Kostka s Houštěm letošními rallysprintovými šampióny

Poprvé v letošní sezóně se na dveřích Citroënu C4 WRC posádky Tomáš Kostka a Miroslav Houšť objevilo startovní číslo 1.

Poprvé v letošní sezóně se na dveřích Citroënu C4 WRC posádky Tomáš Kostka a Miroslav Houšť objevilo startovní číslo 1. Jako kdyby pořadatele ze Šternberku věděli, že právě na jejich tratích definitivně potvrdí zlínská posádka letošní zisk rallysprintového titulu. Tomáš Kostka s Miroslavem Houštěm absolvovali ve čtvrtek před soutěží funkční test v Beskydech. „Na Barumce jsme startovali se Škodou Fabií S2000, proto jsme se potřebovali před předposledním rallysprintem letošní sezóny rozjet a opětovně si zvyknout na vůz specifikace WRC. CéČtyřka je ale špičkový rallyový speciál, a tak si na ni zvyknout není velkým problémem,“ řekl před startem Tomáš Kostka.

Dostáváme se ale k samotnému závodu. Pomalu, ale jistě se blíží klasické podzimní počasí a jinak tomu nebylo ani v okolí Šternberku. Chladno a deštivo tak žádnou z posádek příliš nepřekvapilo. „Věděli jsme, že bude ráno pršet a podle toho zvolili obutí pro naši CéČtyřku. Celou první rundu jsme absolvovali na mokrých pneumatikách. Čím více je vody na trati, tím je to pro mě lepší. Tyto podmínky mám rád a doslova si každý metr na trati užívám. Navíc se nám podařilo vybudovat si před soupeři bezmála pětačtyřicetivteřinový náskok,“ zhodnotil krátce úvod soutěže Kostka.

Zlínský jezdec nic neponechal náhodě ani ve druhé sekci soutěže, a tak si nakonec na své konto připsal nejen všech osm vyhraných rychlostních zkoušek a tím absolutní vítězství, ale především si díky zisku 30 bodů zajistil s předstihem letošní titul v rallysprintovém šampionátu. „Odpolední sekci jsme absolvovali na intermediích. Tato volba se ukázala jako správná a nám se podařilo vyhrát i na zbývajících čtyřech rychlostních zkouškách. Přestože jsme vyhráli všechny RZty, snažili jsme se jet maximálně obezřetně. Nechtěli jsme chybovat a tomu jsme podřídili absolutně všechno,“ řekl v cíli šťastný vítěz.

Tomáš Kostka dokázal v letošní sezóně vyhrát celkem v pěti případech. Kromě Pačejova, kde na sedadlo spolujezdce usedl Zdeněk Hrůza, byl pravidelným parťákem nestarnoucí Miroslav Houšť. I když to vypadá na suverénní cestu za letošním titulem, pokaždé tomu tak nebylo. Na Kopné a v Krkonoších musela zlínská dvojice odstoupit a především po Kopné to vypadalo, že Kostka s Houštěm sezónu nedokončí. Cíl byl ale jasný. Získat titul, a tak může Kostka poděkovat svým partnerům, kteří nad ním po Kopné nezlomili hůl, a jak je vidět udělali nejlépe, jak jen mohli. Mladý jezdec se jim odvděčil tím nejlepším možným způsobem.

„Chtěl bych moc poděkovat Mirkovi Houšťovi, že se mnou letošní sezónu absolvoval. Po celou sezónu odváděl špičkovou práci. Nemohl jsem mít vedle sebe lepšího spolujezdce. Patří mu obrovská zásluha na zisku rallysprintového titulu. Samozřejmě musím poděkovat také Zdeňkovi Hrůzovi, se kterým jsem absolvoval vítězný Pačejov. I jemu patří velký dík. A v neposlední řadě si uznání zaslouží celý tým Tam Auto.Od prvního rallysprintu naše spolupráce fungovala skvěle. S vozem nebyl jediný problém. Pouze na Kopné nastal problém na aktivní části transmisí, v jehož důsledku došlo k těžké havárii. Při ostatních závodech ale CéČtyřka fungovala excelentně. Určitě nám pomohl přístup týmu. Při každém závodě mi pomáhal týmový inženýr, se kterým jsem mohl v každém servisu konzultovat různé možnosti nastavení. Mechanici byli schopni okamžitě na moji žádost zareagovat a to nejen mě, ale i Mirkovi dodávalo po psychické stránce,“ zářil spokojeností jezdec CéČtyřky.

