Nová jména dílčích šampionátů mistrovství světa
FIA kompletně pozměnila označení a strukturu mistrovství světa. Současné SWRC se bude jmenovat WRC-2 a zúčastňovat se ho mohou vozy S2000, R5 a R4. Tituly se rozdají týmu, jezdci a spolujezdci, počítá se šest nejlepších výsledků ze sedmi. Součástí WRC-2 bude i speciální pohár pro vozy skupiny N.
Produkční mistrovství světa pak ve své současné formě zcela končí. Budoucího WRC-3 se mohou vozy s jednou poháněnou nápravou R1, R2 a R3. Tituly jsou stejné jako i WRC-2, hodnotí se pět výsledků ze šesti. Změna označení se pak dotkla i WRC Academy, ta se bude jmenovat juniorské mistrovství světa.
Pokud bude mít tým zájem bodovat do hodnocení týmů, tak již nemusí absolvovat dva zámořské starty, nyní stačí jeden – nadále ale musí odjet minimálně sedm podniků mistrovství světa. Z důvodu úspory nákladů pak nemusí jezdci, kteří nejsou přihlášeni za týmy bodující do týmové soutěže, používat nejnovější homologaci vozů. To se týká i vozů S2000 a motorem 1,6 turbo.
Další novinkou je po tým s vozem WRC zavedení špionů pro asfaltové soutěže.
Kdežto v tomto WRC-3 je povoleno vše co má kola (2 poháněný) a za názvem R. I když to budou stejně samý R3 kdo bude chtít uspět, to je jasný. Ale jo, podle mě rozumný krok, i v tom WRC-2.
Bon jour PWRC. Po nějakých 20 letech...
M-Sport