30. 9. 2012 22:06 − 2858× − 7

Poděkování AJR

Je to právě pět měsíců, když stojím na místě, kde jsme bourali s Alešem při Českém Krumlově.

Je to právě pět měsíců, když stojím na místě, kde jsme bourali s Alešem při Českém Krumlově. Začíná podzim, je tu tak tiše, že je až nepochopitelné, co se tu vlastně stalo.

Jakkoliv je to dlouho, je toho ještě moc živého mezi závodníky i naším okolím. Je po všech vyšetřováních nehody i po rozboru auta a je zřejmé, že malér způsobil defekt, který se v našem případě mohl projevit právě v té první hladké zatáčce, první, kde byla zeď. Mohlo se to stát kdekoliv jinde, možná následky nemusely být tak tragické. Ale na „možná“ a „kdyby“ se nehraje ani v rallye..

To hlavní, co bych chtěl napsat, je PODĚKOVÁNÍ. Podpora a účast, která se nám dostala ze všech stran, je asi těžko představitelná a určitě se nedá docenit zvenku. Ve dnech po bouračce jsme cítili úžasnou podporu od závodníků, fanoušků, známých a všech, kteří se o tragédii dozvěděli. Bez ohledu na to, co v ty dny proběhlo v médiích, měli jsme pocit, že na vypořádání se s následky nejsme sami. Organizátoři Rally Český Krumlov, doktoři, ostatní závodníci a z mého pohledu hlavně Asociace jezdců rally udělala hrozně moc, abychom to mohli zvládnout.

Moc bych chtěl jménem Alešových pozůstalých poděkovat AJR, která zorganizovala sbírku a všem, kteří do ní přispěli, vážíme si toho, moc to pomohlo těm, kteří to v tu chvíli potřebovali. Aleše to nevrátí a největší tíhu určitě nesli a dál budou nést jeho blízcí, chtěl jsem jen za všechny vyjádřit poděkování všem, kteří při nás stáli nebo pomohli.

Za sebe musím říci, že od té doby se na závodění dívám jinak. Na jednu stranu vidím, jaká je síla ve společenství okolo takového jedinečného sportu. Ve chvíli, kdy jsem to potřeboval, cítil jsem zájem a podporu od závodníků – to jsem stavu ocenit až po havárii, ve chvíli, kdy člověk potřebuje povzbuzení od lidí, kteří vědí, o čem závodění je. Ve světle dalších dvou tragédií je ale zřejmé, že je bychom „něco“ změnit měli. Je zbytečné napadat celý sport, jakkoliv je letošní rok hrozný. Navíc poslední dvě havárie se týkají lidí, u kterých by určitě nikdo nezpochybňoval jejich schopnost řídit to, co řídili, rozhodně by neměli problémy získat jakékoliv licence.

Myslím spíš obecně, že je potřeba zamyslet se nad rychlostí tratí, jejich každoročním opakováním, „nehlídáním“ tréninků. Bourat se dá určitě i při sprintu, ale je skutečně divné, když k absolvování Barumky, což je skutečně nejnáročnější soutěž, kterou v naší kotlině vidím, stačí dojet pár sprintů.

O bezpečnosti aut nemluvím, je to určitě hodně na nás samotných, v čem jedeme. Hodně lidí mě asi nebude mít rádo, ale všichni víme (zvlášť my v nižších třídách), kolik aut často dojíždí gumy na dráty, jak máme nastavená auta, v podstatě sami ovlivňujeme velkou část své bezpečnosti.

Komentářů celkem: 7
1. 10. 2012 14:101 Upraveno 14:11
0 0
Petře, držím palec, ať jsi zpět a O.K.. A moc děkuji za tento příspěvek. Je z něj cíti obrovská lidskost a zároveň ukazuje, že to v rally není tak hrozné, jak se nás mnozí snaží přesvědčovat. Že tu stále existuje závodnická soudržnost a solidarita. Že to není jen o sobectví a penězích. Díky!!! smajlík
1. 10. 2012 14:402
0 0
Petře, přeju abys brzo naskočil do rally. smajlík
1. 10. 2012 15:103
0 0
Též přeju brzký návrat na tratě a děkuju za nás, fandy, že i v nelehké době máte chuť přispět a ukázat, že vše není jen "černé".smajlík
1. 10. 2012 19:474
0 0
Petře, taky já Ti přeju brzký návrat na tratě rallye. Jen trochu nerozumím tomu předposlednímu odstavci. Nerad bych Tě zařadil k výrokům pana Štajfa a pana Tlusťáka. Na to si Tě až moc vážím. Věřím, že jsem tomu jen špatně porozuměl. Přeju Ti mnoho odjetých a dojetých soutěží a taky mnoho štěstí v osobním životě.
1. 10. 2012 21:395
0 0
Václave to jsi špatně pochopil. Ta věta znamená,že jak Venda tak Tonda mají odjeto dost na to aby nikdo nepochyboval o tom,že velkou licenci by dostali i za nejtvrdších podmínek.
2. 10. 2012 22:426
0 0
ja to samozřejmě myslel tak, že Martin i Vašek jsou tak skvělí závodníci, že by nikdo nemohl zpochybnit jejich licence a "oprávnění" řídit čtyřkolky. Proto mi přišla ta zvažovaná omezení rozdělování licencí sice v pořádku a smysluplná, nicméně při hodnocení letošních malérů vlastně nefunkční.
3. 10. 2012 00:367
0 0
Myslel jsem si to, že jsem to špatně pochopil. Díky a ještě jednou:hodně zdaru v dalším počínání smajlík.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!