A jak to vypadá s účastí Tomáše Kostky a Miroslava Houště ve zbytku letošní sezóny? „Na to je příliš brzy. O víkendu jsme získali mistrovský titul, splnili jsme si tak cíl pro letošní sezónu. Víc než na českých asfaltových tratích bychom se ještě letos rádi svezli na nezpevněném povrchu. Nikdy jsem na šotolině nejel. Pouze v Sosnové jsem absolvoval několik okruhů, ale tam té šotoliny tolik není. Pokud se rozhodneme absolvovat nějaký test v zahraničí nebo budeme startovat na některé šotolinové soutěži, to se rozhodne v následujících týdnech. Možná se ale objevíme ke konci roku ve Slušovicích, kde bychom měli s Mirkem startovat se Škodou Fabií S2000. Abych řekl pravdu, raději bych pošetřil finanční prostředky a věnoval se přípravám na příští rok. Na základě jednání s partnery se rozhodneme, který šampionát v příštím roce absolvujeme. Nevylučuji ani návrat na zahraniční okruhy, tak ani to, že zůstaneme v rallye,“ řekl k plánům letošní rallysprintový šampión.

Komentářů celkem: 9
25. 9. 2012 19:171
0 0
Na okruhy by ho bolo škoda, v rally mu to "sluší víc" smajlík
25. 9. 2012 20:392
0 0
Gratulace smajlík Krásná sezona smajlík
25. 9. 2012 20:573
0 0
Velká gratulace a díky za výkony, bylo fajn Vás sledovat smajlík
25. 9. 2012 21:484
0 0
Tome neřeš okruhy.Dej se na rally! Jde ti to a máš na to!
DND
26. 9. 2012 00:215
0 0
Musím se přiznat že loni jsem Tomáše Kostku neznal, letos mě zpočátku ve sprintech překvapil, ale bral jsem to tak, že je to člověk který má hodně odjeto (v okruzích) a se špičkovým autem mu to "prostě šlo". Na Barumce mi došlo že to není "jen" o tom špičkovém autě, ale že u něj jde o něco víc. Bylo by skvělé vidět ho v MČR. On je pro mě druhé největší překvapení v (sportu) v životě - už jsem zažil kdy si kamarád sjezdař ve slalomu mezi českou elitou nevedl vůbec špatně (sjezd na divoké vodě versus slalom), ale přesto si pořád myslím že uspět v technicky náročnější disciplnině, i když v podstatě v podobném sportu, je hodně těžké, až skoro nemožné. Klobouk dolů!
26. 9. 2012 09:056
0 0
DND: "Musím se přiznat že loni jsem Tomáše Kostku neznal..." Musíš, člověče, občas vyrazit na Barumku, vždyť to nemáš ani sto Km.smajlík
DND
26. 9. 2012 10:097
0 0
Chorda: Od doby kdy mě rally začalo zajímat jsem Barumku ani jednou nevynechal (takže letos potřetísmajlík), vím že tam Kostka jel už loni, ale měl jsem oči jen pro Pecha a Valouškasmajlík Polepším se...
26. 9. 2012 10:448
0 0
No on zrovna loni toho tam moc nenajezdil - ulomil kolo hned na autobusáku, ale jinak Barum asi díky příbuzeneckému vztahu s Krestou jezdí už někdy od r. 2004 a obvykle vůbec ne špatně.smajlík
26. 9. 2012 13:009
0 0
Kostka do tovární sedačky MB! smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!