Změny v příštím ročníku mistrovství světa
Již tento pátek se sejde Světová rada FIA a vedle schválení kalendáře MS 2013 bude rozhodovat i o změnách pro příští ročník tohoto šampionátu. Zatím je známo, že půjde o kvalifikaci a Power Stage. Oba tyto prvky se setkaly s dobrým ohlasem, nyní je ale na čase je lehce upravit.
"Přemýšlíme nad tím, že kvalifikaci zavedeme na všech soutěžích, tedy i na těch asfaltových – i když ten nejrychlejší si asi vždy vybere první startovní pozici," řekl rallye-magazin.de Robert Reid, který je členem rally komise FIA. Ale změny se asi dotknou i Power Stage.
"Power Stage sice má být na konci soutěže, ale nemusí to být bezpodmínečně poslední zkouška soutěže. Například v Německu by se mohly extra body rozdávat za skutečnou zkoušku ve vinicích a pak by se ještě mohlo jet na diváckém okruhu v ulicích Trieru. Myslíme, že tím vyjdeme vstříc všem. Pořadatelé budou mít trochu volné ruce a jezdci budou dostávat extra body za výkon na náročnější, delší a pro soutěž typičtější soutěži než na dvoukilometrové motanici," dodal bývalý spolujezdec Richarda Burnse.
Podle me je to blbost, resici jenom jednu zkousku a dalsi zkousky se jedou vlaznejsim tempem a setri se gumy a auto na tu jednu, bonusovou.
Mozna by bylo resenim vylosovat na konci souteze zkousku, ze ktere by se udelily bonusove body. Tak by nebylo dopredu jiste, kde se da zvolnit a jezdci by museli jet na plno celou soutez.
Zatraktivnila se možná poslední SS, nikoliv konec soutěžě!!Stejně, kdo chce vidět nejlepší piloty rally v akci, na PS stejně nečeká.
h.kres- naopak nevěřím tomu, že za současného stavu věci kdokoliv na čelní pozici riskuje do té míry, aby hrozilo odstoupení a ztráta perně vybojovaných bodů za tři dny soutěže. Jinak se dá říct, že o hledání hranice únosné míry rizika je otázka celé každé jedné soutěže a ne jedné SS, bez ohledu, jestli je to pátá, desátá nebo poslední.
A co se týče přenosu, je to to samé, buď bude nebo nebude, bez ohledu na pořadí SS.
A samozřejmě je pravda, že jsou jiné důležitější věci k řešení, než právě PS.
Soutěž končí v cíli a body mají být za absolvování na bodovaných příčkách.
Každý pokus bodovat za RZ, sekci, etapu, "umělecký dojem", je jen slepá ulička, která nevyřeší hlavní problémy rally.