Trackrod Rally Yorkshire – komentář

Britský šampionát přes zimu prošel výraznou změnou pravidel, která se podle jeho představitelů měla stát důležitou ozdravnou kůrou.

Britský šampionát přes zimu prošel výraznou změnou pravidel, která se podle jeho představitelů měla stát důležitou ozdravnou kůrou. Hlavním cílem provedených kroků bylo přilákání většího množství jezdců na start jednotlivých podniků a umožnění bojovat o přední příčky v šampionátu i méně majetnějším pilotům. To samozřejmě mělo vést k daleko větší sportovní hodnotě šampionátu. Výsledek přechodu ke slabším vozům kategorií R1 až R3 se ale na konci této revoluční sezóny nezdá až tak povedený.

O nějakém výrazném navýšení počtu účastnících se posádek si pořadatelé mohli nechat jen zdát a opravdu smutnou tečku za sezónou udělala závěrečná soutěž v Yorkshire. Na start se tam postavilo v rámci BRC pouhopouhých 12 posádek! Naštěstí žádná z nich v průběhu rally úplně neodstoupila a v cíli bylo možné i díky Rally2 vyhlásit výsledky se zaplněnou top ten. Vyrovnanost pole tato soutěž potvrdila, dvě nejrychlejší posádky zajely identický celkový čas. Alespoň todle se povedlo, na druhou stranu je třeba dodat, že postupem času šampionát začal spíše vypadat jako pohár Citroënů DS3 R3T.

O to více je třeba vyzdvihnout výkony Elfyna Evanse za volantem Fordu Fiesta R2, kterému se dařilo jezdcům francouzských speciálů pořádně zatápět. Před závěrečnou rally ovšem velšský mladík už neměl šanci na zisk titulu a na start se tak vůbec nedostavil. Jediný konkurent Citroënů už neměl šanci, takže si to o titul rozdala čtveřice pilotů s DS3 R3T. Z nich dva si už ale uchovávali pouze teoretické šance, jednalo se o Osiana Pryceho a Johnnyho Greera. Nejblíže měl k titulu dvojnásobný britský šampión Keith Cronin, který vzhledem k násobení bodů z této rally 1,5 krát mohl dojet klidně až osmý. Tom Cave musel škrtat nejhorší výsledek a tím jeho šance klesly a boj o titul už neměl ve svých rukou.

I tak ale Cave do rally vlétnul s obrovským nasazením, ostatně nic jiného mu ani nezbývalo. V prvních třech testech nenašel žádného přemožitele a na čele si vybudoval náskok 8,2 sekundy. Pryce ale v žádném případě nechtěl sezónu zakončit na druhé příčce, na bednu už vystoupal během předešlé rally v Ulsteru. Teď chtěl zdolat další metu, premiérové vítězství v britském mistrovství. Tomuto cíli podřídil vše, opanoval čtvrtou a pátou zkoušku a před úplným závěrem šel do vedení s náskokem 8,8 vteřiny. Cave totiž vymetl jeden příkop a poškodil zadní zavěšení.

O vítězi soutěže musel rozhodnout závěrečný test, při odstupu předních dvou soupeřů se však zdálo, že už vítěze známe. Opak se ale stal pravdou, Cave na Langdale Pryceovi nadělil rovných 8,8 sekundy a po všech odjetých ostrých kilometrech tak měli první dva na svém kontě naprosto identický čas. O vítězi tedy musel rozhodnout výsledek první zkoušky. Tam zajel rychleji Cave, takže se nakonec mohl radovat z vítězství v druhém nejtěsnějším souboji BRC v historii. Z titulu se ale radoval někdo jiný, a sice největší favorit Cronin. Ten si sice prožil horké chvíle už po průjezdu brodem na prvním testu, ale pak už jej nic zlého nepotkalo. Do cíle Ir dojel jako třetí nejrychlejší a potřetí se stal britským mistrem.

Konečný stav britského šampionátu: 1. Cronin 102, 2. Cave 94, 3. Pryce 87, 4. Evans 78, 5. Greer 65, 6. Cathcart 61, 7. Henry 59,5, 8. Korhonen 58, 9. Donnelly 49, 10. Black 41,5

Konečné výsledky tohoto britského podniku si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 1
6. 10. 2012 21:09
0 0
kdyz jsem tam byl v roce 2009 tak bylo pres 100 posadek a kolem 6ti wrc...a veterani...tak to je fakt sila 12 autaku.///
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!