24. 9. 2012 18:39 − 2622× − 0

Rallye Principe de Asturias – komentář

Španělský podnik před několika roky nahlédl do seriálu IRC, ale od roku 2010 už zůstala součástí jen velmi slabého ME.

Španělský podnik před několika roky nahlédl do seriálu IRC, ale od roku 2010 už zůstala součástí jen velmi slabého evropského šampionátu. V něm si letos předčasně dojel pro titul tovární pilot Škody Juho Hänninen, takže už v Asturias nebylo moc oč bojovat. V klasifikaci evropského šampionátu si zabojovat o body z předních jezdců přijeli jen náš Antonín Tlusťák se Škodou Fabia Super 2000 a polský pilot Peugeotu 207 Super 2000 Michal Solowow.

Polský milionář do rally vstoupil dost pomalu, když se od samého začátku rally musel smířit s hořkou porážkou od dvojice domácích borců se slabšími Suzuki Swift Super 1600 Joanem Vinyesem a Gorkou Antxustegim. S prvním jmenovaným měl zpočátku soutěže problémy i Tlusťák a teprve v pátém testu dokázal využít technické převahy svého vozu k posunu před Vinyese do vedení soutěže. Na osmém testu ovšem český jezdec vylétl z trati a při nehodě bohužel došlo ke smrtelnému zranění diváka. Soutěž byla po tomto incidentu ukončena. Nejvíce bodů do klasifikace ME si připsal Vinyes, druhý největší obnos si domů odvezl Solowow, když Antxustegiho na osmé zkoušce zradila technika.

Tato rally byla zařazena rovněž do španělského šampionátu, kterému zatím vládne Miguel Fuster pilotující Porsche. V posledních soutěžích na něho ovšem začal zle dotírat Alberto Hevia se Škodou Fabia Super 2000, který vyhrál Rallye de Ferrol. Nejrychleji pilot českého speciálu začal i v Asturias, kde vyhrál všechny úvodní zkoušky až do RZ 5, po které měl na čele náskok 19,2 sekundy. Druhé místo zprvu držel Sergio Vallejo za volantem Porsche, ale v pátém testu jej musel přepustit zrychlujícímu kolegovi s další 997 Fusterovi. Následně vedoucí muž šampionát zvítězil v šesté a sedmé zkoušce a začal se pomalu dotahovat k Heviovi. Po fatální nehodě v průběhu osmé zkoušky ale soutěžení skončilo a vítězství tak připadlo v té době vedoucímu jezdci s Fabií. Za ním se seřadila smečka třech atraktivních Porsche 997 v pořadí Fuster – Vallejo – Pons.

Pořadí v cíli
1. Alberto Hevia/Francisco Javier Alvarez (E) Škoda Fabia S2000 1:34.58,2
2. Miguel Fuster/Ignacio Avino (E) Porsche 997 GT3 +14.2
3. Sergio Vallejo/Diego Vallejo (E) Porsche 997 GT3 +27,4
4. Xevi Pons/Xavier Amigo (E) Porsche 997 GT3 +1.44,7
5. Joan Vinyes/Jordi Mercader (E) Suzuki Swift S1600 +3.46,5 (1. ME)
6. Francisco Cima/Pablo Gonzalez (E) Lotus Exige GT +3.59,4
7. Michał Sołowow/Maciek Baran (PL) Peugeot 207 S2000 +4.30,1 (2. ME)
8. Oscar Palacio/Agustin Ramos (E) Porsche 997 GT3 +5.14,2
9. Daniel Marban/Victor Ferrero (E) Mitsubishi Lancer Evo X +6.05,6
10. Eugenio Mantecon/Alejandro Noriega (E) Volkswagen Polo Proto +6.08,0

Výsledky této soutěže španělského asfaltového mistrovství si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!