Ondřej Plšek - eWRC.cz
25. 9. 2012 10:32 − 2234× − 12

Změny v příštím ročníku mistrovství světa

Kvalifikace bude zavedena i na asfaltových soutěžích a Power Stage již nemusí být poslední zkouškou soutěže.

Již tento pátek se sejde Světová rada FIA a vedle schválení kalendáře MS 2013 bude rozhodovat i o změnách pro příští ročník tohoto šampionátu. Zatím je známo, že půjde o kvalifikaci a Power Stage. Oba tyto prvky se setkaly s dobrým ohlasem, nyní je ale na čase je lehce upravit.

"Přemýšlíme nad tím, že kvalifikaci zavedeme na všech soutěžích, tedy i na těch asfaltových – i když ten nejrychlejší si asi vždy vybere první startovní pozici," řekl rallye-magazin.de Robert Reid, který je členem rally komise FIA. Ale změny se asi dotknou i Power Stage.

"Power Stage sice má být na konci soutěže, ale nemusí to být bezpodmínečně poslední zkouška soutěže. Například v Německu by se mohly extra body rozdávat za skutečnou zkoušku ve vinicích a pak by se ještě mohlo jet na diváckém okruhu v ulicích Trieru. Myslíme, že tím vyjdeme vstříc všem. Pořadatelé budou mít trochu volné ruce a jezdci budou dostávat extra body za výkon na náročnější, delší a pro soutěž typičtější soutěži než na dvoukilometrové motanici," dodal bývalý spolujezdec Richarda Burnse.

Komentářů celkem: 12
25. 9. 2012 10:50
0 0
Jo,tak to docela souhlasím
25. 9. 2012 12:13
0 0
keď sa nemílim, tak body za Power Stage sa dávali práve kvoli tomu, aby diváci mohli vidieť aj na okruhoh a krátkych úsekoch čo najvačší boj o body, a nielen sa na okruhu zviesť, . začalo sa to aj pekne, živý prenos v TV .... ale dnes toho tam ani nevidím nikdy ...takže nech robia čo chcú
25. 9. 2012 12:25
0 0
Koukám, že se pánové z FIA probudili z letního spánku a řekli si, že je zase na čase něco změnit. Tohle asi nikomu neublíží (teda doufám) a o nijak převratnou změnu nejde. Nicméně myslím, že je pár důležitějších věcí, se kterýma by to chtělo něco udělat.
25. 9. 2012 12:26
0 0
Extra body za Power Stage mely zatraktivnit konec souteze, kdy se povetsinou uz jenom poklidne dojizdelo a hlidaly se odstupy. Proste donutit predni jezdce jet v posledni zkousce na doraz, aby ziskali nejake extra body.
Podle me je to blbost, resici jenom jednu zkousku a dalsi zkousky se jedou vlaznejsim tempem a setri se gumy a auto na tu jednu, bonusovou.
Mozna by bylo resenim vylosovat na konci souteze zkousku, ze ktere by se udelily bonusove body. Tak by nebylo dopredu jiste, kde se da zvolnit a jezdci by museli jet na plno celou soutez.
25. 9. 2012 12:41
0 0
Tak zase změna a zase myslím k horšímu. Jestliže se Power Stage nepojede až na konec soutěže nikdy jezdce na ní nepřinutí jet takovou hranu. Jestliže by totiž nabyla power stge poslední nikdo na ní nebude chtít riskovat a připravit se tak o body z vlastní soutěže. Jestli že sejede jako poslednímohou si dovolit jet naplno a tím trochu riskovat nějaké poškození. Jinak by nemuselo být od věci na konci soutěže vylosovat jednu rz za kterou by se podle umístění přiděloval určitý počet bodů, jak píše zhor Nikdo by až do konce soutěže nevěděl která to bude a všichni by se v každé rz myslím snažili zajet co nejlepší čas. smajlíksmajlík Ale je to jen můj názor a realitamůže být jiná
25. 9. 2012 13:08
0 0
to losovani je blbost, pak by tu byly obvineni ze zaujatosti ze byla vylosovana zrovna tahle rzta kdyz priplavalli kaprici...
25. 9. 2012 14:07
Upraveno 14:10
0 0
Zase bych to tak černě neviděl. Myslím, že to je rozhodnutí, které neudělá ani škodu, ani nijaký zvláštní užitek. Jen asi chtěli demonstrovat, že se "starají". Kvalifikace i na asfaltu je myslím v pořádku a mohla být klidně už letos, ikdyž výsledek byl předvídatelný.
Zatraktivnila se možná poslední SS, nikoliv konec soutěžě!!Stejně, kdo chce vidět nejlepší piloty rally v akci, na PS stejně nečeká.
h.kres- naopak nevěřím tomu, že za současného stavu věci kdokoliv na čelní pozici riskuje do té míry, aby hrozilo odstoupení a ztráta perně vybojovaných bodů za tři dny soutěže. Jinak se dá říct, že o hledání hranice únosné míry rizika je otázka celé každé jedné soutěže a ne jedné SS, bez ohledu, jestli je to pátá, desátá nebo poslední.
A co se týče přenosu, je to to samé, buď bude nebo nebude, bez ohledu na pořadí SS.
A samozřejmě je pravda, že jsou jiné důležitější věci k řešení, než právě PS.smajlík
25. 9. 2012 15:38
0 0
Já bych ještě zavedl extra body za umístění v každé etapě zvlášť, třeba jen prvních 5 posádek.
25. 9. 2012 20:31
0 0
Ono by nebylo od věci udělovat bonusové body za každou odjetou erzetu, závody by dostali větší nábojsmajlík
25. 9. 2012 21:16
0 0
To už je trochu extrém, ale ty body za etapy nejsou nereálné.smajlík
26. 9. 2012 07:38
0 0
Šampionát se skládá ze soutěží. V cíli každé soutěže jsou posádkám přiděleny body podle umístění a daného bodovacího klíče.

Soutěž končí v cíli a body mají být za absolvování na bodovaných příčkách.
Každý pokus bodovat za RZ, sekci, etapu, "umělecký dojem", je jen slepá ulička, která nevyřeší hlavní problémy rally.
26. 9. 2012 17:54
Upraveno 17:55
0 0
Tak blíže specifikuj ty problémy a zkus je vyřešit po svém.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!