napsat nic víc, než, že závěrečné dějiství letošní sprintové sezóny se odehraje při Rally Vsetín, která by se měla konat za čtyři týdny, netradičně v neděli.

Výsledky AZ Pneu Rally Jeseníky 2012
1.Kostka T. – Houšť M.Citroen C4 WRC37:37,7
2.Odložilík R. – Tureček M.Škoda Fabia S2000+1:20,4
3.Sýkora J. – Houšť V.Mitsubishi Lancer Evo IX R4+1:55,6
4.Tomaštík J. – Vrečka J.Subaru Impreza S12 WRC '06+2:11,3
5.Dohnal J. – Grega T.Peugeot 207 S2000+2:16,1
6.Trněný K. – Pritzl V.Škoda Fabia WRC+2:35,7
7.Firla L. – Večerka M.Mitsubishi Lancer Evo IX+2:40,9
8.Bujáček M. – Řiháková P.Mitsubishi Lancer Evo IX+2:53,2
9.Pešl J. – Pešek R.Mitsubishi Lancer Evo IX+3:08,7
10.Hudec M. – Picka P.Mitsubishi Lancer Evo IX+3:14,6

Kompletní výsledky najdete jako vždy na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 11
23. 9. 2012 07:241
0 0
Dobré ráno! No při jeho schopnostech a dobré technice se není čemu divit! Velká gratulace k titulu a k tomu že se na vás moc dobře koukalo... doufám že to nebyl jenom záchvěv v rally této sezony a budem se kochat i nadále...smajlík
23. 9. 2012 07:532
0 0
Podívejme, kdo řádil ve třídě 3 - moc pěkný výkon Firly!smajlík
23. 9. 2012 08:453
0 0
Gratulace, kdo naposledy udělal 2x totálku a získal při tom titul? smajlík
23. 9. 2012 10:334
0 0
Gratulace,prostě řidit umí,létat po stezkách mezi,,stromkama"a lidma je dřina pro každého jedince,WRC je neřízená střela u ktere se musí spojit hlava i,,kaĎáček" ruce,nohy a hlavně vedle ten ,,spolutrpící",ja sedél vedle ,,Emila" v Sosnové v Seat WRC 2 kola,zacoš zpětně děkuji i panu Kouřilovi a mám to v hlavě zaseklí a to jí mám ,,poškozenou",třeba mu švagr přeposílá vlny,prostě tleskám.smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
23. 9. 2012 11:225
0 0
Gratulace! Moc by mne zajímalo srovnání s ostatními na tratích MS (cca ve druhé sezóně po oťukání tratí)...
23. 9. 2012 14:276
0 0
tak do MS bych ho ještě necpal, ale klobouk dolů před DTMkařem smajlík
23. 9. 2012 15:447
0 0
Na Barumce dokázal, že obstojí i v konfrontaci s IRC špičkou. Vůbec bych se nebál, že by v MS udělal ostudu.
23. 9. 2012 19:538 Upraveno 19:53
0 0
Tomáš ukazuje, že talent opravdu má.. A na Barumce to prokázal se vším všudy.. Neměl takovou techniku jako továrna a teď si nejsu jistý, ale ani jako Malina a stejně byl konkurenčně schopný... Barumku zajel fantasticky!! A to, že ve sprintu 2x boural nic neznamená... Samozřejmě nemůžeme srovnávat IRC a MS ve WRC, ale podle mě by si Tomáš vedl o něco lépe jak Prokop...
23. 9. 2012 20:369
0 0
tondakolik: No v první fázi mne napadlo - "A teď šup do MMČR" - ale pak jsem si říkal, že je to ztráta času smajlík každopádně budu rád, když bude v rally pokračovat ať už to bude kdekoliv...
23. 9. 2012 20:5010
0 0
Tomáši gratulace a dík za zážitky.......smajlík
24. 9. 2012 12:3811
0 0
to f4nt0m: to srovnání s Prstem snad ani nemyslíš vážně, smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!