Ondřej Plšek - eWRC.cz
7. 10. 2012 17:27 − 3473× − 28

Kariéra Sebastiena Loeba v číslech

Dnes se stal tento jezdec podeváté mistrem světa v rally, ale podívejme se na jeho kariéru trochu jiným způsobem.

Sebastien Loeb to dnes dle očekávání dokázal – vyhrál devátý titul mistra světa v řadě a potvrdil tak své postavení v historii rallysportu, do které vejde jako nejúspěšnější jezdec všech dob. Server wrc.com se na jeho kariéru podíval řečí čísel, pojďme se na ni podívat taktéž.

9 – počet titulů mistra světa získaných s Danielem Elenou

75 – počet vyhraných soutěží mistrovství světa

2 – zbývající počet soutěží před ukončením kariéry v mistrovství světa v rally na plný úvazek

162 – dosavadní počet startů v mistrovství světa v rally

1999 – rok premiéry v mistrovství světa v rally, start na Katalánské rally (soutěž kvůli havárii nedokončil)

4 – počet zmeškaných soutěží po zranění ruky v roce 2006, navzdory tomu se stal mistrem světa v rally

874 – počet vyhraných rychlostních zkoušek v mistrovství světa v rally


Nejstarší foto Sebastiena Loeba na serveru eWRC.cz – Rally of Great Britain 2000

1525 – počet získaných bodů v mistrovství světa v rally

100 – počet procent vyhraných zkoušek na Tour de Corse 2005

23 – počet všech různých titulů mistra světa v rally

6 – rekordní počet vyhraných soutěží v řadě, této mety dosáhl dvakrát (2005 a 2012)

9 – počet vítězství na Německé rally, zde ho porazil jen v roce 2011 Sebastien Ogier

11 – počet vyhraných soutěží mistrovství světa v rally během sezony 2011

3 – počet vozů WRC od značky Citroen, se kterými vyhrál soutěž mistrovství světa v rally

8 – počet týmových kolegů během kariéry v mistrovství světa v rally

4 – počet šéfů pod kterými závodil

1 – počet spolujezdců během kariéry v mistrovství světa v rally

5 – počet vyhraných soutěží v řadě od začátku sezony (v roce 2009)

13 – počet absolvovaných soutěží v mistrovství světa v rally v roce 2010, taktéž počet soutěží ve kterých v mistrovství světa v rally v roce 2010 bodoval

Komentářů celkem: 28
7. 10. 2012 22:1221
0 0
Nerez-tiez si myslim, ze Marcus bol jediny, kto ho mohol porazit, ale Loeb mal asi najviac stastia spomedzi vsetkych rallystov, ktori jazdili MS, ci uz to bola Top technika, akou jazdil, minimum havarii, myslim, ze ma aj najdokonalejsi rozpis, Citroeny na ktorych jazdil mali najmenej poruch atd...je toho vela, comu vdaci za tituly, ktore dosiahol, na sotoline sa da povedat, ze zaviedol "cistu stopu", ktorou severania nejazdia, proste je toho vela, na vsetko si nespomeniem, je to Fenomen, ktory sa tu urcite uz nikdy opakovat nebude, je mi len luto, ze som ho nemohol vidiet nazivo...ale mozno sa aj to podari smajlík smajlík
7. 10. 2012 22:1722
0 0
Nikdy jsem mu nefandil,ale když jsem měl tu možnost ho několikrát vidět naživo tak musím smeknout jak jel.BOREC smajlík
7. 10. 2012 22:4323
0 0
Veliká gratulacesmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
8. 10. 2012 11:5924
0 0
Čejda: A co loni v Austrálii. Tam taky havaroval a vrátil se až v rámci Super rally do druhé etapy
8. 10. 2012 21:3225
0 0
Kariéra Sebastiena Loeba a Daniela Eleny v číslech !!

Ona je to taky Danielova zásluha! A ne malá! smajlík

Takže velká gratulace oběma mistrům!!!smajlík
9. 10. 2012 10:1726 Upraveno 10:19
0 0
Sebovi jsem vždycky fandil, ale ať se na mě nikdo nezlobí tentokrám mi to příjde, že si je vědom podstatně vyšší konkurence pro příští rok a je jasné, že jestli pojede Polo WRC jako Fabie S2000 tak by měl s Ogim asi velký problém, ikdyž chápu, chce odejít na vrcholu
Daf
9. 10. 2012 10:5327 Upraveno 10:54
0 0
marquee: Loeb tuším poslední 3 roky mluví o ukončení jeho působení ve WRC. Vždy znovu našel motivaci a dokázal dál vítězit i spoustu let po té, co překonal snad všechny možné rekordy. Za to si zaslouží obdiv. S 9. tituly si nemusí nic dokazovat. Nějaký Ogier ho podle mě vůbec nezajímá.
9. 10. 2012 13:1828
0 0
To ano není pochyb o tom, že Loeb je extra třída a taky říkám, že jsem mu vždycky fandil, obdivoval jsem jeho přístup k rally i k životu, ale uznej sám není to výzva poprat se s Ogim, který mu dokázal sekundovat v době kdy byl v jednom teamu a teď by to mohl být pěkný souboj Citröen vs. VW??? Necháme se překvapit v každém případě pokud Loeb odejde skončí jedna velká éra rallysportu. Zůstává otázka, jestli to rally prospěje nebo ne.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!